نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل C27F591FDM / (بخش 1)

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

نقد و بررسی مانیتور سامسونگ مدل C27F591FDM / (بخش 1)

صفحه نمایش‌های خمیده مدتی است که وارد دنیای کامپیوترها برای کارهای روزمره و بازی‌های ویدیویی شده‌اند. تلویزیون‌ها حالا انواع خمیده در سایزها و رزولوشن‌های مختلف دارند و این موضوع حالا شامل مانیتورها برای انجام کارهای روزمره می‌شود.

مانیتورهای منحنی (خمیده) آخرین ترند جهانی برای تجهیزات میزی هستند. این مانیتورها مزایایی دارند و کاربر در استفاده از آن‌ها احساس راحتی می‌کند. با وجود این که بسیاری شرکت‌ها قابلیت‌های معمولی در این دستگاه‌ها قرار می‌دهند ولی سامسونگ برای تولید مانیتور C27F591 سخت‌ افزاری بسیار قوی قرار داده است که عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. سامسونگ یکی از کمپانی‌های پیشرو در ساخت و تولید انواع‌ نمایشگرها از جمله تلویزیون و مانیتور است که در کنار نمایشگرهای معمولی، نگاه ویژه‌ای به نمایشگرهای خمیده داشته و سعی دارد تا در این راه هم نظر کاربران را جلب کند. علاوه بر این سامسونگ تلاش کرده تا با اضافه کردن قابلیت‌های مختص گیمرها، این قشر را هم درگیر خرید محصولات خود کند.

در زمینه رزولوشن باید گفت که ساسمونگ کاری به جز روند معمول انجام نداده است. اندازه مانیتور ۲۷ اینچ است و رزولوشن آن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ است. البته اگر کیفیت تصویر با بالاترین استانداردهای این برند همخوانی داشته باشد، بهترین کیفیت تصویر را شاهد خواهید بود.
طراحی و ویژگی‌ها
مانیتورهای خمیده به خودی خود با توجه به ماهیت ظاهری‌شان، طراحی‌های جذاب و چشمگیری دارند.سامسونگ در طراحی این مدل کمی از مرزهای معمول طراحی مانیتور دور شده است. پایه این دستگاه گرد است و به نوعی طراحی شده است که انگار مانیتور در هوا شناور است. این طراحی برای زیبا کردن محیط کار بسیار کاربرد دارد. رنگ نهایی این دستگاه نقره‌ای روشن است و حاشیه‌ها و پایه نیز همین رنگ را دارند. در مقایسه با مدل‌های قبلی که رنگی تیره‌تر داشتند، این مدل تا حد زیادی دلچسب نیست.
حاشیه‌های اطراف مانیتور به شرکت خارق‌العاده‌ای باریک هستند. حاشیه پایین دستگاه نیز هیچ دکمه‌ای ندارد و فقط چراغی برای نشان دادن وضعیت روشن یا خاموش بودن دستگاه بر روی آن قرار داده شده است. دکمه تنظیم این صفحه نمایش در پشت دستگاه قرار داد و حالت جوی‌استیکی دارد. در سال‌های گذشته ثابت شده است که این نوع دکمه برای تنطیمات و قرار‌گیری آن رد پشت دستگاه بهترین حالت است.
متأسفانه در این مدل هیچ قابلیتی برای تنظیم ارتفاع وجود ندارد. این مانیتور در ارتفاع ۱۱ سانتی‌متری بالاتر از میز قرار می‌گیرد و کاربر باید خودش را با این شرایط وفق دهد. بسیاری از مانیتورهایی که این قابلیت را دارند ۵۰ دلار از مدل‌هایی که این قابلیت در آن‌ها یافت نمی‌شود گران‌تر هستند. به نظر می‌رسد سامسونگ به همین دلیل این قابلیت را حذف کرده است تا قیمتی پایین‌تر برای این مدل ارائه دهد.
پشت این مانیتور از پلاستیک ساخته شده است که ممکن است جالب نباشد. نکته مثبت این جاست که در پشت دستگاه محلی برای جمع کردن کابل‌ها وجود دارد. این موضوع می‌تواند نظم را به خوبی در دستگاه ایجاد کند. درگاه‌های ورودی این ماینتور VGA و HDMI هستند که می‌تواند تقریبا تمام دستگاه‌ها را پوشش دهد.
به دلیل منحنی بودن این مانیتور، مثل هر مانیتور خمیده دیگر، گوشه‌های تصویر به خط چشم شما نزدیک‌تر هستند. این موضوع باعث می‌شود بهتر بتوانید هر چیزی که بر روی مانیتور نمایش داده می‌شود را مشاهده کنید و همچنین تمرکز شما را نیز دقیق‌تر و بهتر می‌کند.
نرخ نوسازی این مانیتور در حدود ۶۰ هرتز است که برای یک مانیتور در این سطح رقم خوبی است. با وجود این که این دستگاه برای بازی کردن ساخته نشده است و در این زمینه حرفه‌ای نیست ولی می‌تواند بازی‌ها را به خوبی نمایش دهد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.