آن چه با مصرف روزانه ویتامین C رخ می‌دهد

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

آن چه با مصرف روزانه ویتامین C رخ می‌دهد

آن چه با مصرف روزانه ویتامین C رخ می‌دهد https://maanews.ir/آن-چه-با-مصرف-روزانه-ویتامین-c-رخ-می‌دهد/ اخبار ما Mon, 28 Dec 2020 01:21:24 0000 عمومی https://maanews.ir/آن-چه-با-مصرف-روزانه-ویتامین-c-رخ-می‌دهد/ بدن ویتامین C تولید نمی کند ، اما به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. بنابراین ، برای تأمین نیازهای بدن ، باید ویتامین C را از آنچه می خورید دریافت کنید. منابع خوب ویتامین C شامل مرکبات ، فلفل ، جوانه بروکسل ، گوجه فرنگی ، خربزه ، سیب زمینی ، توت …

بدن ویتامین C تولید نمی کند ، اما به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. بنابراین ، برای تأمین نیازهای بدن ، باید ویتامین C را از آنچه می خورید دریافت کنید. منابع خوب ویتامین C شامل مرکبات ، فلفل ، جوانه بروکسل ، گوجه فرنگی ، خربزه ، سیب زمینی ، توت فرنگی و اسفناج است. برخی افراد ترجیح می دهند این ماده مغذی را با مصرف مکمل ها مصرف کنند.

به گزارش اخبار ما ، عصر ایران به نقل از ایتدیس ، “ویتامین C ، همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود ، به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد ، به برخی از غذاها اضافه می شود و همچنین به عنوان یک مکمل غذایی موجود است.” اما آیا می دانید با مصرف روزانه ویتامین C بدن انسان چه اتفاقی می افتد؟

به گفته دکتر از نظر دارن مارینیس از مرکز پزشکی اینشتین در فیلادلفیا ، ویتامین C برای هر رژیم غذایی ضروری است و توجه به تأثیرات مصرف روزانه این ماده مغذی بر بدن بسیار مهم است. بدن ویتامین C تولید نمی کند ، اما به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. بنابراین ، برای تأمین نیازهای بدن ، باید ویتامین C را از آنچه می خورید دریافت کنید. منابع خوب ویتامین C شامل مرکبات ، فلفل ، جوانه بروکسل ، گوجه فرنگی ، خربزه ، سیب زمینی ، توت فرنگی و اسفناج است. برخی افراد ترجیح می دهند این ماده مغذی را با مصرف مکمل ها مصرف کنند.

در زیر اطلاعات بیشتری راجع به آنچه در بدن به دلیل مصرف روزانه ویتامین C رخ می دهد یاد خواهیم گرفت.

ویتامین C می تواند به بهبود زخم کمک کند

ویتامین C یکی از اجزای اصلی بافت همبند است و در ترمیم زخم نقش دارد.

ویتامین C دارای قدرت آنتی اکسیدان است

به گفته دکتر از نظر مارینیس ، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. این بدان معنی است که می تواند در جلوگیری از آسیب سلول موثر باشد. بنابراین ، ویتامین C می تواند به جلوگیری از مشکلات سلامتی ناشی از استرس اکسیداتیو کمک کند.

ویتامین C می تواند تولید کلاژن را تقویت کند

ویتامین C یک ماده اصلی در تولید کلاژن است. به همین دلیل ویتامین C یکی از مواد اصلی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است.

ویتامین C می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند

طبق موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ویتامین C می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. مطالعات مختلف ارتباط بین دریافت ویتامین C و کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه ها ، پستان ، روده بزرگ یا راست روده ، معده ، دهان ، حنجره یا مری را نشان داده است.

ویتامین C می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند

طبق موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ، برخی شواهد نشان می دهد که ویتامین C می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند. یک مطالعه بزرگ روی بیش از 85000 زن نشان داد که مصرف ویتامین C ، هم به عنوان رژیم غذایی و هم به عنوان مکمل ، خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. برخی مطالعات توانایی این ویتامین را در کاهش خطر سکته مغزی نشان داده اند.

ویتامین C می تواند از کاهش بینایی جلوگیری کند

انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده شواهدی را ارائه داده است که نشان می دهد ویتامین C می تواند از دو عامل اصلی از دست دادن بینایی در افراد مسن جلوگیری و حتی در درمان دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مربوط به سن جلوگیری کند.

ویتامین C می تواند از بروز اسکوربوت جلوگیری کند

طبق انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده ، کمبود حاد ویتامین C می تواند منجر به اسکوربوت شود. این بیماری در کشورهای پیشرفته نادر است. علائم اسکوربوت در عرض یک ماه از کمبود ویتامین C ظاهر می شود. علائم اولیه شامل خستگی ، بی حالی و التهاب لثه است. در صورت عدم درمان اسکوربوت می تواند از جمله افسردگی ، تورم و خونریزی لثه و افتادگی و از دست دادن دندان بدتر شود. در صورت عدم درمان ، بیماری می تواند کشنده باشد.

ویتامین C می تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند

ویتامین C به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن انسان شناخته شده است. با این حال ، انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده اشاره کرده است که ویتامین C ممکن است به اندازه ای که مردم فکر می کنند در جلوگیری از سرماخوردگی موثر نباشد. اما به نظر می رسد این ماده غذایی به کوتاه شدن مدت زمان سرماخوردگی کمک می کند. همچنین می تواند شدت علائم را کاهش دهد ، احتمالاً به دلیل اثر آنتی هیستامین در دوزهای بالای ویتامین C است.

ویتامین C می تواند باعث ناراحتی های معده شود

در شرایطی که ویتامین C کمی سمی است ، بنابراین مصرف آن عوارض جانبی جدی ایجاد نمی کند ، اما ممکن است در بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال ، حالت تهوع و گرفتگی شکم نقش داشته باشد.

ویتامین C می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود

برخی شواهد متناقض وجود دارد که نشان می دهد مقدار زیادی ویتامین C می تواند باعث دفع اگزالات و اسید اوریک در ادرار شود ، که می تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود.

ویتامین C می تواند از کمبود آهن جلوگیری کند

ویتامین C به بدن در جذب آهن کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که فقط 100 میلی گرم ویتامین C می تواند جذب آهن را 67٪ افزایش دهد.

انتهای پیام

۰ ۰

آیا مولتی ویتامین ها می توانند به من در افزایش وزن کمک کنند؟

اگر بدلیل کمبود برخی مواد مغذی ضروری در عضله سازی مشکل دارید، پاسخ مثبت است. توصیه ما این است که همه افراد اعم از پیر، جوان، ورزشکاران یا غیرورزشکاران باید هر روز از مولتی ویتامین ها و مکمل ها استفاده کنند زیرا مطالعات نشان می دهد که هیچکس از طریق رژیم غذایی، نمی تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین کند. بنابراین شما باید بدون در نظر گرفتن سن، جنس یا وضعیت بدن از مولتی ویتامین ها استفاده کنید.

تقریبا 40 نوع ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد شیمیایی زیستی ضروری وجود دارد که باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها تأمین شود. این نوع ویتامین ها و مواد معدنی تقریباً مسئول کلیه ی فرآیندهای متابولیکی و تکاملی بدن از جمله تولید انرژی، تقسیم و همانند سازی سلولی و عضله سازی می باشند.
بنابراین اگر کمبودی در هر یک از این مواد ضروری در بدن وجود داشته باشد، برخی عملکردهای ضروری ازجمله عضله سازی در بدن مختل می شود. بزرگسالان برای افزایش وزن خوب (عضله سازی بدون چربی)، باید در نوعی ورزش مقاومتی شرکت کنند و یک برنامه غذایی و استفاده از مکمل های مناسب را دنبال کنند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.