تاثیر مراکز جامع درمان و بازتوانی بیشتر از کمپ های ترک اعتیاد است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تاثیر مراکز جامع درمان و بازتوانی بیشتر از کمپ های ترک اعتیاد است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://maanews.ir/تاثیر-مراکز-جامع-درمان-و-بازتوانی-بیشت/ اخبار ما Wed, 27 Jan 2021 05:01:06 0000 عمومی https://maanews.ir/تاثیر-مراکز-جامع-درمان-و-بازتوانی-بیشت/ بهزاد ستاری در حاشیه افتتاح مراکز ترک اعتیاد و توانبخشی در اردبیل در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش و خدمات در این مراکز 230 نفر گفت: این مراکز در دو قسمت برای زنان و مردان و با مشارکت و همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی و همچنین انجمن بهبود …

بهزاد ستاری در حاشیه افتتاح مراکز ترک اعتیاد و توانبخشی در اردبیل در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش و خدمات در این مراکز 230 نفر گفت: این مراکز در دو قسمت برای زنان و مردان و با مشارکت و همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی و همچنین انجمن بهبود اعتیاد.

وی از پذیرش و بستری شدن 110 معتاد در مرحله اول افتتاح این مراکز خبر داد و افزود: در حال حاضر 100 نفر در مرکز درمان مردان و 10 نفر در مرکز وجود دارد. توانبخشی زنان تحت معالجه قرار می گیرند و همزمان برای مشاوره و آموزش مهارتهای شغلی نیز آموزش می بینند.

مدیر کل رفاه اجتماعی استان اردبیل میزان هزینه ها و اعتبارات مورد نیاز برای ساخت مرکز درمان مردان معتاد را 4 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 50 درصد وام های استانی و 50 درصد تسهیلات و وام های ملی برای ساخت این مجموعه استفاده شده است.

توسعه مهارت ها و ایجاد شغل از اهداف اصلی این مراکز است

پروژه های اشتغال ستاری زایی وی همچنین به کارآفرینی این مراکز اشاره کرد و افزود: در بخش پوشاک در حال حاضر کارگاهی در مرکز آقایان وجود دارد و 10 فرش نیز در بخش زنان تهیه شده است که به زودی فعالیت خود را در زمینه تولید فرش و فرش آغاز می کند. . سابق.

وی اظهار داشت: طبق برنامه طراحی شده سلام سال آینده از طریق سازمان فنی و حرفه ای انجام شد آه تو این استان آموزش حرفه ای را برای افرادی که تحت درمان برنامه های اعتیاد و اشتغال قرار دارند افزایش داده است زایی همچنین در زمینه پرورش ماهی و گلاب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر کل رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه به کارفرمایانی که این افراد را پس از بهبودی استخدام کنند 50 میلیون تسهیلات شغلی پرداخت می شود ، افزود: این تسهیلات به ازای هر نفر با توجه به مهارت و شغل وی پرداخت می شود و حق بیمه نیز پرداخت می شود به مدت پنج سال به آنها. “سال توسط دولت سپرده گذاری می شود.

کارایی مراکز درمانی و توانبخشی 50 درصد بیشتر از کمپ های ترک اعتیاد و گفت: در این مراکز روش درمانی به مدت یک سال و در فاز اول چهار ماه اقامت دائم و در مراحل بعدی مهارت و مشاوره روانشناسی انجام می شود.

وی ادامه داد: افراد در این مراکز تحت درمان های خاص و مراقبت های مکرر قرار می گیرند و از نظر کنترل مواد غذایی و حفظ روحیه و انگیزه لازم برای ترک اعتیاد در مشاوره های روزانه و برنامه های فرهنگی و هنری شرکت می کنند.

فعالیت 14 کمپ ترک اعتیاد در استان اردبیل

مدیر کل سازمان بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد مراجعه کنندگان در کمپ های ترک اعتیاد افزایش یافته است صبح وی اظهار داشت: در 9 ماهه نخست سال هزار و 987 نفر خدمات درمانی دریافت کردند توانبخشی این خدمات با ظرفیت 50٪ به دلیل شیوع تاج ارائه شده است.

ستاری تعداد کمپ های ترک اعتیاد فعال در استان را 14 مرکز عنوان کرد و گفت: ظرفیت پذیرش و درمان این مراکز 800 نفر است که از این تعداد 7 مرکز در کل استان ، 2 مرکز درمان کامل و 2 مرکز اجتماعی درمان محور است در پارس آباد و مشگین آنها در شهر فعالیت می کنند.

وی از احداث کمپ های ترک اعتیاد جدید در سال آینده در استان اردبیل خبر داد و افزود: این کمپ ها در شهرها هستند نیر من نه آنها تأسیس می شوند و کلیه تسهیلات در این مراکز از طریق وامها و بودجه های استانی تأمین می شود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.