نقش موثر کاریابی ها در معرفی شغل مناسب به کارجویان

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

نقش موثر کاریابی ها در معرفی شغل مناسب به کارجویان

نقش موثر کاریابی ها در معرفی شغل مناسب به کارجویان https://maanews.ir/نقش-موثر-کاریابی-ها-در-معرفی-شغل-مناسب-ب/ اخبار ما Fri, 12 Feb 2021 10:34:15 0000 اقتصادی https://maanews.ir/نقش-موثر-کاریابی-ها-در-معرفی-شغل-مناسب-ب/ بر اساس گزارش ها ، بیش از 50٪ نیروی کار مورد نیاز در کشورهای پیشرفته توسط افراد جویای کار جذب می شود ، در حالی که این میزان در کشور ما حدود 20 تا 25٪ است ، با این حال ، جستجوی شغل سهم قابل توجهی در تأمین نیروی کار مورد نیاز است. و فرصتهای …

بر اساس گزارش ها ، بیش از 50٪ نیروی کار مورد نیاز در کشورهای پیشرفته توسط افراد جویای کار جذب می شود ، در حالی که این میزان در کشور ما حدود 20 تا 25٪ است ، با این حال ، جستجوی شغل سهم قابل توجهی در تأمین نیروی کار مورد نیاز است. و فرصتهای شغلی مناسب را برای جوانان و افراد جویای کار فراهم کنید.

به گزارش اخبار ما ، ورود به عرصه کار در زندگی هر فردی بدون شک یکی از مهمترین مراحل زندگی وی است و افراد برای زنده ماندن به کار و تلاش نیاز دارند. در همین حال ، یافتن شغل مناسب که بتواند درآمدزایی کند و نیازهای مالی را برآورده کند ، رضایت شغلی را برانگیزد ، نگرانی اکثر مردم است. بنابراین شناخت استعدادها ، توانایی ها و شرایط روحی و جسمی فرد برای پذیرش شغل از اهمیت بالایی برخوردار است و از این نظر مشاوره شغلی می تواند با بررسی و تطبیق ویژگی های فردی با شغل مورد نظر ، در یافتن شغل مناسب نقش موثری داشته باشد.

کشورهای پیشرفته از ابتدای ورود به بازار کار تا جستجوی شغل ، سپس سازگاری با محیط کار و پایان یافتن مسیر شغلی ، در این زمینه مطالعه و تحقیق زیادی کرده اند. در کشور ما منطقه ای از مشاوره شغلی به همین منظور شکل گرفته است اما به دلایل مختلف نتوانسته است به متقاضیان خدمات ارائه دهد و از فرصت ها و پتانسیل های فراوان مشاوره و مراکز کاریابی استفاده کند ، بنابراین ارزش ایجاد اشتغال دارد مراکز نقش فعالتری در بازار کار کشور داشتند.

تخصص مراکز مشاوره و اشتغال باعث می شود تا کارفرمایان برای تأمین نیروی کار لازم به دفاتر کاریابی مراجعه کرده و تمایل بیشتری برای جذب نیروی کار از طریق آژانس های مشاوره و استخدام نشان دهند.

به گفته کارشناسان ، مشاوره شغلی نه تنها در هنگام جستجوی کار بلکه در افزایش بهره وری و ایجاد ثبات در نیروی کار به کارفرمایان کمک می کند و تخصص دفاتر کاریابی منجر به تمرکز فعالیت های کاریابی در یک منطقه خاص از کار و دانش دقیق تر می شود. از بازار کار

در واقع تخصص مراکز مشاوره و استخدام ضمن کسب فرصت های شغلی و سود بیشتر باعث افزایش اطلاعات شغلی ، ارتباط صحیح با کارفرما می شود و باعث می شود کارفرما برای تأمین نیروی مورد نیاز خود به دفاتر کاریابی مراجعه کند. آمادگی بیشتری برای اشتغال از طریق مشاوره و آژانس های کاریابی نشان دهید.

حسین محمودی سفیدکوهی – مدیرکل دفتر مدیریت کار و جستجوی شغل وزارت کار با اشاره به افزایش ورود جوانان به بازار کار در سالهای اخیر ، می گوید: این موضوع باعث شده است که موضوع اشتغال جوانان اهمیت بیشتری پیدا کند و لازم خوشبختانه بازار کار ایران فضای مناسبی برای متقاضیان کار دارد ، بنابراین آژانس های مشاوره و استخدام باید دائماً نیازهای بازار کار را شناسایی و کنترل کنند و از ظرفیت ها و فرصت های خود برای جذب و جذب نیروی بازار استفاده کنند.

به گفته وی ، وزارت کار به طور آزمایشی یک سیستم ملی اشتغال و تجارت را راه اندازی کرده است که در آن داده های مربوط به مشاغل همه کارمندان ، جویندگان کار ، مشاغل و شرکت ها و از طریق نتایج و امکان تصمیم گیری و برنامه ریزی وارد می شود. پیش بینی شده در سیاست ها

مدیرکل وزارت کار و اشتغال در مورد سهم متقاضیان کار در اشتغال سال گذشته نیز گفت: طبق آماری که در سیستم اشتغال در بازار کار وجود دارد ، در سال گذشته بیش از 108 هزار متقاضی کار از طریق بازارهای کار خصوصی که متقاضیان دولت و جذب دولت می شود و بیش از 77000 متقاضی کار از طریق آژانس های کاریابی استخدام می شوند که 36٪ آنها زن و 64٪ مرد هستند.

سال گذشته بیش از 77000 متقاضی کار از طریق آژانس های کاریابی استخدام شده اند که 36٪ آنها زن و 64٪ مرد هستند.

به گفته وی ، بیش از 484 هزار فرصت شغلی توسط مراکز اشتغال شناسایی شده و 360 هزار و 558 متقاضی کار برای مشاغل کاریابی غیر دولتی درخواست و درخواست داده اند.

آمارهای موجود از سیستم اشتغال در بازار کار نشان می دهد که طی 9 ماه نخست سال جاری ، خدمات مشاوره ای غیر دولتی و کاریابی بیش از 186 هزار و 590 نفر را بیکار ثبت کرده و 46 هزار و 651 نفر را به بازار کار جذب کرده است.

طبق آخرین آمار ، بیش از 820 آژانس مشاوره و اشتغال داخلی در کشور و 173 مرکز اشتغال خارجی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و همچنین سایر بخشها وجود دارد ، بنابراین امسال حدود 50 کارمند به دلایل مختلف از جمله تجارت بی تحرکی ، کم کاری ، تاج و غیره راکد و بسته شدند.

در سالهای اخیر ، وزارت کار با هدف ایجاد مشاغل مناسب برای افراد جویای کار ، موضوع شناسایی و تأمین فرصتهای شغلی را از طریق مشاوره شغلی و مراکز کاریابی مطرح کرده است. در این راستا ، معاون اشتغال وزارت کار ، به منظور حمایت از جستجوی کار ، و به منظور اجرای برنامه های اشتغال و بهبود اهداف در سیاست های فعال بازار کار ، تلاش های ویژه ای برای استفاده از ظرفیت کاریابی در راه مطلوب

به گزارش اخبار ما ، مراکز کاریابی و مشاوره یک دولت توانمند در شناسایی فرصت های شغلی و تأمین نیروی کار هستند و سهم بالایی در ایجاد اشتغال ، کاهش بیکاری و متعادل سازی عرضه و تقاضای بازار کار دارند. با تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم ایجاد شغل برای جوانان و مبارزه با بیکاری و اهمیت مراکز اشتغال در برنامه های توسعه ، استفاده از قدرت و ظرفیت جویندگان کار و م institutionsسسات مشاوره ای به روشی مطلوب تر مناسب است کارفرمایان و افزایش مشارکت آنها در شرکتها برای انجام اقدامات لازم.

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.