وکیل،تاجر نیست – اخبار ما

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

وکیل،تاجر نیست – اخبار ما

وکیل،تاجر نیست – اخبار ما https://maanews.ir/وکیل،تاجر-نیست-اخبار-ما/ اخبار ما Sat, 27 Feb 2021 08:02:28 0000 عمومی https://maanews.ir/وکیل،تاجر-نیست-اخبار-ما/ قبل از طرح این موضوع ، لازم است افرادی که حرفه وکالت را انجام می دهند به طور خلاصه معرفی شوند تا این توهم که وکلا نگران وضعیت شخصی خود هستند و از همان ابتدا به سمت خود سنگ پرتاب می کنند ، برطرف شود. بدون استثنا ، بیشتر افرادی که در پاسخ به حملات …

قبل از طرح این موضوع ، لازم است افرادی که حرفه وکالت را انجام می دهند به طور خلاصه معرفی شوند تا این توهم که وکلا نگران وضعیت شخصی خود هستند و از همان ابتدا به سمت خود سنگ پرتاب می کنند ، برطرف شود. بدون استثنا ، بیشتر افرادی که در پاسخ به حملات روزمره به حرفه وکالت ، مستند مخالفت خود با قانون و اصول حقوقی می نویسند ، افرادی هستند که پس از سالها کار در این شهر و زادگاهش سالها در این حرفه کار می کنند شناخته شده اند وكیل تأثیری در موقعیت وی نخواهد داشت و طبق كار وی از بین نخواهد رفت. گروه دیگری از عزیزان هستند که شب بیدار می شوند و منابع و مطالب آزمون وکالت را مطالعه می کنند.همان آزمایشی که برخی از مردان به عنوان مشاوران صاحبان قدرت پس از چندین بار شرکت در آن موفق به قبولی در آن نشدند و طبق عرف مالوف ، صاحبان قدرت و نزدیکان قدرت در مسیر رانت و دور زدن قرار گرفتند. . دولت ، این بار به قصد ریشه یابی ملت در این کشور رخنه کرده است ، و به عنوان مدافعان حقوق مردم در برابر جوانان این کشور ، در حال نوشتن و اقدام هستند. دغدغه اصلی کمیساریای این نهاد حقوقی علاوه بر محافظت از خانه اتحادیه های صنفی و محافظت از این نهاد مدنی در برابر حملات مغرضانه ، آینده این جوانان و عزیزان کوشا است که داوطلب می شوند. موضوع مطالعه و تلاش برای رسیدن به هدف خود است.

در همین حال ، برخی از افرادی که از شرکت در آزمون وکالت عقب مانده اند ، سعی می کنند جوانان را که علاقه مند به شرکت در حرفه وکالت هستند ، با عبارات ناپسند مانند انحصار کانون وکلا ، در نظر گرفتن شغل وکیل و غیره همراه کنند. غافل از اینکه اکثر جوانان ، همراه با وکلا ، از تصویب چنین طرح و مصوبه ای ابراز نگرانی کرده اند ، آنها مایلند سالها پشت آزمون وکالت بمانند ، اما اصالت و ماهیت حرفه وکالت به خطر نمی افتد.

با وجود منابع شرعی و اصول قانون اساسی ، که حرفه وکالت را از حیطه آنچه در مواد 1 و 7 قانون اجرای سیاست های کلی ذکر شده است ، اصل 44 قانون اساسی ، اسناد معتبر بین المللی و برخی از مقررات داخلی را نقض می کند از نیت در پیش نویس اخیر قانون. از آنجا که ماده 1 قانون اجرای سیاست های کلی ، ماده 44 ، معرفی نهادها و موسسات موضوع این قانون در صدور مجوزهای کار ، به ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون عمومی حسابداری اشاره دارد:

ماده 5 قانون خدمات کشوری ، که در قانون سیاست کلی از اصل 44 قانون اساسی به آن اشاره شده است ، به سازمانهای عمومی غیردولتی عمومی گفته می شود که با مجوز قانون برای انجام وظایف عمومی تأسیس شده اند. ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون عمومی حسابداری کشور را تعریف می کند کانون وکلا موضوع این قطعنامه نخواهد بود.

ماهیت حقوقی م institutionsسسات ذکر شده در ماده واحده ، که به شرح و تعریف م institutionsسسات ذکر شده در ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره دارد ، به روشی است که با هیچ یک از خصوصیات ذاتی انجمن مطابقت ندارد. ، ویژگی ها و عملکرد نهادهایی مانند بنیاد خرداد 15. جهاد نصر. سازمان تبلیغات اسلامی ، فدراسیون های ورزشی و … آنها به هیچ وجه با ماهیت حقوقی و عملکرد کانون وکلا مطابقت ندارند ، مگر اینکه در مورد دخالت کانون وکلا بحث شده است. چرا با وجود ذکر و مشخص نمودن نام غالب م ofسسات ، کانون وکلا ذکر نشده است؟

با وجود کاستی هایی که ممکن است در تفسیر ماده 1 تحت ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و اظهارات زیر در تعریف م institutionsسسات موضوع این آیین نامه بررسی شود ، مفاد ماده 7 در شرح مقامات صدور مجوز شرکت ها مقامات صدور پروانه کسب و کار آنها موظفند شرایط و روش صدور مجوز برای شرکت را بدست آورند و کار را به گونه ای ساده کنند که هر متقاضی پروانه کسب در صورت ارائه مدارک تأیید شده ، در اسرع وقت پروانه مورد نظر را دریافت کند در پایگاه داده مجوز کسب و کار! ساده ترین تفسیر و تفسیر این متن حقوقی این طرح س Theال این است که آیا شرایط صدور پروانه وکالت در پایگاه داده پروانه های کسب و کار ذکر شده است؟ قطعاً خیر ، اما شرایط صدور پروانه وکالت در قانون خاصی مشخص و تعریف شده است و در بانک اطلاعاتی ذکر شده هیچ اشاره ای به پروانه وکالت نشده است! علاوه بر این ، در تبصره 3 ماده فوق آمده است: کلیه ارگان هایی که پروانه کسب صادر می کنند (با فرض غیرممکن بودن و خلاف قانون در نظر گرفتن پروانه کسب (پروانه کسب)) ، لازم است نوع ، شرایط و روش صدور را نشان دهند. و تجدید پروانه های صادر شده به طور مشترک) با مبنای قانونی مربوطه ظرف یک ماه از ابلاغ این قانون به کمیته مقررات زدایی و تسهیل صدور پروانه های تجاری مستقر در وزارت اقتصاد و دارایی! مفاد این وظیفه مغایر قانون کیفیت است مجوز نمایندگی 76 را تأیید کرد زیرا علاوه بر این ، هیئت عمومی دادگاه اداری صریحاً نظر نداد که کانون وکلا مشمول قوانین تجارت است. تعریف یک شرکت اقتصادی تحت وزارت اقتصاد و دارایی.

تجزیه و تحلیل حقوقی اعتراضات به گسترش این قانون به حرفه وکالت ، برابر کردن پروانه وکالت با پروانه کسب ، بدون درج کانون وکالت در لیست موسسات و م institutionsسسات مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و عمومی قانون حسابداری … به فضا و فرصت احتیاج دارد. در قالب یک گفتگوی حقوقی بین دو طرف پرونده مناسب است که به ابهامات و مسائل ناشی از عدم گسترش این مقررات به یک نهاد حقوقی بر اساس اصول قانونی پاسخ دهد. و مبانی قانونی.

عدم وجود نمایندگان کانون وکلا در روند تنظیم و تصویب آیین نامه هایی که موضوع دفتر حقوقی است ، اشاره شد ، اگر دستگاه های صالح سعی کنند قوانین مختلفی را علیه دفتر وکالت تنظیم کنند و از نظر حقوقی. با کمترین فساد و اعتراض قانونی.

علاوه بر بحث ها و تجزیه و تحلیل های قابل توجه حقوقی ، نکات و عباراتی در قانون مذکور وجود دارد که نشانگر انحراف موضوعی شخص حقوقی از این مقررات است:

بازار:این به یک فضای جغرافیایی یا مجازی اطلاق می شود که در آن خریداران و فروشندگان کالاها و خدمات مشابه را رد و بدل می کنند یا بدل ها را می بندند.

(چه بخشی از حرفه وکالت نزدیک به این توصیفات است که به اشتباه بازار حقوقی نامیده می شود)

بنگا: واحد اقتصادی فعال در تولید کالا یا خدمات (آیا یک شرکت حقوقی یک شرکت است؟)

انحصار: وضعیت بازار که در آن سهم یک یا چند بنگاه یا شرکت تولیدکننده ، خریدار و فروشنده از عرضه و تقاضا در بازار به گونه ای است که قدرت تعیین قیمت یا مقدار در بازار یا شرکت های جدید برای ورود یا بازار را ترک کنید. با محدودیت ها روبرو شوید (با توجه به قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت ، قانون تعرفه های حق الوکاله ، آیا گزاره انحصار در کانون وکلا صحت دارد؟ آیا وکلا این موقعیت و قدرت را دارند که از ورود سایر متقاضیان به حرفه وکالت جلوگیری کنند؟ آیا این نهاد از نظر قانونی توضیح داده شده است؟ آیا کانون وکلا یک بنگاه اقتصادی است؟)

انحصار قانونی: وضعیت بازار که طبق قانون ، تولید ، فروش یا خرید یک کالا یا خدمات خاص در انحصار یک یا چند بنگاه اقتصادی است!کانون وکلا ماهیتی غیرانتفاعی دارد ، بدون دریافت ریالی از بودجه اداره می شود ، حق فعالیت بر اساس آیین نامه را ندارد …. با این اوصاف آیا کانون وکلا را می توان یک شرکت اقتصادی دانست؟) (خدمات رایگان کانون وکلا در موارد کمک و فتح متقابل ، با کدام قالب شرکت تجاری سازگار هستید؟)

نکته مهمی که طرفداران گسترش این آیین نامه ها به حرفه وکالت نادیده گرفته می شوند ، وضعیت و کار مرکز مشاوره (مرکز وکالت دادگستری) است.با فرض گسترش این آیین نامه ها به حرفه وکالت ، آیا مرکز قضایی را نیز مشمول این مقررات می دانید؟

حل مخالفت های مختلف با آیین نامه مذکور یک موضوع تخصصی است که علاوه بر یادداشت معمول ، مستلزم تدوین و توضیح زوایای مختلف مقررات مربوط به نهاد حقوقی ، قانون مدیریت خدمات کشوری ، قانون اجرای سیاست های کلی ، ماده 44 و غیره با حضور خبرگان. تجزیه و تحلیل حقوقی اعتراضات به گسترش این قانون به حرفه وكالت ، برابر كردن پروانه قانونی با پروانه تجارت ، بدون درج لیست موسسات و م institutionsسسات مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و عمومی به عنوان کانون وکلا قانون حسابداری … در مورد ابهامات و موضوعات ناشی از عدم تمدید این مقررات به یک نهاد حقوقی براساس اصول قانونی و دلایل قانونی برای پاسخ ، بحث حقوقی بین دو طرف را تشکیل می دهد.

یک وکیل

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.