اعتراض ایران به استفاده ابزاری از موضوع تسلیحات کشتار جمعی

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

اعتراض ایران به استفاده ابزاری از موضوع تسلیحات کشتار جمعی

اعتراض ایران به استفاده ابزاری از موضوع تسلیحات کشتار جمعی https://sports-news.ir/اعتراض-ایران-به-استفاده-ابزاری-از-موضو/ اخبار ورزشی Sat, 17 Apr 2021 00:58:11 0000 عمومی https://sports-news.ir/اعتراض-ایران-به-استفاده-ابزاری-از-موضو/

به گزارش اخبار ورزشی ، مجید تختروانچی روز جمعه در جلسه غیررسمی شورای امنیت که برای حفظ اقتدار رژیم های منع گسترش سلاح های هسته ای برگزار شد ، این موضوع را مطرح کرد. نماینده دائمی ایران در سازمان ملل افزود: جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی یک هدف بشردوستانه است که به عنوان …

منبع: سایت اسپرت نیوز
اعتراض ایران به استفاده ابزاری از موضوع تسلیحات کشتار جمعی

به گزارش اخبار ورزشی ، مجید تختروانچی روز جمعه در جلسه غیررسمی شورای امنیت که برای حفظ اقتدار رژیم های منع گسترش سلاح های هسته ای برگزار شد ، این موضوع را مطرح کرد.

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل افزود: جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی یک هدف بشردوستانه است که به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن سایر کشورها مورد استفاده قرار گرفته است و باید به این وضعیت پایان داد.

“سلاح های کشتار جمعی از غیراخلاقی ترین و غیرانسانی ترین سلاح های ساخته شده توسط بشر است و تولید و استفاده صحیح از آنها ممنوع است ، زیرا تنها تضمین مطلق در برابر استفاده از این سلاح های غیرانسانی نابودی کامل و نابودی کامل است. از کمبود آنها اطمینان حاصل کنید توسعه “، گفت تخت روانچی.

وی افزود: “اما اقتدار این رژیم ها و اعتبار نهادهای بین المللی مربوطه در دهه های اخیر با چالش های جدی روبرو شده و تضعیف شده است ، و در بیشتر موارد ، این کار توسط کسانی انجام نمی شود که به دنبال تولید سلاح های کشتار جمعی هستند ، بلکه توسط که از رژیم های منع گسترش سلاح های هسته ای برای خدمت به آن سو استفاده کردند. “منافع خودشان.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به استفاده از رژیم بعث عراق در حمله شیمیایی به ایران که در آن هزاران ایرانی و عراقی کشته شدند ، اظهار داشت: این حمله با سلاح های کشتار جمعی انجام شد و شورا تکرار کرد که رفتار – اخلاق.

تخت روانچی افزود: در سال های اخیر ، هنگامی که برخی نیروها با استفاده از کنوانسیون سلاح های شیمیایی و سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی برای تأمین منافع غیرقانونی خود ، سوریه را تحت فشار شدید قرار داده اند ، شورای امنیت سکوت می کند.

او ادامه داد: تا سال 2016 ، ایران فقط به دلیل بحران ساختگی برخی از قدرتهای غربی به بهانه اصطلاحاً گسترش نگرانیها درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ، تحت تحریمهای بین المللی بی سابقه بود ، اما رژیم اسرائیل ، که انواع سلاحهای کشتار جمعی را تولید کرد و به معاهدات بین المللی ملحق نشد ، وی همچنین از تحریم این سلاح ها امتناع می ورزد ، و شورای امنیت او را به دلیل حمایت توسط ایالات متحده مورد سرزنش قرار نمی دهد.

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل افزود: “قدرت رژیم های منع گسترش سلاح های هسته ای و اعتبار سازمان های مربوطه با نادیده گرفتن این حقایق تلخ به طور خودکار حفظ نمی شود و تنها تضمین مطلق استفاده دقیق از منع گسترش سلاح های هسته ای است. استانداردها برای همه ، در هر زمان و تحت هر شرایطی و مهمتر از همه. این بدون سو abuse استفاده از این قوانین ، سیاست زدگی یا تبعیض در اجرای آنها و همچنین بی طرفی و حرفه ای بودن نهادهای چندجانبه مربوطه است.

“بنابراین ، ما باید در برابر سو mis استفاده از قوانین منع گسترش سلاح های هسته ای و نهادهای مربوطه در جهت تقویت اهداف سیاسی برخی کشورها مقاومت کنیم. به عنوان مثال پیش نویس قطعنامه ارائه شده به کنفرانس طرف های معاهده منع گسترش منع گسترش سلاح های هسته ای است. سلاح های شیمیایی در سوریه “، تختاروانچی افزود.

او گفت: ایران ، به عنوان یک قربانی استفاده از سلاح های شیمیایی ، بار دیگر استفاده از این سلاح ها را توسط هر کسی ، در هر مکان و تحت هر شرایطی ، با شدیدترین اصطلاحات محکوم می کند و کاملاً مخالف تضعیف اقتدار کنوانسیون سلاح های شیمیایی است. و اعتبار سازمان منع سلاح های شیمیایی. برعکس ، خواستار اجرای متعادل ، کامل و بدون تبعیض کنوانسیون و حمایت از اقتدار مربوطه سازمان است.

311311

منبع: سایت اسپرت نیوز
اعتراض ایران به استفاده ابزاری از موضوع تسلیحات کشتار جمعی

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.