تلاش داریم فرهنگیان را در اولویت واکسیناسیون قرار دهیم/بازگشایی مدارس لازم است

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

تلاش داریم فرهنگیان را در اولویت واکسیناسیون قرار دهیم/بازگشایی مدارس لازم است

تلاش داریم فرهنگیان را در اولویت واکسیناسیون قرار دهیم/بازگشایی مدارس لازم است https://maanews.ir/تلاش-داریم-فرهنگیان-را-در-اولویت-واکسی/ اخبار ما Sat, 17 Apr 2021 12:08:14 0000 جامعه https://maanews.ir/تلاش-داریم-فرهنگیان-را-در-اولویت-واکسی/ وزیر آموزش و پرورش بر ماهیت غیر تشریفاتی “بدنه دانش آموز” تأکید کرد و افزود: اهداف آموزش نباید مربوط به کنکور باشد. هدف کلی سیستم آموزشی ؛ تربیت نسلی متفکر ، خلاق ، متفکر و قدرت حل مشکلات ، نه موفقیت در کنکور. به گزارش اخبار ما ، محسن حاجی میرزایی امروز در یک نشست …

وزیر آموزش و پرورش بر ماهیت غیر تشریفاتی “بدنه دانش آموز” تأکید کرد و افزود: اهداف آموزش نباید مربوط به کنکور باشد. هدف کلی سیستم آموزشی ؛ تربیت نسلی متفکر ، خلاق ، متفکر و قدرت حل مشکلات ، نه موفقیت در کنکور.

به گزارش اخبار ما ، محسن حاجی میرزایی امروز در یک نشست صمیمی با اعضای هیئت رئیسه اتحادیه دانشجویی که در قالب یک کنفرانس ویدیویی در شبکه شاد برگزار شد ، ماه رمضان را تبریک گفت و به مطالب ارائه شده توسط اعضا اشاره کرد و آن آموزش باعث افتخار او می شود.

وی افزود: یکی از نهادهای خوب در جامعه شکل گیری مجموعه دانشجویی است ، از آنجا که دانش آموزان قسمت عمده ای از جامعه را تشکیل می دهند ، وجود این نهاد بسیار سنجیده می تواند زمینه رشد دانشجو را فراهم کند.

حاجی میرزایی بر اهمیت بازخورد برنامه های آموزشی در بین دانش آموزان و جلب نظرات آنها تأکید کرد. “گروه کر دانشجویی” یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه یک نهاد ضروری است ، بنابراین باید تلاش کنیم تا این گردهمایی تأثیرات لازم را در تصمیم گیری ها داشته باشد.

وی با اشاره به اهداف آموزشی “سند اساسی تحول” گفت: هدف کلی سیستم آموزشی ؛ تربیت نسلی متفکر ، خلاق ، مستقل ، آگاه ، توانمند ، سنجیده ، متفکر و قدرت حل مشکلات.

وزیر آموزش و پرورش در مورد گزارش فعالیت های اتحادیه دانشجویی افزود: اخبار مربوط به فعالیت کمیته های اتحادیه دانشجویی در این وضعیت تاخیری ، خبر بسیار خوبی است که نشانه فعالیت اتحادیه دانشجویی است.

وی خطاب به اعضای نهاد دانشجویی گفت: “هنگامی که ما قادر به حل مشکل هستیم و باید دیدگاه های خود را در مورد موضوع انعکاس دهیم ؛ انتظار می رود مجلس دانشجویی جنبه هایی از این مشکل را بررسی کرده و با افراد مختلف صحبت کند و در نهایت یک ایده متفکرانه به ما بدهید

تدبیر و امید ، عضو هیئت دولت گفتند: قطعاً تحول واقعی در بدنه دانشجویی زمانی است که رویارویی آن با مشکلات یک رویارویی واقعی باشد. شورای دانش آموزی باید بتواند برای حل آن مسئله ای تنظیم کند و بتواند ابعاد مختلف مسئله را توضیح دهد و به آموزش کمک کند.

وی ادامه داد: شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب قوانین کار ما را به هم زده و مسیرهایی را که برای دهه ها تجربه کرده ایم از هم جدا کرده و سعی در انجام مأموریت های جدید داریم ؛ اگرچه ساختار سازمانی گذشته به ما امکان دستیابی به اهداف خود را می داد ، اما باید شبکه آموزش ، بنابراین ما برای ایجاد ارتباط بین شبکه آموزشی ، شبکه Happy را ایجاد کردیم.

حاجی میرزایی با تأکید بر فراهم سازی زمینه ای برای اتصال نمایندگان دانشجو در شبکه شاد با هدف به کمال رساندن ایده ها و انتقال آنها از نظم به ستاد اظهار داشت: در شرایط فعلی همیشه سعی می کنیم تحصیل هیچ دانشجویی را انکار نکنیم. ما با یک تجربه جدید روبرو هستیم که بی سابقه است.

وی گفت: در زمینه تاج گذاری و آموزش مجازی ، امتحانات نهایی باید به گونه ای برگزار شود که یادگیری دانش آموزان به خوبی ارزیابی شود ، بنابراین ما تلاش می کنیم از بهترین و دقیق ترین روش ها در این زمینه استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر پردازش ایده ها توسط اتحادیه دانشجویی ، قبل از ارائه آنها ، اظهار داشت: اتحادیه دانشجویی برای ارائه نتایج نباید منتظر پایان دوره خود باشد ، اما هر جلسه می تواند برای آنها یکی باشد. عملکرد خوب ، بنابراین باید بررسی شود تا اثربخشی بدن دانشجو اندازه گیری شود. ایده های دانش آموزان تا چه اندازه بر تصمیم گیری های آموزشی تأثیرگذار بوده است؟

وی افزود: اینكه تعداد معینی از دانش آموزان به آموزش مجازی دسترسی ندارند با مدیران و معلمان مدارس است. آنها باید ارزیابی كنند كه چه تعداد دانش آموز از طریق اینترنت راضی هستند ، چه میزان از طریق تلویزیون و چه تعداد از طریق مدارس بسته های آموزشی دنبال می شود دروس آنها

طبق مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، یکی از اعضای کابینه تدبیر و امیدا ، رابطه معلم و دانش آموز بسیار مهم است و یادداشت می کند: مدیر و معلمان وظایفی را دارند که در مدارس باز است آنها همچنین دانش آموز شورا می تواند این موضوع را کنترل کند و با مدرسه کار کند.

وی اهداف تعلیم و تربیت را مستقل از کنکور دانست و اظهار داشت: اهداف نظام تعلیم و تربیت پرورش افراد است؛ این مستقل ، توانمند است و از ارزش ها و اعتقادات دفاع می کند ، نه اینکه شخصی را برای موفقیت در کنکور آموزش دهد ، بنابراین اهداف آموزش نباید به کنکور مرتبط باشد.

حاجی میرزایی ، مهمترین چرخشی که باید در سند تحول رخ دهد ؛ وی گفت: “ما تلاش می کنیم مربیان را در اولویت واکسیناسیون قرار دهیم ، زیرا اگر می خواهیم سال آینده دانش آموزان به سال تحصیلی بروند ، این مهم است و باید محقق شود.”

وی بازگشایی مدارس را برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت ضروری دانست و افزود: “مهمترین عامل مصونیت در برابر آسیبهای اجتماعی ، بعد از خانواده ،” م institutionسسه آموزشی “است ؛ از آنجا که مردم در دوره حساس زندگی مدرسه ای خود قرار دارند ، ما با توجه به اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، یک “طرح غربالگری” را در مدارس اجرا کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر پوشش رسانه ای اکثر فعالیت های اتحادیه دانشجویی اظهار داشت: ما به خلاقیت اتحادیه دانشجویی نیاز داریم ، باید تدابیری را اتخاذ کنیم تا ایده های دانشجویی را به صورت منسجم به ما منتقل کنیم.

وی گفت: شورای دانش آموزی باید در زمینه هایی وارد شود که بتواند بدون هیچ محدودیتی به آموزش و پرورش کمک کند ، اما نباید در حوزه ای که نمی تواند آن را ترک کند وارد شود.

نحوه دستیابی به اهداف و انتقال ایده ها در جامعه به زمان و مکان نیاز دارد.

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.