آلودگی بودار عسلویه! – اخبار ما

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

آلودگی بودار عسلویه! – اخبار ما

آلودگی بودار عسلویه! – اخبار ما https://maanews.ir/آلودگی-بودار-عسلویه-اخبار-ما/ اخبار ما Fri, 23 Apr 2021 12:18:14 0000 جامعه https://maanews.ir/آلودگی-بودار-عسلویه-اخبار-ما/ اخبار ما / بوشهر طی چند روز گذشته ، همزمان با توقف باد ، بوی نامطبوع میعانات گازی در برخی از مناطق عسلویه شدت گرفته و نقاط اطراف مخزن میعانات گازی بوی آن را بوی بد و مضر می دهد. از آنجا که ایجاد هر نوع آلودگی طبق قانون تخلف تلقی می شود ، انتظار …

اخبار ما / بوشهر طی چند روز گذشته ، همزمان با توقف باد ، بوی نامطبوع میعانات گازی در برخی از مناطق عسلویه شدت گرفته و نقاط اطراف مخزن میعانات گازی بوی آن را بوی بد و مضر می دهد.

از آنجا که ایجاد هر نوع آلودگی طبق قانون تخلف تلقی می شود ، انتظار می رود سازمان حفاظت محیط زیست این بار موضع جدی در برخورد با متخلفان و عاملان بوی بد بگیرد.

بوی نامطبوعی که گریبان شهرهای عسلویه ، نخل تقی و بیدخون و ساکنان این مناطق را گرفته باعث علائمی مانند سردرد ، گزگز چشم و خارش گلو می شود.

بررسی مشکل بوی نامطبوع در عسلویه

به گزارش اخبار ما ، پس از انتشار بوی مواد هیدروکربنی در شهر عسلویه و گزارش های مردمی ، این موضوع طی روزهای اخیر توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بررسی شده است.

مصطفی موذنی ، رئیس محیط زیست شهرستان عسلویه در این باره گفت: طی بازدید میدانی که توسط کارشناسان اداره محیط زیست عسلویه 3 انجام شد ، اردیبهشت در سال 1400 ، منابع فعال انتشار احتمالی بوهای موجود در شهر شناخته شده است.

اقدام قضایی به دلیل عدم کنترل بو

وی اظهار داشت: مخازن ذخیره سازی میعانات گازی متمرکز در حوالی شهر عسلویه در حین سفر میدانی بوی بد دهان می گرفتند و به دلیل عدم کنترل بو از طرف مسئولان در این زمینه اقدام قضایی انجام و در حال کنترل است.

به گفته این مقام مسئول ، سرمایه گذار طرحی را برای عطرزدایی از میعانات گازی به سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس پیشنهاد داده و در دست بررسی است.

ماهانه وی خاطرنشان کرد: مورد بعدی که بو از آن خارج شد ، برگشت آب شکسته در دو فاز پالایشگاه بود که بخشی از آن آب را برگرداند و از مسیر خط لوله راهروی شرقی جریان داشت و به دلیل اتصال ناقص خروج از پالایشگاه حاوی بوی هیدروکربن است.

هدایت رایحه به سمت عسلویه و نخل تقی

وی خاطرنشان کرد: با تغییر در جهت جریان باد ، بوهای ساطع شده به سمت شهر عسلویه و نخل تقی هدایت می شوند که غالباً محل تلاقی آنهاست.

رئیس محیط زیست عسلویه گفت: متاسفانه شهر بیدخون بیشترین آلودگی را به دلیل مجاورت پالایشگاه و موقعیت آن در جهت وزش باد غالب دریافت می کند. با توجه به مشکلات اساسی در حین ساخت پالایشگاه مذکور به عنوان عامل اصلی آلودگی ، پیشنهاد موضوع موضوع ماده ١ قانون هوای پاک ارائه شد.

مشکل بزرگ مردم عسلویه

مصطفی موذنی گفت: با توجه به تصویب تصفیه خانه تکمیلی در کارگروه ملی عسلویه و نظارت ماهانه بر پیشرفت پروژه مطابق با مصوبه دولت در آبان ماه گذشته ، امیدواریم همه موارد مربوط به بوی ناشی از استخرهای فاضلاب و تولید تصفیه خانه باشد. باید برداشته شود

با این حال ، در هر زمان از سال و در برخی از فصول ، بوی نامطبوع بیشتری در عسلویه مشاهده می کنیم که در شهرهایی مانند بیدخون تندتر است. متأسفانه به دلیل تمرکز واحدهای صنعتی و عدم توجه به محیط زیست و نظارت نامناسب ، این مسئله همیشه یکی از مشکلات بزرگ مردم عسلویه بوده است.

غفلت از صنعت و پیگیری قانونی محیط زیست

فرهاد قلی نژاد ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز درباره بوی بد عسلویه اظهار داشت: تمام منابع بوی نامطبوع در دو سال گذشته در شهرهای کنگان و عسلویه شناسایی شده و راه حل های لازم برای عدم اقدام صنعت. برخی از کمیسرهای صنعت ، علیه شکایات زیست محیطی ، موارد اساسی را نیز تحت پیگرد قانونی قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین مسئله کنترل بوی نامطبوع در پروژه های یک طرح جامع برای رفع و کاهش آلودگی در منطقه ، مصوب کمیته دولت وجود دارد و اجرای این پروژه ها باید تسریع شود.

مدیرکل محیط زیست بوشهر همچنین اظهار داشت: موضوع آلودگی هوا و بوهای نامطبوع در روزهای اخیر رصد شده است ؛ محیط زیست این مسئله را جدی می گیرد و صنایع منطقه باید فوراً اقدام کنند.

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.