خسارت ۳۳۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزی لرستان

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

خسارت ۳۳۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزی لرستان

خسارت ۳۳۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزی لرستان https://maanews.ir/خسارت-۳۳۰۰-میلیارد-تومانی-خشکسالی-به-ک/ اخبار ما Wed, 28 Apr 2021 20:13:29 0000 استان ها https://maanews.ir/خسارت-۳۳۰۰-میلیارد-تومانی-خشکسالی-به-ک/ اخبار ما / لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: براساس برآوردهای انجام شده تاکنون خشکسالی 2 هزار و 3 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است. اسفندیار حسنی مقدم با اشاره به خشکسالی بی سابقه استان گفت: امسال با خشکسالی بی سابقه ای روبرو هستیم ، باران های طولانی مدت نسبت …

اخبار ما / لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: براساس برآوردهای انجام شده تاکنون خشکسالی 2 هزار و 3 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

اسفندیار حسنی مقدم با اشاره به خشکسالی بی سابقه استان گفت: امسال با خشکسالی بی سابقه ای روبرو هستیم ، باران های طولانی مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است ، از طرف دیگر باران از برف باریدن

وی افزود: این استان دارای دو دوره 3 روزه و 50 روزه بدون باران بود ، این موضوع خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کاهش حداقل 650 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سال جاری ، خاطرنشان کرد: تاکنون 3.095 میلیارد تن خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است که بدون وجود این موارد بدون شک افزایش خواهد یافت. هیچ بارانی نیست

حسنی مقدم افزود: مساحت کل محصولات بیمه شده 3000 هکتار است بنابراین باید برای کاهش خسارت موضوع خشکسالی را جدی بگیریم.

وی گفت: استان هایی که از باران تغذیه می کردند خسارت زیادی دیدند و برخی از دستگاه ها باید در برداشت محصول کمک کنند.

این مقام مسئول در مورد حمله احتمالی ملخ به استان افزود: این احتمال وجود دارد که لرستان و اصفهان مورد حمله ملخ صحرا قرار بگیرند ، از آنجا که حملات ملخ به هر نفر در روز در هر هکتار خسارت وارد می کند ، اقدامات لازم در نظر گرفته شده است اما نیاز به کمک است “ما مالی هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به خسارات وارده در اثر طغیان آوریل 2009 به بخش کشاورزی ، ادامه داد: تاکنون 570 میلیارد تومان به بخش کشاورزی کمک شده است که از این میزان 4 میلیارد جلد برای 3000 مورد ، 450 نقطه زیرساخت مدنی حدود 9 میلیارد تومان. 3000 پرونده تسهیلات 2 میلیارد تومانی کم بهره و 6000 پرونده تأخیر با 3 میلیارد تومان داشتیم.

حسنی مقدم گفت: اما در مورد خسارت ناشی از سیل دو موضوع وجود دارد ، یکی از بین رفتن 3000 هکتار از اراضی کشاورزی که از چرخه قاعدگی خارج شده است و ما با این موضوع ادامه دادیم.

وی افزود: در مورد زیرساخت ها فقط ده درصد خسارت جبران شده است و برای جبران مابقی اعتبارات بیشتری نیاز داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص تنظیم بازار مرغ نیز اظهار داشت: در ماه رمضان بازار مرغ در استان نسبتاً آرام بود و تاکنون 270 تن مرغ گرم به خوزستان صادر شده است.

در مورد جوجه ریزی در استان ، حسنی مقدم خاطرنشان کرد: در ماه آوریل 3.9 میلیون قطعه مرغ داشتیم اما در اردیبهشت ماه افزایش قیمت جوجه های یک روزه را ثبت کردیم ، قیمت مصوب 4200 تومان است.

وی افزود: این نسخه تولید مرغ را در خرداد و تیر دشوارتر می کند.

حسنی مقدم با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی ما استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی است ، افزود: یکی از استراتژی های اساسی ما برای توسعه بخش کشاورزی ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: یکی از خواسته های ما اطمینان از تخصیص بودجه سازمان برای فصل کشاورزی است.

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.