عدالت واقعی در رفتار و گفتار حضرت علی(ع) نمایان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

عدالت واقعی در رفتار و گفتار حضرت علی(ع) نمایان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

عدالت واقعی در رفتار و گفتار حضرت علی(ع) نمایان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://maanews.ir/عدالت-واقعی-در-رفتار-و-گفتار-حضرت-علیع/ اخبار ما Mon, 03 May 2021 13:52:05 0000 عمومی https://maanews.ir/عدالت-واقعی-در-رفتار-و-گفتار-حضرت-علیع/ به گزارش خبرنگار مهرا ، سعید طاووسی مسرور دوشنبه شب در یک نشست مجازی درباره حضرت علی (ع) و حق شهروندی گفت: برخلاف تصور ما مبنی بر اینکه مفاهیمی مانند حق شهروندی مفهوم جدیدی است ، تاریخچه آن می تواند به این صورت باشد به تاریخ شکوهمند اسلامی بازمی گردد. “ وی افزود: منشور حقوق …

به گزارش خبرنگار مهرا ، سعید طاووسی مسرور دوشنبه شب در یک نشست مجازی درباره حضرت علی (ع) و حق شهروندی گفت: برخلاف تصور ما مبنی بر اینکه مفاهیمی مانند حق شهروندی مفهوم جدیدی است ، تاریخچه آن می تواند به این صورت باشد به تاریخ شکوهمند اسلامی بازمی گردد. “

وی افزود: منشور حقوق بشر کوروش در کشور ما بسیار شناخته شده است ، اما ما باید به نان “دستور مدینه” با اشاره به ایجاد جامعه مدینه توسط پیامبران و متن قانون اساسی مراجعه کنیم. توسط او “

این محقق تاریخ اسلام افزود: “دستور مدینه” شامل روابط مسلمانان با مسلمانان ، مسلمانان و مردم کتاب ، مسلمانان با مشرکان است و کاملاً بر اساس حقوق شهروندی نوشته شده است و ملاک ادیان نیست ، بلکه یک جامعه در مدینه.

طاووس به معنای مدینه اشاره کرد: ریشه کلمه مدینه به “مدینه” معروف است ، در حالی که ثابت شده است که ریشه “مدینه” از “دین” است.

وی گفت: “دین در قرآن کریم معانی مختلفی دارد و زبان عربی اولین است و یکی از معانی آن دین فارسی است که به معنای حالت درونی و درونی انسان است.”

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: “یکی از معانی” دین “معنای دین سامی است که در زبانهای سامی به کار رفته است و از لحاظ ظاهری این کلمه به فارسی شباهت دارد اما از نظر معناشناسی کاملاً متفاوت است و دین سامی است به معنای قانون است و در قرآن از این نظر او مانند مالک یوم الدین استفاده می کند.

طاووسی افزود: مدینه اولین شهر در حجاز است که دارای قانون است و به معنای شهر اشاره دارد و در شهرهای دیگر مانند مکه و طائف در دوران قبل از اسلام منظور آنها از شهر و نظام شهروندان و قبایل نبوده است. زندگی و کار کرد

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) بنیانگذار شهر حلال حجاز است و به همین دلیل کلمه دین با سیستم تابعیت و کلمه مدینه پیوند خورده است.

وی توضیح داد: معنای سوم دین ترکیبی از دین فارسی و دین سامی است که شامل هر دو جنبه حقوقی و دستوری دین است ، یعنی. شریعت و همچنین جنبه های باطنی و اخلاقی.

وی ادامه داد: وقتی نوبت به زمان امیرالمومنین (ع) و حق شهروندی می رسد ، این دوره با زمان پیامبر اسلام (ص) ، پیامبر گرامی اسلام در زمان تأسیس و امیر متفاوت است. م -منان علی (ع) در زمان استقرار اسلام و بنابراین آنچه به عنوان حق شهروندی در زمان امام علی (ع) پذیرفته و اعمال شد.

طاووس با اشاره به اینکه اراده ، اجماع و اکثر مردم دلیل بر مشروعیت یا مشروعیت هر چیزی نیست خاطرنشان کرد: تابعیت چیزی است که شریعت و مجری آن ، امام (ع) ، آن را تشخیص داده است و شامل همه افرادی است که عضو این افراد هستند. در جامعه ای زندگی کنند که متشکل از مسلمانان و اهالی ذمه باشد ، همه دارای حقوقی هستند و تحت حمایت دولت اسلامی زندگی می کنند و امام آن جامعه نسبت به حقوق آنها حساس است.

ائمه (ع) برای رهبری نه پادشاهی انتخاب شدند

وی گفت: او علاوه بر اهل ذمه ، همه مسلمانان را نه تنها کسانی می داند که امام علی (ع) را امامت و ولایت می دانند و به معنای شیعه هستند و تفاوت شیعه و سنی از دیدگاه امیر آل – م’منان علی (ع) در اجرا هیچ قانونی از اسلام وجود ندارد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات مفهوم قانون راهزنی است و مردم را فریب می دهد زیرا جامعه به هر دلیلی با یک امام مشروع و ولی قانونی و منصوب خدا مخالفت کرده یا سکوت کرده است و شرایط به گونه ای بود که افراد دیگر خلیفه می شدند و اینجا امیرالمومنین علی (ع) واکنشی تند نشان نداد و مصالح اسلام را در نظر گرفت.

وی افزود: “از دیدگاه مردم ، کار اشتباهی انجام شد ، اما من دارای جوامعی هستم که اراده مردم و جامعه را در نظر می گیرم ، و پس از اعلام فرمانداری ، این عظمت ، سخاوت ، مدارا و مهربانی

وی گفت: برخی از افراد در زمان خلافت حضرت علی (ع) نیز از نذر كردن با امام (ع) امتناع ورزیدند ، اما امام (ع) با افرادی كه طرفدار وفاداری نبودند یا در جنگ ها شركت نمی كردند یا مجبور بودند ، رفتار می كرد تعهد یا سهم خود را از بیت المال کاهش داده اند. آنها این کار را نکرده اند ، اما عدم برخورد امام (ره) با آنها نشان دهنده مشروعیت کار آنها نیست.

این پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: اگر وفاداری عمومی مردم نبود ، امام علی (ع) از طرف خداوند منصوب می شد و اکنون که وفاداری مردم علنی است و توجیه نکردن زیر بار او چیست؟ اطاعت و وفاداری نیست؟

وی با اشاره به این سال که چرا کسی را وادار به بیعت نکرد؟ وی گفت: ائمه (ع) برای هدایت سلطنت انتخاب نشده اند و اگرچه آنها حکومت می کنند ، این دولت هدف آنها نیست ، بلکه هدف آنها امامت و هدایت است ، بنابراین این امر به زور اتفاق نمی افتد و در عمل آنها دیده می شود. که آنها مجبور نیستند.

علامه طباطبایی ، عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: اینكه ائمه (ع) اجباری نشده اند ، به معنای مشروعیت ، مشروعیت رفتار ناشایست و رفتارهای غیر موجه مانند تنبلی ، تنبلی ، رفاه و دنیاطلبی و مانند آن نیست.

این پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: از نظر زمینه ها ، رهنمودها ، قضاوت ها ، روش های بیان دستورات و خطوط و مسیرهای روشن روشن و فراخوانده شد و زمینه جذب افراد به حقیقت فراهم شد ، اکنون آنها گروهی نمی خواهند ، اما اگر اخلال فعلی (که اختلالی در سیستم اصطلاحات قانونی است) ایجاد اختلال کند ، اما اگر کسی مزاحم نشود و حل و فصل نشود ، به این معنی است که نباید از مشروعیت وی محافظت شود و حقوق وی به تصویر کشیده شود.

وی با ذکر مثالهایی از عدم اجبار در نهج الابلاغی و سیره امام (ع) گفت: “نباید افراط کرد و بر اساس مدارای امام (ع) از این رفتارها نتیجه گرفت که اینها حقوق آن جامعه. “

این پژوهشگر تاریخ اسلام اظهار داشت: سوال دوم این است که جامعه ای می تواند در مورد حقوق خود اشتباه کند و آنچه را که حق ندارد ، به عنوان حق خود تلقی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: از جمله سایر موارد حقوق شهروندی ، علاوه بر عدالت اقتصادی ، عدالت نژادی از نظر امام علی (ع) بود که در عطا یا سایر مسائل عربها را از غیر عربها تشخیص نمی داد.

در پایان این نشست مجازی که با همکاری حوزه علمیه الزهرا و دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد ، به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.