بیش از یک‌ میلیون نفر در جهان، قربانیِ حوادث طبیعیِ ۵ سال گذشته

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

بیش از یک‌ میلیون نفر در جهان، قربانیِ حوادث طبیعیِ ۵ سال گذشته

بیش از یک‌ میلیون نفر در جهان، قربانیِ حوادث طبیعیِ ۵ سال گذشته https://maanews.ir/بیش-از-یک‌-میلیون-نفر-در-جهان،-قربانیِ/ اخبار ما Sat, 24 Jul 2021 13:14:30 0000 رویدادها https://maanews.ir/بیش-از-یک‌-میلیون-نفر-در-جهان،-قربانیِ/ سازمان هواشناسی جهانی ، که ده ها سال است داده های اقلیم را رصد می کند ، می گوید تغییرات آب و هوایی ، هم با افزایش بلایای طبیعی و هم بر اقتصاد ، تأثیر مخربی بر زندگی انسان دارد. طبق تجزیه و تحلیل سازمان جهانی هواشناسی (WMO) ، در پنج سال گذشته بیش از …

سازمان هواشناسی جهانی ، که ده ها سال است داده های اقلیم را رصد می کند ، می گوید تغییرات آب و هوایی ، هم با افزایش بلایای طبیعی و هم بر اقتصاد ، تأثیر مخربی بر زندگی انسان دارد.

طبق تجزیه و تحلیل سازمان جهانی هواشناسی (WMO) ، در پنج سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در اثر خشکسالی ، طوفان ، سیل و گرمای شدید جان خود را از دست داده اند.

طبق اعلام سازمان ملل در ژنو ، از سال 1970 تا 2019 ، 650،000 نفر بر اثر خشکسالی جان خود را از دست داده اند.

نزدیک به 580،000 نفر نیز در این طوفان کشته شدند. علاوه بر این ، سیل تقریبا 59000 کودک ، زن و مرد جان خود را از دست داد.

همچنین گرما باعث کشته شدن 56000 نفر دیگر شد.

بر اساس این مطالعه ، طوفان و سیل بیشترین خسارت را در اثر بلایای طبیعی وارد کرده و به ترتیب 440 و 100 میلیارد یورو خسارت وارد کرده اند.

بر این اساس ، مضرترین بلایای طبیعی در اروپا در 50 سال گذشته ، طغیان رودخانه های آلمان در سال 2002 و به ویژه طغیان رودخانه البه است.

پتری تالاس ، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی (WMO) گفت: “از مدت ها قبل شناخته شده است که تغییرات آب و هوایی تأثیر فزاینده ای در بلایای طبیعی دارد.”

وی افزود: همانطور که در جریان سیل اخیر در آلمان و سایر کشورهای اروپایی مشاهده کردیم ، باران شدیدتر افزایش یافته و این حوادث نشان داده است که هیچ منطقه ای از کره زمین از این بلایا در امان نیست.

در همین زمان ، تغییرات آب و هوایی مقصر موج گرمای اخیر در آمریکای شمالی است.

به گزارش دویچه وله ، تالس گفت: “از این پس ، باران های شدید افزایش می یابد. این به این دلیل است که پدیده” گرم شدن “باعث گرم شدن هوای اطراف زمین و افزایش رطوبت آن می شود ، به این معنی که باران بیشتری در هنگام طوفان می بارد و احتمال افزایش سیلاب

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.