حق همسایگی را با آذربایجان و ترکیه ادا کرده ایم

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

حق همسایگی را با آذربایجان و ترکیه ادا کرده ایم

حق همسایگی را با آذربایجان و ترکیه ادا کرده ایم https://maanews.ir/حق-همسایگی-را-با-آذربایجان-و-ترکیه-ادا-ک/ Fri, 08 Oct 2021 15:54:06 0000 جامعه https://maanews.ir/حق-همسایگی-را-با-آذربایجان-و-ترکیه-ادا-ک/ اخبار ما / اردبیل سخنگوی ولی فقیه و امام جمعه استان اردبیل روز جمعه گفت: ایران به درستی از حق خود در همسایگی و همسایگی با جمهوری آذربایجان و ترکیه استفاده کرده است. آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز این هفته روز جمعه به فضیلت ماه های محرم و صفر اشاره کرد و …

اخبار ما / اردبیل سخنگوی ولی فقیه و امام جمعه استان اردبیل روز جمعه گفت: ایران به درستی از حق خود در همسایگی و همسایگی با جمهوری آذربایجان و ترکیه استفاده کرده است.

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز این هفته روز جمعه به فضیلت ماه های محرم و صفر اشاره کرد و گفت: ترک ماه محرم و صفر برای دوستداران اهل بیت همان خروج از یک پالایشگاه بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: در اندوه این ماه ، آنچه به دست می آید تولد دوباره و خاموش کردن آتش جهنم است.

امام اردبیل در روز جمعه گفت: باید این پاداش و کرامت الهی را حفظ کرد و از امام حسین خداحافظی نکرد زیرا کربلا یک شیوه زندگی است که باید در همه امور اجتماعی و فردی ما حضور داشته باشد و برای امام حیف است. حسین به مدت دو ماه ، ماه محرم و صفر ذبح می شوند.

آملی در تشریح مسائل اخیر بین ایران و آذربایجان گفت: در زمان اشغال قره باغ ، ایران در کنار آذربایجان ایستاد و از هر نظر از آذربایجان حمایت کرد و بزرگترین خیر را به آن کشور تقدیم کرد.

وی گفت: برای دفاع از حقوق ، با رعایت قوانین و مقررات قرآن و حقوق همسایگان ، ما باید از آذربایجان حمایت و دفاع می کردیم ، بنابراین در اولین جنگ در قره باغ ، قطعاً کمک ایران جان صدها نفر را نجات داد. هزاران نفر. و ما آنها را رها نمی کنیم. ما با افتخار کمک کرده ایم زیرا طبق دستورات قرآن و وظیفه انسانی خود عمل کرده ایم.

امام اردبیل روز جمعه با ابراز حمایت ایران از آذربایجان گفت: “در جنگ اخیر ، ایران نیز در سطح بسیار بالایی کمک کرد. هیچ کمکی بزرگتر از رهبر بزرگ انقلاب او وجود ندارد. آذربایجان در زمان اولین قره باغ از ایران دفاع می کند جنگ ، عربستان سعودی وضعیت اقتصادی خوبی نداشت.

عاملی افزود: “در زمان اشغال قره باغ ، من آنقدر از آذربایجان دفاع کردم که سفیر آذربایجان به اردبیل آمد و از دعوت شخصی رئیس جمهور آذربایجان برای رفتن به منبر مسجد حیدر باکو مطلع شد ، که بسیار مهم است. مسجد ، گرچه من شکست خوردم. “

وی با اشاره به مشکلاتی که آذربایجان برای جابجایی تریلرهای ایرانی ایجاد کرده است ، گفت: تامین امنیت مسیر بیله سوار آذربایجان به نخجوان برای ما برای 25 سال بسیار دشوار است ، اما آنها اجازه ندادند تریلرهای ما از چند کیلومتر عبور کنند و مجازات و دو نفر زندانی شدند زیرا همه آنها به روسیه رفتند. برای ما مشکل است که سلاح ها از ایران به ارمنستان ارسال نشده باشند. مطبوعات رسمی با تأکید کامل و مستمر می نویسند که ایران به ارمنستان سلاح می فرستد تا مردم آذربایجان نسبت به ایران بدبین باشند. ذخیره در زمان همسایگان خود. این موضوع در جریان کودتای ترکیه روشن شد.

امام جمعه اردبیل در توضیح نقش بازیگران فرامنطقه ای در حاشیه ، گفت: “در اینجا ایران و آذربایجان باید به این واقعیت توجه کنند که قدرتهای بزرگ منطقه در تلاش هستند آتش روشن کنند. دشمنان ایرانی در حال سازماندهی کامل تحریم اقتصادی ایران “

“سه هفته پیش ، ایالات متحده گفت مهلت مذاکرات با ایران رو به اتمام است. ایران باید فوراً به مذاکرات بازگردد و پس از چند روز اوضاع در قفقاز شعله ور شد. این تهدید آمریکا وظیفه ای برای همه کشورهاست. در منطقه مراقب ایمنی خود باشید.

وی در پایان گفت: “آخرین کلام این است که فرمان مقام معظم رهبری که اخیراً در مورد آذربایجان تصویب شد ، به اشتباه در آذربایجان تهدید تلقی شد ، در حالی که هیچ تهدیدی وجود ندارد و معظم له در تلاش است تا یک سنت قطعی از خلقت. “خوب ، ما در آتش گرفتار خواهیم شد.

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.