ارائه خدمات شبکه

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

ارائه خدمات شبکه

ارائه خدمات شبکه

برای این که در حال حاضر بتوان یک شرکت، سازمان یا مجموعه ای داشت که بصورت یک پارچه عمل کند و با توجه به تکنولوژی روز پیش رود می بایست آن مجموعه به یکی از سیستم های شبکه مجهز گردد. شرکت های مختلفی هستند که ارائه خدمات شبکه کار آن هاست و زیر ساخت های مناسبی دارند تا بتوانند بهترین خدمت را به شما عرضه کنند. شبکه یک عضو مهم از خانواده ی سازمان شما محسوب می شود که علاوه بر اینکه سیستم های شما را سازماندهی می کند باعث می شود تا مدیریت و برنامه ریزی در مجموعه شما سرعت یابد. داشتن یک شبکه مناسب کاری میکند تا سرعت عملکرد شما و همکارانتان بیشتر و بیشتر شود و در نتیجه بازده کاری شما روندی مطلوب را در پیش بگیرد. شبکه ها هر روز در حال پیشرفت هستند بنابراین اگر می خواهید همواره به روز باشید باید همیشه ارتقا سیستم های شبکه در اولویت کارهای سازمان شما جای داشته باشد.

 
جهت طراحی و راه اندازی شبکه گزینه های مختلفی وجود دارد و شرکت های متعددی در زمینه ارائه خدمات شبکه فعالیت می کنند. به دلیل این که  شبکه ها شریان حیاتی کلیه سیستم های پردازش اطلاعات را تشکیل می دهند، طراحی و پیاده سازی آن ها مستلزم زیر ساخت های مناسب و کار آمد می باشد. برای این که یک انتخاب مناسب داشته باشید، می بایست ابتدا در مورد خدمات موجود و کاری که قصد انجام آن را در سازمان خود دارید مشاوره دریافت کنید . خدمات مشاوره برای خرید تجهیزات و سرویس های تحت شبکه و همچنین انتخاب بهترین راهکار برای ایجاد زیرساخت های شبکه ای کابلی ، بی سیم و ماهوره ای متناسب با اهداف و نیاز سازمان ، یکی از مهم ترین اقدامات اولیه خدمات شبکه میباشد که کارشناسان شبکه بدان توجه ویژه ای دارند. طراحی و راه اندازی یک سیستم شبکه نیازمند برقراری سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری متفاوت بسته به نیاز شما در سازمان می باشد. پس از راه اندازی شبکه ، خدمات پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری شبکه ای مرحله مهم بعدی است که از دید بسیاری حتی مهم تر از راه اندازی اولیه خود شبکه می باشد.
در حوزه خدمات شبکه، پشتیبانی شبکه های کامپیوتری از کلیدی ترین و مهم ترین فعالیت‌‌های شرکت های ارائه خدمات شبکه می‌باشد. پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری در حال حاضر اصلی ترین نیاز شرکت‌ها، مؤسسات، کارخانجات، سازمان‌ها، آموزشگاه‌ها ، هتل‌ها و … در حوزه انفورماتیک است. رشد و نفوذ فناوری اطلاعات در تمامی حوزه‌های کسب و کار موجب شده است که تمامی محیط های تجاری ، اداری ، صنعتی ، آموزشی و … نیاز مبرم و شدیدی در زمینه پشتیبانی کامپیوتر و شبکه، نصب و راه اندازی انواع تجهیزات شبکه و سرویس‌های مرتبط با آن احساس کنند. کارشناس پشتیبانی شبکه تصمیم می‌گیرد که چگونه سیستم ها را ارتقاء و بهبود دهند. زمانی که یک شرکت یا سازمان زیرساخت ارتباطی خود را ارتقاء می‌دهد و یا چند سیستم جدید نصب و راه اندازی می کند، کاری است که یک کارشناس پشتیبانی شبکه حتما باید آن را مدیریت کند.
خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه بخشی از خدمات مهم و فعال شبکه می ‌باشد که نگهداری از نرم افزارها و بک ‌آپ‌ گیری و پشتیبان ‌گیری از تمامی اطلاعات و نرم‌افزارهای موجود و مستند سازی تمامی اطلاعات مرتبط با شبکه را شمال می شود. به طور مثال به تعدادی از موارد نیاز پشتیبانی نرم افزاری شبکه پس از راه اندازی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
نصب و آپدیت ویندوز سرور، رفع ایراد های احتمالی نرم افزار ها، نصب و ارتقاء نرم‌ افزار های شبکه، نظارت بر امنیت تمامی سیستم ها، به ویژه اینترنت، پشتیبانی و نگهداری از اطلاعات و دیتاهای شرکت، پیشگیری از وقوع ایرادات و مشکلات شبکه های کامپیوتری
علاوه بر پشتیبانی نرم افزاری، یک بخش مهم دیگر در پشتیبانی، پشتیبانی سخت افزارهای شبکه است. خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار ، شامل پشتیبانی و نگهداری از کلیه تجهیزات سخت افزاری در حوزه آی‌تی و شبکه مانند تجهیزات پسیو شبکه، سرورها، رک، سوئیچ، روتر، دوربین‌های مداربسته، سیستم برق اضطراری UPS، سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات اداری مانند پرینتر، فکس، اسکنر و … می‌باشد.
ارائه مشاوره شبکه ی آنلاین جهت خرید تجهیزات و زیرساخت شبکه، مانیتورینگ تجهیزات سخت افزاری شبکه ، بازدیدهای دوره‌ای به منظور مراقبت و پیشگیری از خرابی تجهیزات شبکه، نصب و ارتقاء تجهیزات سخت افزاری شبکه، عیب یابی و رفع خرابی تجهیزات سخت افزاری شبکه، عیب یابی و رفع خرابی زیرساخت و پسیو شبکه، پیاده سازی و اجرای قابلیت افزونگی، در نظر گرفتن ویژگی مقیاس پذیری و توسعه پذیری شبکه، نیز از موارد مورد نیاز جهت پشتیبانی می باشند.
خدماتی را که برای پشتیبانی شبکه می توان ارائه داد به دو بخش پسیو و اکتیو تقسیم می شوند، بخشی از خدمات پسیو شبکه به شرح زیر است :
طراحی شبکه‌های کامپیوتری استاندارد به صورت کابلی و وایرلس برای سازمان‌ها، ادارات دولتی و خصوصی، شرکت‌ها، مؤسسات، بانک‌‎ها، آموزشگاه‌ها، هتل‌ها و …
طراحی و اجرای اتاق مانیتورینگ شبکه
اجرای کابل کشی ساخت یافته و ترانکینگ شبکه‌های کابل مسی و فیبر نوری
نصب و راه اندازی UPS
فروش تجهیزات برق اضطراری  UPS
کابل‌کشی برق و پیاده سازی تجهیزات برق اضطراری UPS
کابل‌کشی تلفن و نصب و پیاده‌سازی تجهیزات مرکز تلفن و سانترال پاناسونیک و غیره
نصب و استقرار شبکه‌های وایرلس (Wireless Network Installation)
نصب، استقرار و آرایش رک به شکل کاملاً اصولی و مبتنی بر استانداردهای اتاق سرور (Rack System Installation)
نصب و استقرار تجهیزات شبکه مانند سرور، سوئیچ، روتر و … (Network Equipment Rack Installation)
تست و عیب‌یابی تجهیزات ارتباطی شبکه با دستگاه فلوک، تست کابل، کیستون، سوکت، پچ کورد و … (Testing Network Connectivity)
نصب و استقرار دوربین های مداربسته تحت شبکه (Installation of CCTV Camera)
نصب و راه اندازی سیستم‌های امنیتی و مانیتورینگ شبکه
نصب و استقرار تجهیزات اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور
نصب و راه اندازی سیستم‌های خنک کننده اتاق سرور و تهویه هوا
نصب و استقرار درب‌های ضدسرقت و ضدحریق اتاق سرور
نصب سیستم‌های تشخیص هویت، سیستم‌های ورود و خروج و ...
 
بخشی از خدمات اکتیو شبکه نرم افزارها نیز به شرح زیر می باشد:
نصب و پیکربندی سرورهای ویندوزی و لینوکسیراه‌اندازی شبکه کامپیوتری
نصب و راه اندازی ویندوز سرور
نصب و پیکربندی سوئیچ‌ها و روترهای سیسکو، میکروتیک و …
نصب و راه‌اندازی سرویس‌های شبکه بر روی سرورها، مانند: Active Directory ،DHCP ،DNS و …
نصب و راه‌اندازی فایروال‌های نرم افزاری و سخت افزاری ( Kerio Control ، Mikrotik ، UTM و … )
نصب و راه‌اندازی سرویس‌های مانیتورینگ، کنترل و مدیریت اینترنت و پهنای باند ( کریو کنترل و … )
نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پشتیبان‌گیری و بک‌آپ‌گیری اتوماتیک (Veeam Backup و Backup Exec و … )
نصب و راه‌اندازی سرویس‌ها و نرم افزارهای اتوماسیون اداری
نصب و راه‌اندازی سرویس‌های مجازی‌سازی سرور و مجازی‌سازی کلاینت ( Hyper-V ، Vmware ESXi و … )
نصب و راه‌اندازی سرویس‌های ارتباطی تحت شبکه ( VOIP ،Microsoft Lync ،Skype for Business و … )
نصب و راه‌اندازی نرم افزارهای کاربردی تحت شبکه ( نرم افزارهای حسابداری و اداری و … )
شرکت رایان پشتیبان با تکیه بر تخصص پرسنل خود آماده ارائه خدمات شبکه در شهر تهران می باشد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.