سیستم عامل آیپدهای اپل رونمایی شد

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

سیستم عامل آیپدهای اپل رونمایی شد


شرکت اپل در جریان کنفرانس WWDC از سیستم عامل آیپد نسخه جدید که مخصوص تبلت های آیپد طراحی شده است؛ رونمایی کرد. از این پس سیستم‌عامل آیپد با نام جدید iPad OS، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و ظاهری متفاوت در اختیار کاربران خواهد بود. به نوعی این کمپانی با معرفی iPad OS، سیستم عامل تبلت های خود را مستقل از تلفن های هوشمند آیفون کرده است.

برخلاف iOS 13 که همچون سال های گذشته در سپتامبر منتشر می شود، iPad OS قرار است پاییز امسال منتشر شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، از ویژگی‌های جدید سیستم عامل آیپد می‌توان به اپلیکیشن Files بهبود یافته، قابلیت استفاده از صفحه‌کلید کوچک و شناور، امکان به‌ اشراک ‌گذاری پوشه‌ها در iCould Drive، صفحه‌ هوم مجهز به ویجت و استفاده بهینه از قلم اپل اشاره کرد.

البته اپل پیش از این اعلام‌کرده ‌بود که تأخیر Apple Pencil را از ۲۰ میلی‌ثانیه به ۹ میلی‌ثانیه کاهش خواهد داد. جعبه‌رنگ استاندارد اپل هم به‌روزرسانی خواهد شد و به اپلیکیشن‌های دیگر اجازه می دهد تا ازطریق PencilKit از کنترل‌های جدید استفاده کنند. همچنین از این پس اگر Apple Pencil را از گوشه‌ی صفحه‌ی نمایش آیپد به ‌سمت داخل بکشید، اسکرین‌شاتی از صفحه گرفته می‌شود که بلافاصله می‌توانید با قلم مخصوص اپل روی آن ها یادداشت برداری کنید.
از دیگر قابلیت‌های مهمی که با iPadOS سیستم عامل آیپد جدید عرضه خواهد شد، امکان باز کردن یک اپلیکیشن در دو پنجره‌ی مجزا به‌صورت هم‌زمان است. این ویژگی که Split View نام دارد به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای مثال دو فایل ورد را به‌صورت هم‌زمان درکنار یکدیگر باز کنند و به ویرایش و انتقال متن بین آن‌ها بپردازند. علاوه ‌بر ویژگی‌هایی که تابه‌ اینجا به آن‌ها اشاره شد، بسیاری از ویژگی‌های iOS 13 از جمله «حالت تیره» و ثبت‌نام با حساب کاربری امن اپل در اپلیکیشن‌ها را نیز می‌توان در iPadOS پیدا کرد. همچنین در این سیستم عامل جدید، اپلیکیشن Find My نیز وجود خواهد داشت که در واقع ترکیبی از Find My iPhone و Find My Friends است و می‌توانید گوشی یا دوست خود را در حالت آفلاین هم با کمک بلوتوث پیدا کنید.
۰ ۰

سیستم عامل چیست؟

سیستم عامل مهم ترین برنامه ای است که اول از همه روی سیستم کامپیوترها نصب می شود وارتباط بین کار و سیستم از طریق همین سیستم عامل برقرار می شود. در واقع سیستم عامل دستورات داده شده از سمت کاربر به زبان سطح بالا را به زبان ماشین ترجمه می کند تا کامپیوتر بتواند آنها را بفهمد و اجرا کند. به عبارت دیگر، سیستم عامل به عنوان یک واسطه بین کاربر و سخت افزار کامپیوتر عمل می کند و محیط مورد نیاز برای اجرای کارآمد برنامه های مختلف را فراهم می آورد.

رابطه بین سیستم عامل، کاربر، سخت افزار و برنامه

تاریخچه سیستم عامل ها

  • اولین کامپیوتر با نام Z1 ، در سال 1936 تا 1938 ساخته شد. متاسفانه این کامپیوتر بدون سیستم عامل کار می کرد.
  • بیست سال بعد و در سال 1956، اولین سیستم عامل دنیا ساخته شد.
  • در دهه 1960، شرکت بل (bell) شروع به کار ساخت اولین سیستم عامل چند وظیفه ای با نام UNIX کرد.
  • در سال 1977، سری اپل (apple) سیستم عامل ها ساخته شد و Apple Dos 3.3 اولین سیستم عامل مبتنی بر دیسک بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.