کتابهای الکترونیکی: راهنمای مبتدی

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

کتابهای الکترونیکی: راهنمای مبتدی

کتاب چیست؟

کتاب الکترونیکی متنی است که به صورت فرمت ارائه می شود و امکان خواندن آن بر روی رایانه یا دستگاه دستی را می دهد. بسیاری از عناوین موجود در نسخه های چاپی می توانند به عنوان کتابهای الکترونیکی خوانده شوند ، از جمله داستان های پرفروش ، کلاسیک و متون مرجع. کتابهای الکترونیکی همچنین برای ایجاد کارهای خارج از چاپ و یا برای دور زدن چاپ به طور کلی ، مانند کارهای جدید نویسندگان مشتاق استفاده می شوند. کتابهای الکترونیکی می توانند به سادگی از متن الکترونیکی تشکیل شده باشند یا ممکن است حاوی موارد اضافی مانند صدا ، فیلم یا پیوندها نیز باشند.

چگونه کتاب الکترونیکی بخوانم؟
در حال حاضر سه روش برای مطالعه کتاب های الکترونیکی وجود دارد:
الف) دستگاههای خواندن کتاب الکترونیکی قابل حمل
اینها کامپیوترهای دستی کوچک هستند که کتاب ها را تقلید می کنند. ابعاد یک شومیز است که روی باتری کار می کند و دارای صفحه پشتی روشن است. آنها متونی را که از یک رایانه بارگیری شده اند به نمایش می گذارند ، و به خواننده اجازه می دهد کلمات کلیدی را جستجو کند و یادداشت ها و پیوندهایی را اضافه کند.
  1. b) در رایانه شخصی یا Mac خود با استفاده از نرم افزار ویژه
دو بسته نرم افزاری رایگان وجود دارد که می توانید از اینترنت بارگیری کنید ، Adobe Acrobat Reader و Microsoft Reader.
Adobe Acrobat خواننده
اینجا را بارگیری کنید
یک فرم ثبت نام کوتاه برای پر کردن وجود دارد ، که به آدرس ایمیل و رمز عبور نیاز دارد. پس از انتخاب بین نسخه های Windows و Mac ، دستورالعمل های روشن روی صفحه را دنبال کنید تا نصب کامل شود. بارگیری بین یک تا دو دقیقه طول می کشد. پس از بارگیری ، گزینه های مختلف مشاهده ارائه می شود و می توان متن را برجسته کرد و یادداشت های خود را در مقابل آن قرار داد. کتابخانه کتاب شما با این نرم افزار کاملاً واضح بر روی دسک تاپ شما نمایش داده می شود - برای دسترسی به کتاب مورد نظر ، روی عنوان کلیک کنید.
Microsoft Reader
اینجا را بارگیری کنید
لازم است که یک فرآیند فعال سازی را طی کنید ، اما می توانید از رمز عبور hotmail استفاده کنید. دستورالعمل های روی صفحه برای نصب آسان است و بارگیری آن باید دو یا سه دقیقه طول بکشد ، اما دریافت آن Adobe آسان نیست. نرم افزار. با این حال ، می توانید عناوین خود را بصورت آنلاین ذخیره کنید ، در نتیجه موجب صرفه جویی در فضا می شود.
ج) رایانه های دستی و دستیاران دیجیتال شخصی (PDA)
دو بسته نرم افزاری رایگان که در بالا توضیح داده شد ، برای PDA ها نیز موجود است.
مزایای کتابهای الکترونیکی چیست؟
  • سرعت: با ارائه عنوان مورد نظر در دسترس ، كتاب بلافاصله قابل بارگيري است
قابلیت حمل: تعدادی کتاب را می توان با یک دستگاه حمل کرد - ایده آل برای مسافران. PDA ها رسانه ای مناسب برای کتابهای راهنما هستند
  • چاپ بر روی تقاضا: کتابها دیگر نیازی به چاپ ندارند
  • تعاملی: خوانندگان همچنین می توانند یادداشت بردارند ، صفحات نشانگر ، زیرنویس ، نشانک ، جستجو و کسب اطلاعات اضافی از طریق لینک های ارتباطی
  • شخصی سازی: نورپردازی پشتی و اندازه قلم را می توان افزایش داد - ایده آل برای افراد بینایی
  • افزودنیها: بسیاری از کتابها دارای متن ، فرهنگ لغت یا سایر ویژگی های قابل جستجو هستند
  • بازار آزاد: نویسندگان می توانند با انتشار الکترونیکی ، روند انتشار را دور بزنند
  • سازگار با محیط زیست: کتاب های بدون کاغذ درختان را نجات می دهند
مضرات کتابهای الکترونیکی چیست؟
تعداد کتابهای موجود در قالب کتاب الکترونیکی هنوز کاملاً محدود است
اگر در رایانه بارگیری شود ، کتابهای الکترونیکی قابل چاپ نیستند
  • بسیاری از کتابهای الکترونیکی با فرمت Mac-Friend موجود نیست
هزینه کتاب چقدر است؟
آنها معمولاً ارزان تر از کیسه های کاغذی هستند و بین 2 تا 6 پوند هزینه دارند. هزینه تحویل وجود ندارد و اگر آنها را در رایانه خود بارگیری کنید ، این نرم افزار رایگان است. برنامه هایی برای کاهش هزینه حتی بیشتر در نظر گرفته می شود.
چه موارد اضافی اضافه می کنم؟
آثار غیر داستانی از نظر متن اضافی ، لینک های متداول و پاورقی ها بیشترین پتانسیل را دارند. برای مثال ، چهره شما در اینجا: فیلمهای Cult بریتانیا از دهه شصت توسط علی کاتترال و سیمون ولز برای لینک های فیلم ، پیوندهایی به فیلم ها می دهد ، متن دیگری را که فیلم های برجسته را در متن تنظیم می کند و پیوندهایی به فیلم های دیگر اضافه می کند.
برخی ناشران نیز به جای دی وی دی ها در مقایسه با فیلم ها ، شروع به اضافه کردن موارد اضافی به عناوین داستانی خود می کنند. نسخه کتاب الکترونیکی آخرین رمان توبی لیت ، deadkidsongs ، شامل بخشی است که در نسخه چاپی ظاهر نمی شود ، یک کلمه کلیدی نوشته ای و یک مقاله اضافی. رمان جدید جویس کارول ایتس با عنوان "عصر میانه: یک عاشقانه" اظهارات اضافی توسط اوتس دارد.
از کجا می توانم کتاب الکترونیکی بخرم و نمونه رایگان را امتحان کنم؟
انتخاب ما از بهترین ها:
WHSmith
یک بخش کتابی که به تازگی راه اندازی شده است در این سایت انگلیسی عمدتا کتابهای الکترونیکی را در Microsoft Reader ارائه می دهد. یک مجموعه خوب از عناوین ارائه شده ، از داستان های فعلی تا کلاسیک ها ، و یک نمونه رایگان از کتاب شراب اوز کلارک برای شروع کار وجود دارد.
بارنز و نوبل
این کتابفروشی آمریکایی فقط کتابهای الکترونیکی نمی فروشد بلکه آنها را نیز منتشر می کند. اثر جدید دیجیتالی کتاب های قبلی چاپ نشده را در کنار داستان های معاصر و کلاسیک زنده می کند. این لینک شما را به یک مقایسه مفید خوانندگان کتاب الکترونیکی سوق می دهد. عناوین آزاد بسیار مبهوت ، با این حال ("برای مدت زمان محدود" ، یعنی کلاسیک های خارج از کپی رایت شما می توانید از Project Gutenberg انتخاب کنید.
Amazon.co.uk
با استفاده از Adobe Acrobat ، آمازون تعداد بارگیری رایگان و همچنین طیف گسترده ای از کتابها ، از کلاسیک ها ، به کتابهای داستانی و مرجع اخیر را ارائه می دهد. به روشنی توضیح داده شده است که کدام کتاب با کدام قالب سازگار است. از بخش "داغ ترین بارگیری ها" ، بدیهی است که مشتریان به موفقیت تجاری ، معنویت و لارا کرافت می پردازند.
مستقیماً از ناشر
HarperCollins ، Penguin و Random House همگی بخش های کتاب در وب سایت های خود دارند و اینها برای عناوین داستانی جدیدتر ارزش کاوش دارند.
برخی از نویسندگان HarperCollins ، از جمله استفان کینگ ، JG Ballard و جویس کارول ایتس ، با فرمت کتاب الکترونیکی Perfectbound در دسترس هستند. کتابهای الکترونیکی به حوزه موضوعی تقسیم می شوند و با فرمت Microsoft و Adobe در دسترس هستند. موارد اضافی به وضوح نشانه گذاری شده است (یک عبارت پس از انحصاری از پادشاه به کاخ سیاه ، پراکندگی بخشهای سخاوتمندانه از نمونه). یک خبرنامه کتاب الکترونیکی به طور منظم شما را با آخرین نسخه ها به روز می کند.
پنگوئن طیف گسترده ای از کتاب های الکترونیکی ، از جمله کلاسیک پنگوئن و راهنماهای خشن را ارائه می دهد. نامهای بزرگ شامل Melvin Burgess ، Toby Litt و Andrew Rawnsley هستند. می توانید یک نمونه کتاب الکترونیکی (با Microsoft Reader) بارگیری کنید.
Random House که نمونه ای رایگان نیز ارائه می دهد ، دارای فهرست کوچکی از کتابهای الکترونیکی است که بسیاری از آنها دارای طعم تجاری و اینترنتی هستند. برخی داستان ها موجود است ، از جمله کتاب های قدیمی نویسندگان ، از مارتین امیس گرفته تا جیلی کوپر و ثروت غیر قابل توصیف از روت رندل.
آیا می توانم رمانم را با فرمت ebook منتشر کنم؟
برخی ناشران الکترونیکی به سادگی متون را به صورت خام و بدون اثبات یا ویرایش در اینترنت قرار می دهند. دیگران بیشتر مورد تبعیض قرار می گیرند. انتشار الکترونیکی بسیار سریعتر از انتشارات معمولی است (به طور کلی حداقل یک سال طول می کشد تا یک نسخه خطی چاپ شود). همچنین کاهش بیشتری از سود موجود برای نویسنده وجود دارد - اگر البته ، وجود دارد. و همانطور که کتاب قارچ خاطرنشان می کند ، شما هرگز تحقیر قفسه باقیمانده نخواهید شد.
Online Originals یک شرکت بریتانیایی کاملاً تأسیس شده است "صرف نظر از پتانسیل تجاری آن" به تولید ادبیات جدید با کیفیت و اختصاص داده شده "که از هر 300 ارسال یک مورد می پذیرد. این کتاب در سال 1998 هنگامی که کتاب الکترونیکی پاتریشیا لو روی ، فرشتگان روسیه ، را برای دریافت جایزه بوکر ارسال کرد ، به دست آورد. می توانید عصاره هایی از کتاب ها را بخوانید و به کلیپ ها گوش دهید. توصیه های مفیدی برای نویسندگان جدید ، از جمله مطالعات موردی نویسندگان اصلی فعلی آنلاین وجود دارد.
Mushroom Books یکی دیگر از سایت های انگلیس است که "به ارزش های نشر معمولی به رسانه جدید" اختصاص داده است. این نمونه گیری رایگان از کتاب ها را در همه قالب ها ارائه می دهد. مانند اورجینال آنلاین ، ادعا می کند در معیارهای خود در انتخاب کتاب دقیق عمل می کند. بیش از حد سنگین در جبهه فانتزی. بیشتر عناوین شامل برخوردهای اسطوره و واقعیت است. موقتاً برای ارسال ها بسته است.
نویسندگان آنلاین یک سایت جامع و غیرمستقیم هستند که ادعا می شود "کتابفروشی الکترونیکی شماره یک انگلستان" است. برای 31.70 پوند آن را به نسخه خطی شما نگاه می کند ، و در صورت توافق برای تهیه آن ، هزینه 10 پوند در سال برای میزبانی کار شما هزینه می کند. می توانید کارهای نویسندگان دیگر را مرور کنید ، کتابهای الکترونیکی را مستقیماً از سایت خریداری کنید و در اتاق چت بحث کنید. نکاتی درباره ویرایش و بازاریابی کتاب شما نیز وجود دارد. این شرکت قصد دارد با انتشار برنامه های مختلف ، هر كتاب را با "فرمت كپی" چاپ كند.
آینده برای کتابهای الکترونیکی چیست؟
در آگوست 2000 ، اندرسون مشاور مشاور پیش بینی کرد که کتاب های الکترونیکی تا سال 2005 10٪ بازار داشته باشند. اکنون این چشم انداز بسیار خوش بینانه به نظر می رسد. ناشران و کتابفروشی های آنلاین می گویند که حتی کتابهای پرفروش آنها تنها موفق به فروش هر کدام در حدود 1000 نسخه شده اند و بیشتر آنها به مراتب کمتر فروش دارند. پاتریشیا شرودر ، رئیس انجمن ناشران آمریکایی ، که تحقیق آندرسون را مأمور ساخت ، تأیید کرد که پیش بینی غیر واقعی بود. او به نیویورک تایمز گفت: "این یک روند گسترده و صادقانه خواهد بود." "من فکر می کنم همه برای لحظه ای دکمه مکث در کتاب های الکترونیکی را زده اند."
یکی از ترمزهای موجود در رشد بازار کتاب ، حلزون های فنی بوده است که باعث شده میلیون ها کاربر از رایانه های شخصی دستی (عامل نرم افزار مایکروسافت) از خواندن اکثر کتاب های ناشران جلوگیری کنند. دیک براس ، معاون فناوری و توسعه معاون مایکروسافت ، سال گذشته اظهار داشت که تا سال 2020 ، "90٪ از آنچه می خوانید به صورت الکترونیکی تحویل داده می شود." او معتقد است که با معرفی نرم افزار جدید در سال آینده ، پیش بینی وی هنوز هم می تواند عملی شود. وی گفت: "من همیشه گفتم که هشت تا 10 سال قبل از انتشار نشریات الکترونیکی برابر با کاغذ باشد ،" و من حاضر هستم که با آن پیش بینی ها زندگی کنم و بمیرم. "
ممکن است ما برای پرداخت کتابهای الکترونیکی عجله نکنیم ، اما واضح است که ما به این مفهوم علاقه مندیم - در صورت رایگان بودن. کتابخانه الکترونیکی دانشگاه ویرجینیا کتابهای کلاسیک را به صورت رایگان ارائه می دهد. بین آگوست 2000 و ژوئن 2001 ، 3 میلیون عنوان بارگیری شده است.
تحولات بیشتر فن آوری ممکن است کلید مرحله بعدی رشد کتاب الکترونیکی باشد. اکنون تحقیقات انجام می شود برای خواندن کتاب الکترونیکی که شبیه به یک ورق A4 از پلاستیک انعطاف پذیر است که می تواند اشکال مختلف متن را به نمایش بگذارد و مرتب شود. E Ink ، یکی از دو شرکت توسعه دهنده این "مقاله الکترونیکی" ، نمونه ای از یک e-Reader سبک وزن جدید را که قرار است در سال 2003 به بازار عرضه شود ، پرده برداشت. صفحه مورب را اجرا کنید و روی دو باتری AA کار کنید.
 
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.