چه‌چیزی مانع از حضور VAR در ایران شد؟ / باز هم پای انتخابات در میان است

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

چه‌چیزی مانع از حضور VAR در ایران شد؟ / باز هم پای انتخابات در میان است

چه‌چیزی مانع از حضور VAR در ایران شد؟ / باز هم پای انتخابات در میان است https://sports-news.ir/چه‌چیزی-مانع-از-حضور-var-در-ایران-شد؟-باز/ اخبار ورزشی Wed, 16 Dec 2020 23:10:07 0000 ورزشی https://sports-news.ir/چه‌چیزی-مانع-از-حضور-var-در-ایران-شد؟-باز/

داوود رفعتی توضیح داد که چرا فوتبال ایران برخلاف برنامه نتوانست از سیستم کمک داوران ویدیویی در نیم فصل دوم فصل 19 استفاده کند. به گزارش اخبار ورزشی ، در ابتدای لیگ نوزدهم قول ها توسط داوران داده شد تا در نیم فصل دوم لیگ برتر از سیستم VAR استفاده کنند اما این قول ها …

The post چه‌چیزی مانع از حضور VAR در ایران شد؟ / باز هم پای انتخابات در میان است appeared first on اخبار ورزشی.

داوود رفعتی توضیح داد که چرا فوتبال ایران برخلاف برنامه نتوانست از سیستم کمک داوران ویدیویی در نیم فصل دوم فصل 19 استفاده کند.

به گزارش اخبار ورزشی ، در ابتدای لیگ نوزدهم قول ها توسط داوران داده شد تا در نیم فصل دوم لیگ برتر از سیستم VAR استفاده کنند اما این قول ها محقق نشد. داوود رفعتی ، رئیس پیشین گروه داوری ، چند روز پیش ، حسین عسگری ، داور پیشکسوت ، از داور انتقاد کرد که چرا به این قول عمل نکرده است.

رفعتی در گفت وگو با اخبار ورزشی ، درباره عدم اجرای سیستم VAR در فوتبال ایران اظهار داشت: ما برنامه هایی را به فیفا ارائه داده ایم كه وی می گوید كارهای لازم برای آموزش و استفاده از سیستم های كمك داور ویدیویی در ایران در دسامبر سال گذشته به اتمام می رسد. و ممکن است از نیمه دوم فصل نوزدهم این سیستم را در لیگ برتر داشته باشیم.

وی ادامه داد: دانیل مرادی که اکنون عضو دپارتمان داوری است ، سال گذشته با من به کلاسهایی که در قطر برگزار شده بود آمد و در زمان ابراهیم شکوری ، سرپرست دبیرکل ، کار تحویل برنامه VAR به فیفا انجام شد. ما عکسهای موقعیت مکانی دوربین را به باشگاهها و استادیوم ها فرستادیم و وقتی من به لهستان رفتم ، با یک شرکت خارجی توافق کردیم که 16 دستگاه ، 15 دستگاه برای ورزشگاه تیم لیگ برتر و یک دستگاه برای مرکز ملی فوتبال برای آموزش داوران خریداری کنیم.

رئیس سابق گروه داوری درباره برنامه های ارائه شده به فیفا برای راه اندازی سیستم VAR در ورزشگاه ملی گفت: برای صرفه جویی در وقت ، حداقل تعداد داوران یعنی 24 داور از جمله 3 داور را برای اتاق VAR به مدت 8 مسابقه در هفته انتخاب كرده ایم. ما می گوییم آموزش آنها 6 ماه طول می کشد. در طول این برنامه ، ما باید 90 دقیقه در هفته داوران را طبق قوانین فیفا آموزش دهیم و فیلم های گرفته شده از این جلسه آموزشی هفتگی را برای تأیید به فیفا ارسال می کنیم. در همان زمان افرادی از مرکز نوآوری فیفا برای بازدید از سیستم و ورزشگاه ما به ایران آمدند و روند کار به این شکل پیش رفت و حتی مهدی تاج و ابراهیم شکوری نیز در آن حضور داشتند و ما قطعاً می توانستیم از نیمه دوم لیگ لیگ VAR بگیریم نوزدهم

درخواست ارسال شده به فیفا

وی درباره کمک داور ویدئویی گفت: “ما در این مورد جلسه ای با باشگاه داریم و هزینه آن را با نیم یورو و با کمک فدراسیون فوتبال متحمل می شویم.” قیمت هر دستگاه 45000 یورو است و ما با این شرکت خارجی صحبت کردیم و 16 درصد تخفیف 15 درصدی دریافت کردیم ، بنابراین قیمت هر دستگاه حدود 36000 یورو است. خوبی این سیستم این است که سیستم متحرک است و می تواند از ورزشگاه تیمی که به ورزشگاه تیمی که به لیگ برتر صعود کرده بود تنزل پیدا کند ، منتقل شود.

قیمت هر دستگاه VAR

15٪ تخفیف به فدراسیون فوتبال

رفعتی در پایان گفت: علی رغم صحبت های حسین عسگری ، اقدامات و وعده های ما تبلیغاتی نیست. با این حال ، من چیزهای زیادی از او آموخته ام و او معلم من است ، اما او اطلاعات کافی در مورد VAR ندارد. اگر تیم VAR کمیته داوران تغییر نکند و یک سری اخراج ها و نصب ها انجام نشود ، اکنون می توانیم از سیستم دستیار داور ویدیویی در ایران استفاده کنیم. امیدوارم انتخابات در اسرع وقت برگزار شود و تکلیف این موضوع روشن شود تا شکست فوتبال ما کمتر از تقصیر داور باشد.

انتهای پیام

The post چه‌چیزی مانع از حضور VAR در ایران شد؟ / باز هم پای انتخابات در میان است appeared first on اخبار ورزشی.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.