ممنوعیت‌ها و ملاحظات سفر در نوروز

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

ممنوعیت‌ها و ملاحظات سفر در نوروز

ممنوعیت‌ها و ملاحظات سفر در نوروز https://maanews.ir/ممنوعیت‌ها-و-ملاحظات-سفر-در-نوروز/ اخبار ما Thu, 18 Mar 2021 11:14:47 0000 جامعه https://maanews.ir/ممنوعیت‌ها-و-ملاحظات-سفر-در-نوروز/ دستورالعمل های ستاد خدمات سفر با تأکید بر اینکه مردم در تعطیلات نوروز به سفر تشویق نمی شوند ، منتشر شد. به گزارش اخبار ما ، طبق اعلام قبلی ستاد تاج ملی و ستاد عملیاتی این ستاد (وزارت کشور) ، در تعطیلات نوروز سفر به 40 شهر ممنوع است: گچساران (کهگیلویه و بویراحمد) ، آبادان …

دستورالعمل های ستاد خدمات سفر با تأکید بر اینکه مردم در تعطیلات نوروز به سفر تشویق نمی شوند ، منتشر شد.

به گزارش اخبار ما ، طبق اعلام قبلی ستاد تاج ملی و ستاد عملیاتی این ستاد (وزارت کشور) ، در تعطیلات نوروز سفر به 40 شهر ممنوع است: گچساران (کهگیلویه و بویراحمد) ، آبادان ، اهواز ، بندر ماهشهر ، دزفول ، رامهرمز ، شوش ، شوشتر ، کارون ، امیدیه ، ایذه ، اندیمشک ، باغملک ، باوی ، بهبهان ، خرمشهر ، دشت آزدگان ، شادگان و مسجدسلیمان (خوزستان) ، سراب و عجابشم (آذربایجان شرقی ، شهری اجابشیر) ، گلپایگان (اصفهان) ، دهلران (ایلام) ، دیلم ، کنگان و گناوه (بوشهر) ، سامان (چهارمحال و بختیاری) ، ارسنجان و زرین دشت (فارس) ، دیواندره (کردستان) ، پلدختر و دورود (لرستان) ، خمین (مرکز) ) ، بندر خمیر (هرمزگان) ، نهاوند (همدان) و خاتم (یزد). بر این اساس ، معاون وزیر گردشگری ، به عنوان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات مسافری ، دستورالعمل هایی را با موضوع “مدیریت و برنامه ریزی سفرهای مسئولانه در نوروز 1400” صادر کرد که وظایف و مسئولیت های 23 بخش را تعیین می کند.

این راهنما تأکید می کند:

همه آژانس ها باید توجه جدی به سیاست عدم تشویق سفر در رسانه ها داشته باشند.

احترام به مسافت ، بهداشت شخصی ، استفاده از ماسک ، شستن دست و مراجعه نکردن از اصول مهمی است که همه دستگاه ها هنگام اطلاع رسانی باید از آن استفاده کنند.

تبیین وضعیت غیر قابل پیش بینی در شهرها و احتمال تغییر به دلیل فرایندهای بیماری از یک سو و لزوم رعایت الزامات و محدودیت های متناسب با تغییر از سوی دیگر ، یکی از محورهای اصلی است که همه دستگاه های اجرایی و اطلاعات عمومی باید در نظر بگیرند .

سفر “به” و “از” به شهرهایی که وضعیت کرون نارنجی و قرمز دارند ممنوع است.

در شهرهای توریستی ، اعمال دقیق دستورالعمل های بهداشتی ضروری است و در صورت تخلف ، هیئت نظارت اقدامات لازم را برای اجرای قانون و اعمال جریمه ها انجام می دهد.

ممنوعیت “روشن” و “عزیمت” از شهرها با رنگ نارنجی و قرمز فقط در مورد اتومبیل های شخصی اعمال می شود و شامل سفر با وسایل حمل و نقل عمومی (با هواپیما ، اتوبوس و قطار) نمی شود.

حمل و نقل کالا ، سوخت ، بار ، اقلام اساسی و مواد مشابه در ترافیک جاده ای ممنوع نیست.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی برای بررسی و اجرای پروتکل های بهداشتی ویژه سفر برای سیستم حمل و نقل عمومی برای مسافران و مکان های ارائه دهنده خدمات.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مرجع رسمی اعلام تغییر وضعیت در شهرها است. بر این اساس ، لیست وضعیت شهر در بازه زمانی مورد نظر یک بار و برای همیشه تا پایان تعطیلات منتشر می شود.

اگر وضعیت هر یک از شهرهای زرد و آبی در تعطیلات (نارنجی و قرمز) تغییر کند ، وزارت بهداشت بلافاصله به کمیته امنیت ، امور اجتماعی و اجرای قانون ستاد ملی اطلاع می دهد تا محدودیت هایی برای هر یک اعمال شود وضعیت برای اعمال در این شرایط پلیس اگرچه از ورود وسایل نقلیه جدید به این شهرها جلوگیری می کند (به دلیل تغییر وضعیت) اما 72 ساعت را برای رفتن وسایل نقلیه شخصی دیگر به شهرها در نظر می گیرد و از اعمال قانون (جریمه ها) امتناع می ورزد.

در صورت تغییر و ایجاد شرایط خاص و اضطراری (از منظر روند بیماری) در هر یک از شهرها یا استانها ، وزارت بهداشت موظف است مراتب را سه روز به کمیته امنیت ، کمیسیون اجتماعی و انضباطی اطلاع دهد. قبل از بحران

رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی صادر شده توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی توسط گروه های هدف موضوع ماده 5 دستورالعمل (شهرهای توریستی) و همچنین نهادهای مسئول در حوزه اماکن و مراکز خدمات ، برای تصویب ضروری است. اقدامات لازم را برای تدوین راه حلهای اجرایی انجام دهید.

هیئت عالی نظارت باید با همکاری کلیه نهادهای مسئول اقدامات مناسب را برای تشدید اقدامات کنترل و نظارت انجام دهد.

برنامه شهید حاج قاسم سلیمانی برای ادامه تعطیلات نوروز با هدف تشخیص ، جداسازی و قرنطینه کردن افراد بیمار یا مشکوک و ارائه خدمات پشتیبانی.

اقامت در مدارس و اماکن دولتی هنوز در همه شهرها (قرمز ، نارنجی ، زرد و آبی) ممنوع است.

برپایی چادرهای مسافرتی در پارک ها ، پارک ها و مراکز تفریحی در همه شهرها (به رنگ های قرمز ، نارنجی ، زرد و آبی) ممنوع است.

اسکان در اردوگاه های جنگلی در همه شهرها (قرمز ، نارنجی ، زرد و آبی) ممنوع است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، پلیس از تردد وسایل نقلیه و مسافران آنها که دارای تست Quid مثبت هستند جلوگیری می کند.

تورها و فعالیتهای مربوط به اتومبیل سازی توسط وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی به عنوان بخشی از یک طرح جامع برای مدیریت محدودیت های هوشمند فقط در شهرهای آبی و زرد سازمان یافته است.

وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی باید اطلاعات لازم را در مورد الزامات یک برنامه جامع برای مدیریت هوشمند محدودیت ها در اختیار گردشگران و اماکن مسکونی قرار دهد و همچنین بر اجرای بخشنامه های بهداشتی مربوطه نظارت کند.

ستاد مدیریت بیماری استان وظیفه نظارت بر اجرای دقیق مفاد این دستورالعمل و انطباق با پروتکل های بهداشتی را بر عهده دارد.

ستاد تسهیل خدمات نوروزی اقدامات لازم را در چارچوب سیاست های کلی ارتباطی و اقدامات ستاد استانی مدیریت کرونا نظارت و اجرا خواهد کرد.

ستادهای استانی برای جلوگیری از تشکیل تجمعات و تجمعات در شهرهای قرمز و نارنجی.

در این کتابچه راهنما ، وظایف هر دستگاه به طور جداگانه ذکر شده است. وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی ، پلیس ، رادیو و تلویزیون ، وزارت راه و شهرسازی ، وکیل دادگستری ، مرکز استان کرونا ، اتاق بازرگانی ایران ، اداره کل تعزیرات ، جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور از اعضای این ستاد هستند.

حمل و نقل ، خدمات امداد و نجات ، اجرای قانون ، خدمات ایمنی و حمل و نقل شهری ، هماهنگی شهرداری ها و مناطق روستایی ، برنامه ریزی و آمار ، مسکن و خدمات اجتماعی ، نظارت و تنظیم بازار ، بهداشت و محیط زیست ، اطلاعات ، تبلیغات ، امور فرهنگی و مجازی سازی فضا و ارزیابی و جبران عملکرد نیز از کمیته های تخصصی و تابعه این ستاد است.

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.