هارد دیسک شما هم خراب شده؟

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

هارد دیسک شما هم خراب شده؟

هارد شما چه اکسترنال باشد و چه اینترنال ،اصابت ضربه، نفوذ نم و رطوبت،ویروسی شدن، اختلال نرم افزاری و نوسانات مرتب جریان برق و..، دچار مشکل شود. اما نکته اینجاست که روال تعمیر هر هارد دیسکی هر هارد دیسکی با دیگری تفاوت دارد، زیرا که هارد دیسک ها را کارخانجات مختلفی  با تکنولوژی های مختلف تولید می کنند.

به یاد داشته باشید که گاهی ممکن است تعمیر هارد، مقرون بصرفه نباشد اما بهرحال ممکن است اطلاعات روی هارد بسیار ارزشمند باشند، بنابراین باید نهایت تلاش خود را برای نجات هارد انجام دهید اما تا جایی که امکان دارد ریسک دستکاری را خودسرانه را به جان نخرید و بهترین چاره شما همیشه مراجعه به یک مرکز معتبر برای تعمیر هارد می باشد.

نکات بسیار مهم درباره تعمیر هارد دیسک:

  • بررسی و تشخیص دقیق مشکل هارد.
  • تخمین زمان  مورد نیاز برای تعمیر هارد.
  • میزان مستهلک بودن هارد.
  • محاسبه طول عمر مفید هارد.
  • حذف نکردن و برنداشتن هد ها موقع تعمیر هارد.
  • خودداری از باز کردن درپوش هارد برای تعمیر هارد.
  •  دوام هارد پس از تعمیر هارد.
  • تخمین هزینه تعمیر هارد و مناسب بودن آن برای مشتری.
  • پرهیز از پروسه های خودسرانه تعمیری هارد

 مشکلات هارد دیسک را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:  منطقی و فیزیکی

مشکلات منطقی شامل موارد زیر هستند:

  1. خطای انسانی که ممکن است بصورت عمدی و یا بخاطر ناآگاهی بروز کند
  2. بی توجهی در نگه داری و استفاده ناصحیح از هارد
  3. بروز خطا بواسطه بدافزارها
  4. باگ یا خطای نرم افزاری
  5. ناسازگاری نرم افزار - سخت افزار
  6. مشکلات ناشی از نصب نرم افزارهای کرک شده

در ایرادات منطقی برد الکترونیکی سالم است و قطعات مکانیکی و داخلی هارد بدون هیچ ایرادی به کار خود ادامه می دهند. و مشکلات بیشتر نرم افزاری می باشند ، اما همه اطلاعات و داده های شما ، یا یک قسمت از آن ها از دسترس خارج می شوند.

مشکلات فیزیکی هارد را بشناسید:

1.خرابی مدیا و مشکلات پلتر

در سیستم عامل هایی مانند ویندوز بعضی اوقات  به دلیل بوجود آمدن بدسکتور بر روی هارد و یا حتی ضعیف بودن و یا بد بودن هد خواندن و نوشتن هارد یا بخاطر خرابی یک یا چند سطح پلتر و یا کثیف بودن سطح پلتر ، دسترسی به اطلاعات روی هارد سخت یا غیر ممکن می شود. در این سری مشکلات هارد هنوز کار می کند و خرابی به جایی نرسیده است که هارد را به کلی از کار بازدارد. در چنین مواردی پیشنهاد می شود یک ایمیج و یا کپی سکتور در یک هارد کاملا سالم تهیه شود.

2.خرابی الکترونیکی

خرابی الکترونیکی شامل هارد دیسکی که برد منطقی PCB  (برد هارد Printed Circuit Board ) آن چار نقص شده و یا کاملا منهدم شده است.این نقص معمولا به سادگی تشخیص است ، اگر به برد هارد و المان های روی آن نگاه می کنید احتمالا قطعات سوخته قابل روییت هستند و هارد دیسک خراب شما بوی سوختگی می دهد یا صداییی شبیه تق تق از آن شنیده می شود.

3.خرابی فرم ویر Firmware

خرابی فرم ویر هارد دیسک به این معناست که میکرو کدهایی که فرم ویر Firmware نامیده می شوند و در ناحیه سرویس قرار دارند با مشکل روبرو شده اند.

روزانه شاهد این اتفاق آشنا هستیم که مشتریان هارد دیسک های خود بعد از بروز نقص فنی را به افرادی بی تجربه ای سپرده اند که نتیجه ای جز خراب شدن هارد یا انهدام کلی آن در پی ندارد. بنابراین توصیه می شود که برای تعمیر انواع هارد از جمله تعمیر هارد اکسترنال و سایر هارد دیسک ها به نمایندگی تعمیرات معتبر نظیر نمایندگی تعمیر هارد در اصفهان مراجعه نمایید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.