شایع‌ترین علائم بیش فعالی در بزرگسالان

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

شایع‌ترین علائم بیش فعالی در بزرگسالان

شایع‌ترین علائم بیش فعالی در بزرگسالان https://maanews.ir/شایع‌ترین-علائم-بیش-فعالی-در-بزرگسالا/ اخبار ما Mon, 21 Dec 2020 08:16:04 0000 جامعه https://maanews.ir/شایع‌ترین-علائم-بیش-فعالی-در-بزرگسالا/ اخبار ما / لرستان یک روانشناس بالینی با اشاره به شایع ترین علائم ADHD گفت: “یکی از علائم عدم تمرکز است.” زهرا لطیفیان در گفت وگو با اخبار ما اظهار داشت: وقتی صحبت از بیش فعالی می شود ، بسیاری از افراد به کودکان بی قرار و مشغول نگاه می کنند ، در حالی که …

اخبار ما / لرستان یک روانشناس بالینی با اشاره به شایع ترین علائم ADHD گفت: “یکی از علائم عدم تمرکز است.”

زهرا لطیفیان در گفت وگو با اخبار ما اظهار داشت: وقتی صحبت از بیش فعالی می شود ، بسیاری از افراد به کودکان بی قرار و مشغول نگاه می کنند ، در حالی که ADHD در بزرگسالان در ایران ناشناخته است و افراد کمی از علائم و عواقب آن آگاه هستند. بزرگسالان بیش فعال فکر می کنند برخی از مشکلات ، نگرانی ها ، احساسات و تصمیمات آنها نتیجه مشکلات و نگرانی های روزمره است.

وی گفت: اگرچه بیش فعالی در دوران کودکی رخ می دهد ، اما گاهی اوقات می تواند به بزرگسالی منجر شود ، علائمی مانند مشکل در تمرکز ، بی نظمی ، رفتار تکانشی و بی پروا ، بی ثباتی و احساساتی که باعث ایجاد مشکل در زندگی فرد می شود. و بر عملکرد او برای یک زندگی خوب و راحت تأثیر می گذارد.

لطیفیان با بیان اینکه یکی از علائم کم تحرکی در بزرگسالان عدم تمرکز است ، افزود: مشکل کمبود توجه و تمرکز باعث می شود تا فرد بالغ چیزهای کوچک مورد نیاز خود را از دست بدهد یا وسایلی مانند کلیدها ، کلیدها ، خودکارها ، کیف ها را در مکان های مختلف باقی بگذارد. و آنها دائما به دنبال ابزار خود هستند.

این روانشناس ادامه داد: “این افراد اغلب نمی توانند روی سخنرانی ها ، صحبت با طرف مقابل یا حتی در یك برنامه تلویزیونی تمركز كنند و در آن زمان توجه آنها به چیز دیگری معطوف است. البته این كمبود در بعضی از بخشهای زندگی مسئله ساز خواهد بود ، مانند زندگی دانشجویی. و آنها هنگام خواندن و انجام کارهای روزمره در تمرکز مشکل دارند و هنگام خواندن ، به خواب می روند ، دقایقی می گذرد و هنوز در صفحه اول هستند.

وی گفت: بیقراری شایعترین علامت ADHD در بزرگسالان است. حرکت منظم پاها یا دستها یکی از علائم حرکتی این اختلال در بزرگسالان است.

لطیفیان افزود: افرادی که به طور مداوم درگیر رفتارهای عاطفی و بی پروا هستند بدون شک در بزرگسالی دچار بیش فعالی می شوند ، بنابراین فرد خیلی ناگهانی و بدون فکر و در نظر گرفتن عواقب این رفتار ، کاری انجام می دهد یا چیزی را می گوید که به دیگران آسیب برساند و رانندگی کند. به آنها ترحم کند.

این روانشناس گفت: بعضی اوقات این افراد عجولانه در مورد ازدواج یا طلاق تصمیم می گیرند یا ناگهان كار را ترك می كنند ، استعفا می دهند یا شغل خود را به طور ناگهانی و عاطفی تغییر می دهند و اغلب با بی احتیاطی رانندگی می كنند.

“افراد بیش فعال در بزرگسالان اغلب برای کنترل بی قراری و عصبی بودن دو شغل کار می کنند ، این راهی برای سازگاری با آنها است زیرا وقتی فعال نیستند کسل می شوند و می توانند تحریک پذیر شوند ، بنابراین همیشه سعی می کنند مشغول باشند حتی اگر به نظر می رسد در کار فعال هستند. ، ممکن است به دلیل رنج زودرس ، استقلال ، عدم تمرکز یا عدم توانایی در تحمل کارفرما و رئیس شغل را تغییر دهد. آنها در سن کمتری از دیگران وارد بازار کار می شوند و بیشتر علاقه مند به مشاغل پر فعالیت هستند.

لطیفیان با اشاره به اینکه رنج زودرس یکی دیگر از علائم بیش فعالی در بزرگسالی است ، افزود: افرادی که به این اختلال مبتلا هستند غالباً زود خلق و خوی خود را از دست می دهند و آرام می شوند و حالات آنها دائماً در حال تغییر است ، لحظات شاد و شاد و لحظات غم انگیز ، مضطرب و منکر خود می شوند. هر چه پیرتر می شوند افسردگی ، عصبی و اضطراب بیشتری پیدا می کنند.

این روانشناس با اشاره به اینکه بزرگسالان مبتلا به بیش فعالی غالباً نقش والدین را به خوبی انجام نمی دهند ، افزود: از آنجا که آنها صبور ، منظم و مصمم نیستند ، روش های انضباطی مناسبی ندارند ، این والدین به سرعت عصبانی می شوند و کودک خود را به طور نامناسب تنبیه می کنند. رفتار نامناسب آنها را جبران کند ، که بر پرورش کودک تأثیر منفی می گذارد.

وی افزود: تمام علائم باید به طور مداوم در رفتار فرد وجود داشته باشد و اگر فرد بالغی در برخی موارد این رفتارها را تجربه كرده باشد ، نباید با بیش فعالی همراه باشد ، بلكه باید تحت نظارت و معالجه سایر اختلالات مانند اضطراب و استرس باشد.

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.