قاچاق علت افزایش قیمت گوشت و دام نیست

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

قاچاق علت افزایش قیمت گوشت و دام نیست

قاچاق علت افزایش قیمت گوشت و دام نیست https://maanews.ir/قاچاق-علت-افزایش-قیمت-گوشت-و-دام-نیست/ اخبار ما Wed, 23 Dec 2020 00:55:14 0000 عمومی https://maanews.ir/قاچاق-علت-افزایش-قیمت-گوشت-و-دام-نیست/ با توجه به پایگاه اطلاع رسانی شبکه اطلاعات ، اما اصغر مکنالی در برنامه اصلی امشب اخبار ما گفت: “یکی از دلایل قاچاق گاو افزایش تولید دام و جمعیت و دلیل دیگر کاهش ارزش ریال است. قیمت ها در دو طرف مرز. رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به افزایش 25 درصدی دام در کشور گفت: …

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی شبکه اطلاعات ،

اما اصغر مکنالی در برنامه اصلی امشب اخبار ما گفت: “یکی از دلایل قاچاق گاو افزایش تولید دام و جمعیت و دلیل دیگر کاهش ارزش ریال است. قیمت ها در دو طرف مرز.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به افزایش 25 درصدی دام در کشور گفت: در کشور چیزی به نام کمبود نداریم و خروج دام از کشور هیچ تأثیر ملموسی بر قیمت گوشت در کشور ندارد.

وی گفت: در سال 84 علی رغم صادرات یک میلیون و 962 هزار راس گاو ، تأثیر منفی بر قیمت گوشت داخلی نداشت.

درمورد خرید دام از دامداران ، مکنالی گفت: وزارت جهاد نمی تواند به طور مستقیم در این باره تصمیم بگیرد و چندین نهاد مانند ستاد تنظیم بازار و شورای عالی امنیت ملی باید خرید دام را تأیید کنند که در این صورت اقدامات لازم را انجام خواهیم داد ”

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به مبادله پروتکل صادراتی سازمان یافته گاو با کشورهای جنوب خلیج فارس افزود: صادرات باید اتفاق بیفتد و برای کشور لازم است.

سردار جلال ستاره ، جانشین فرمانده مرزبانی ناجا نیز گفت: ما از 15 کشور همسایه هستیم ، اما قاچاق گاو فقط در دو کشور یکی در عمان و دیگری در عراق انجام می شود.

سردار ستاره درمورد آمار قاچاق دام توضیح داد: در حد صفر تاکنون در اختیار شما هستم و با توجه به 412 راس دام امشب توقیف شده ، تعداد کشفیات دام به 73 هزار مورد رسیده است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا افزود: حیواناتی که کشف و صاحب شوند به سازمان مالکیت تحویل داده می شوند و آنهایی که مالک ندارند به ستاد اجرایی امام تحویل می شوند.

وی تأکید کرد: به جرات می توانم بگویم که مرزبانان بیش از 50 درصد موارد قاچاق را کشف می کنند.

جانشین فرمانده مرز ناجا با شکایت از سازمان املاک که با تسلیم حیوانات قاچاق دیر به تأخیر افتاد ، گفت: “این مشکلی است که قانونگذار به هر حال باید آن را حل کند ، این مشکل از نظر کشفیات یک روزه مرغ مضرتر است.

در مورد قاچاق دام نیز سردار جلال ستاره گفت: داده های ما قاچاق دام را با هدف آسیب رساندن به تولیدات داخلی تأیید می کند اما این امر در عمل و کشفیات مشاهده نشده است.

اما سید حسین میرمعینی ، معاون سازمان جمع آوری و فروش املاک نیز در پاسخ به سردار جلال ستاره گفت: در قانون قید نشده که کالاها را تحویل دهیم و هزینه ای هم برای آنها ندارد ، اما آنها باید کالاهای کشف شده را به ما تحویل دهند.

حمید محلاتی معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت نیز گفت: ستاد تنظیم بازار باید در مورد صادرات گاو تصمیم گیری کند اما به دلیل افزایش قیمت مرغ و گوشت در بازار صادرات اکنون خوب نیست و با صادرات قیمت های بیشتری افزایش می یابد. .

این مقام مسئول با توجه به نامناسب بودن صادرات دام هایی که از 4200 تومان سرمایه گذاری شده استفاده شده است ، افزود: اگر قرار است صادر شود باید ضمانت حفظ و ثبات قیمت وجود داشته باشد در این صورت وزارت صمت نیز موافقت می کند.

افشین صدر دادرس ، مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور ، در ویدئویی درباره برنامه آماری کشف قاچاق با بیان اینکه 20 تا 30 درصد از مقدار واقعی قاچاق را اضافه می کند ، گفت: مقدار مواد اولیه وارداتی برای گاوها پاسخگوی نیاز دامداران نیست.

قاضی با انتقاد از عدم امکان صادرات گاو گفت: فصل صادرات گاو از اردیبهشت تا شهریور است اکنون با افزایش تولید و پایان فصل صادرات ، انباشت گاو در کشور دو برابر شده و عرضه بسیار بالاتر از تقاضا است.

وی گفت: اکنون کشاورزان از جیب خود به دولت و مردم یارانه می دهند و دولت به هیچ وجه از آنها حمایت نکرده است ، دولت باید بخشی از گاوها را خریداری می کرد که این اتفاق نیفتاد ، در این شرایط تولیدکننده نمی تواند گاوها را نگه دارد.

مدیر اتحادیه دام سبک کشور اظهار داشت: دلیل اینکه قاچاق تاثیری در قیمت ها ندارد این است که بازار داخلی دیگر کشش ندارد و دیگر جایی برای رشد بیشتر نیست.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.