فعالیت ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی در کشور/تدوین ۱۵ عنوان کتاب حقوق کودک

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

فعالیت ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی در کشور/تدوین ۱۵ عنوان کتاب حقوق کودک

فعالیت ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی در کشور/تدوین ۱۵ عنوان کتاب حقوق کودک https://maanews.ir/فعالیت-۱۰۰-کلینیک-حقوق-شهروندی-در-کشور/ اخبار ما Wed, 20 Jan 2021 09:06:12 0000 جامعه https://maanews.ir/فعالیت-۱۰۰-کلینیک-حقوق-شهروندی-در-کشور/ اخبار ما / مرکزی معاون وزیر دادگستری گفت: با تشکیل معاون حقوق بشر و امور بین الملل در وزارت دادگستری در دولت های تدبیر و امید ، ایجاد کلینیک های حقوق مدنی مورد توجه قرار گرفت و تاکنون 100 کلینیک در استان ها فعال شده است. بحث شده است و تاکنون 26 کلینیک در این …

اخبار ما / مرکزی معاون وزیر دادگستری گفت: با تشکیل معاون حقوق بشر و امور بین الملل در وزارت دادگستری در دولت های تدبیر و امید ، ایجاد کلینیک های حقوق مدنی مورد توجه قرار گرفت و تاکنون 100 کلینیک در استان ها فعال شده است. بحث شده است و تاکنون 26 کلینیک در این زمینه ایجاد شده است و امروز بیست و هفتمین کلینیک در اراک راه اندازی می شود.

محمود عباسی ، در جلسه ای با اعضای هسته اصلی درمانگاه و انجمن تخصصی حقوق کودک در استان مرکزی 1 بهمن ، گفت که آنها بهترین وسیله برای کاهش آسیب های اجتماعی در زمینه زنان ، کودکان ، پیری و غیره هستند. کلینیک های حقوقی ماهیت آنها آکادمیک است ، اما برخی کشورها آن را به نفع مردم به جامعه منتقل کرده اند.

وی گفت که تحصیلات در مورد حقوق کودکان ، حقوق بشر ، حاکمیت قانون و غیره است. وی از برنامه های اصلی این کلینیک ها گفت: “کلینیک های حقوق کودکان در واقع دارای یک نهاد حقوقی مستقل با نظارت همه جانبه هستند به گونه ای که ماهیت علمی آنها داشته باشد. از طرف دیگر انجمن علمی حقوق کودکان در کشور تاسیس شده است که 60٪ اعضای آن باید علمی باشند. اعضا و سپس می توانند نمایندگی خود را در استانها تاسیس کنند.

وی گفت: مدیریت این کلینیک ها به یک فرد دانشگاهی و دانشگاهی سپرده شده است و باید از طریق وکلا و دانشجویان حقوق مشاوره داده شود و درمانگاه با حضور یک شورای پنج نفره کلینیک شروع به کار کند.

دبیر نهاد ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه معیار اصلی این کلینیک ها و کارهای اساسی آنها آموزش و ارتقا حقوق کودکان است ، افزود: این کلینیک ها مشاوره و مدیریت آسیب های اجتماعی را دنبال می کنند. آسیب های وارد شده به کودک در مناطق مختلف به امور اجتماعی یا دادگستری یا دستگاه مناسب ارجاع می شود.

وی با تأکید بر اینکه کلینیک های حقوق کودکان از مکانیزم علمی ، دانشگاهی و هدفمندی برای دستیابی به اهداف بلند مدت به منظور حمایت از حقوق کودکان پیروی می کنند ، تأسیس این مراکز در شورای شهرها و شهرداری ها دیده شده است. یکی از دلایلی که آنها زیر چتر انجمن های علمی قرار داشتند ادامه فعالیت این کلینیک ها برای ایجاد رفتار تکاملی و حمایت همه جانبه بود و این کلینیک ها می توانند در محله ها ، مراکز فرهنگی ، فرهنگسراها و ساختارهای مدنی توسعه یابند و مطمئناً می توانیم آینده را ببینیم. برای اینکه از این طریق برای کودکانمان بهتر باشیم ، باید این کلینیک ها در شهرها نیز توسعه یابد.

عباسی افزود: 27 کلینیک در کشور ایجاد شده و حتی از یک صندوق برش استفاده نشده و از ظرفیت های موجود استفاده شده است. ظرفیت محدودی برای فعالیت این کلینیک ها مورد نیاز است ، اما بیشتر بازخورد را می توان از عملکرد آنها دریافت کرد. و انجمن ها همچنین می توانند از کمک های مردمی و خیریه بهره مند شوند.

وی در مورد تدوین 15 عنوان كتاب حقوق كودكان كه به زودی در اختیار انجمن و درمانگاه قرار خواهد گرفت ، اظهار داشت: كتاب ها به گونه ای ساخته شده اند كه آموزش های كودكان 6 تا 11 ساله به صورت داستان و تصویر ارائه می شود. سال نیز آموزش تخصصی در موضوعات مختلف در نظر گرفته می شود. این و کار یک شهر دوستدار کودک در واقع مکمل یکدیگر خواهد بود.

عباسی در مورد افزایش خشونت خانگی و خشونت علیه زنان ، به ویژه پس از همه گیری کرونا ، افزود: چالش های جدی قانونی در مراجعه به موارد اضطراری اجتماعی و خانه های امن وجود دارد و باید آموزش های لازم ارائه شود. البته آموزش در زمینه کودکان نمی تواند به همه ارائه شود ، اما باید از افراد حرفه ای استفاده شود.

وی درباره انتشار حقوق کودک انجمن تخصصی حقوق کودک اظهار نظر کرد و گفت: این نشریه به چهار زبان منتشر می شود.

عباسی افزود: در طرح دست نویس کرونا هزار اثر دریافت شده است که از این تعداد 200 اثر انتخاب شده و در عرصه بین المللی منتشر می شود.

وی با اشاره به آغاز طرح ملی نظر سنجی حقوق کودکان که به صورت آزمایشی در اصفهان اجرا شد ، گفت: طی شش ماه آینده این تحقیقات در سراسر کشور رصد می شود و ما مسائل آموزش ، فرهنگ و … در کشور را رصد خواهیم کرد. باید نظارت شود و تمرکز این کار باید یک انجمن تخصصی برای حقوق کودکان باشد و این پروژه باید به طور هم افزا اجرا شود.

معاون وزیر دادگستری در مورد بازدید سال گذشته از ندامتگاه استان مرکزی افزود: مراکز اصلاح و تربیت در کشور و استان در سطح بالاتر از حد استاندارد ایجاد شده اند اما هنوز چالش هایی وجود دارد. این مراکز کار و آموزش خوبی را انجام می دهند ، اما به محض اینکه افراد از مرکز خارج می شوند ، ارتباط با مرکز قطع می شود و مرکز از آنها پشتیبانی نمی کند ، در حالی که باید بین مرکز و اطراف آن یک پل وجود داشته باشد. باید ایجاد شود و باید برنامه ای باشد که کودکان پس از ترک مرکز دوباره معاشرت کنند. بهترین اقدامات در مرکز انجام می شود ، اما ما به محیط خارج از زندان توجه نکردیم ، بنابراین این موضوع باید توسط مقامات مطرح شود.

به گزارش اخبار ما ، سید علی آقازاده استاندار مرکزی نیز در این جلسه اظهار داشت: بازگشایی این درمانگاه در استان مرکزی اگرچه با تاخیر انجام شده اما مطلوب است و باید در استان گسترش یابد.

وی با بیان اینکه چنین فعالیت هایی در استان مرکزی به صورت پراکنده وجود دارد ، اما امروز با افتتاح این کلینیک فعالیت ها متمرکز شده است ، افزود: باید از فرصت های ایجاد شده مانند کانون وکلا و همچنین بایگانی اطلاعاتی در مورد ظرفیت ها و حمایت های اجتماعی نهایت استفاده را ببریم. این از این مزیت بهره مند شد و اقدامات این کلینیک باید به کل استان گسترش یابد.

به گزارش اخبار ما ، محسن خیرمند ، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان مرکزی نیز با بیان اینکه کلیه دانش آموزان آسیب دیده شناسایی شده اند ، افزود: در صورت نیاز به مداخله فوری ، اقدامات لازم انجام شده و مشکلات جدی گرفته می شود. مشاوره داده می شود

وی با تأکید بر اینکه ، از آنجا که آموزش یک موضوع جامع نیست ، فعالیت این کلینیک ها باید مستمر باشد و در حومه شهرها و سایر شهرها باید همزمان با اراک و کار این کلینیک ها آغاز شود ، اظهار داشت: مطمئناً با استفاده از ظرفیت مشاوره تهران می تواند به شدت به کار خود ادامه دهد. به عنوان مثال ، آموزش مربیان مهد کودک و مربی دبستان آغاز شده است و هرچه هم افزایی در این زمینه بیشتر باشد ، نسل آینده نیز موفق تر و کارآمدتر خواهد بود.

خیرمند تأکید کرد: “ما خسارت وارد شده به استان و کشور را می دانیم اما اولویت ها را نمی دانیم. بر این اساس ارزیابی صورت گرفت و 15 حوزه و موضوعات خسارت به عنوان اولویت شناسایی شد که 5 مورد مستقیماً به کودکان مربوط می شود اما نگرانی های زیادی در مورد خشونت علیه کودکان و خشونت خانگی ، و در این کلینیک علاوه بر توجه به این موضوع ، باید نقش نهادهای حمایتی را نیز جدی بگیریم.

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.