بررسی ابعاد رسانه ای رفتار نماینده مجلس با یک سرباز

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

بررسی ابعاد رسانه ای رفتار نماینده مجلس با یک سرباز

بررسی ابعاد رسانه ای رفتار نماینده مجلس با یک سرباز https://maanews.ir/بررسی-ابعاد-رسانه-ای-رفتار-نماینده-مجل/ اخبار ما Sun, 24 Jan 2021 21:10:15 0000 فرهنگی https://maanews.ir/بررسی-ابعاد-رسانه-ای-رفتار-نماینده-مجل/ این کارشناس فرهنگ و رسانه توضیح داد که رفتارهای خشونت آمیز یک نماینده مجلس به عنوان الگو و یک عضو منتخب جامعه با یک پلیس راهنمایی و رانندگی توجیهی ندارد ، و ابعاد رسانه ای و اجتماعی این موضوع را توضیح می دهد. محمد امامی کورنده ، کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه در گفت وگو …

این کارشناس فرهنگ و رسانه توضیح داد که رفتارهای خشونت آمیز یک نماینده مجلس به عنوان الگو و یک عضو منتخب جامعه با یک پلیس راهنمایی و رانندگی توجیهی ندارد ، و ابعاد رسانه ای و اجتماعی این موضوع را توضیح می دهد.

محمد امامی کورنده ، کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه در گفت وگو با اخبار ما ، در پاسخ به حادثه ای که یکی از نمایندگان مجلس هنگام انجام وظیفه سیلی به سربازی زد ، اظهار داشت: این اتفاق جدید و غیرقابل پیش بینی نیست. ما بارها و بارها شاهد چنین حوادثی بوده ایم. ویژگی آنچه که روز گذشته اتفاق افتاد این است که به عنوان رسانه خیابانی یا روزنامه نگار شهروند در معرض دید عموم قرار گرفت. وقتی مردم چنین صحنه های دلخراشی را می بینند ، حداقل کاری که می توانند انجام دهند استفاده از دوربین خود است. چه برای جذب فالوور و چه برای جلب توجه. سرانجام این حادثه از منابع و منابع خبری به مخاطبان سرایت کرد و ما می توانیم این افراد را خبرنگار بنامیم.

امامی با بیان اینکه یکی از نمایندگان مجلس علاوه بر شخصیت حقوقی دارای هویت اجتماعی نیز است ، با بیان اینکه مسئولان ما همچنان منزوی از مردم تلقی می شوند ، اظهار داشت: خط ویژه اتوبوس برای حمایت از حقوق شهروندی و حفظ سفارش “حمل و نقل متراکم نخواهد بود. عبور از این مرزها با رفتارهای استبدادی برای مسئولان و حتی یک نماینده امکان پذیر نیست. چگونه ممکن است افسری که در ترافیک نیست و از دست دادن زمان در ترافیک را احساس نمی کند ، برای حل مشکل ترافیک راه حل ارائه دهد و قانونی تصویب کند؟!

وی گفت: “البته ، همه چیز به آنچه اتفاق می افتد بستگی دارد.” بلافاصله پس از انتشار خبر ، نماینده سیلی زدن به سربازان را انکار کرد و حتی اعلام کرد که در ماشین نشسته است. اما اگر آنها در اتومبیل بودند ، پس چرا این سرباز از این ادبیات استفاده می کند؟ همه جوانب داستان باید بررسی شود.

امامی سه واکنش اجتماعی به این موضوع توصیف کرد و گفت: اولین واکنش اجتماعی نسبت به این حادثه انتقال و انتقال سریع این تصاویر در فضای مجازی بود. من و بی بی سی و شما و سایر رسانه های خارجی زودتر از موضوعات داخلی به این موضوع پرداخته ایم و این یک ضعف رسانه ای برای ما قبل از وقایع است. واکنش اولیه در برابر این س questionsالات هیجان ، احساسات و عواطف افراد نسبت به این وقایع است. بسیاری از مردم انتخاب این فیلم را با اهداف مختلف انتخاب می كنند. از جمله افراد مشهور و افرادی که پیروان زیادی دارند و دوست دارند با گشت و گذار و گره زدن مشکلات جامعه به خود و هویت اجتماعی خود در خط توجه مردم قرار بگیرند. البته این در مورد حل مشکلات مردم بسیار خوب است ، زیرا افراد مشهور مانند همان نماینده مجلس دارای هویت اجتماعی هستند و می توانند فرهنگ سازی کنند.

وی افزود: واکنش دوم واکنش مسئولان اجرایی در رابطه با این دو نفر است. مردم باید در این باره صحبت کنند ، حداقل آنها سخنگوی آن سازمان ها هستند. ناجا به بهترین وجه ممکن به این مشکل پاسخ داد و سردار حاجیان سخنگوی ناجا مستقیماً صحبت کرد و تا جایی که من پیگیری کردم تقریباً هیچ یک از مسئولان ناجا پاسخ مستقیمی به این موضوع و اصولی ترین کار ممکن ندادند. است ، فقط سخنگوی سازمان باید واکنش اصولی و محترمانه ای نسبت به هر سالی نشان دهد. از طرف دیگر ، از مجلس مشورتی اسلامی ، که مسئول قانونگذاری در کشور است ، و ما از آنها انتظار نظم داریم ، متأسفانه ، این اتفاق نیفتاد ، و رئیس جمهور ، معاون رئیس جمهور و همکاران وی یا رقبای استانی واکنش نشان دادند و گفتند متفاوت چیزها آنها حتی قبل از اینکه به درستی بررسی شود ، به این واکنش نشان دادند. اگر روابط عمومی مجلس و یک مقام مسئول صحبت می کردند بسیار بهتر بود. شاید نمایندگانی که صحبت می کردند به عنوان نمایندگانی که بر رفتار سایر نمایندگان نظارت می کردند ، صحبت می کردند که پس از روشن شدن موضوع هنوز باید منتظر ماند و نظرات خود را بیان می کردند.

یک دانشجوی دکترای مدیریت رسانه سومین واکنش به این موضع را واکنش رسانه ای توصیف کرد و گفت: “این از نظر اصول اخبار و سطح ارزش های خبری موضوع کمی نیست. همانطور که تیتر این خبر بسیار قابل توجه می شود ، “یک نماینده پارلمان به میهن پرست سیلی زد”. این عنوان بسیار تکان دهنده است و افراد را درگیر احساسات و هیجان می کند. از خانواده سربازان گرفته تا همه خانواده هایی که سرباز دارند و کسانی که روزگاری سرباز و نماینده مجلس بودند در این مسئله دخیل هستند. بنابراین ، درگیری و شهرت در این شماره دو خبر بزرگ است.

وی توضیح داد: دیدگاه های رسانه ای دو نوع است. یکی رسانه های رسمی کشور و دیگری فضای مجازی. فضای مجازی به دلیل کنجکاوی و حضور مردم در جامعه و رسانه ها ، از هر رویدادی پیشی می گیرد. دقیقاً همین خاصیت فضای اینترنت است که منبع رویداد به سرعت در معرض دید عموم قرار می دهد. مطابق معمول ، صدا و سیمای ما به کندی و گاهی بی صدا با این مسائل سر و کار دارند و خبرگزاری ها و رسانه ها بعد از فضای مجازی سرعت بیشتری دارند.
در همان زمان ، وی گفت: “البته ، ما نباید انتظار داشته باشیم كه رسانه ملی فوراً یك روزنامه نگار از صداوسیما را به محل حادثه بفرستد ، اما پس از روشن شدن حقیقت این حادثه و روشن شدن وظیفه نهایی ، اگر صدا- آزادی واکنش نشان نمی دهد ، در اطلاعات و هویت رسانه ها فاصله وجود دارد. “خسارت وارد می شود. البته این س inال در بیست و سی خبر کوتاه مطرح شده است.

امامی کورده در مورد نقش افکار عمومی در این گونه امور گفت: در این حادثه افکار عمومی نیز تحت تأثیر اموال درگیر می شود. اما دیدن این تصاویر می تواند چشمگیر باشد.

این کارشناس فرهنگی در ادامه صحبت های خود در مورد فضای مجازی و فرصت ها و تهدیدهایی که برای مردم و جامعه به وجود می آورد گفت: اینکه شبکه اجتماعی را صرفاً تهدید در این زمینه بدانیم اشتباه است. رسانه های اجتماعی تا زمانی که بتوانیم آموزش و فرهنگ لازم برای استفاده صحیح از آنها را کسب کنیم هم تهدید است و هم فرصت. اما اگر مسئولان نگران انتشار چنین رویدادهایی در فضای مجازی هستند ، باید در مورد اخلاق و عملکرد خود در دهه های گذشته تجدید نظر کنند. زیرا فضای مجازی طی دهه های گذشته گسترش یافته و بخشی از رفتار و فعالیت های مدیران اجرایی را در معرض دید عموم قرار داده است.

وی با تأکید بر لزوم سواد رسانه ای برای کشف اخبار جعلی و محتوای عمدی خاطرنشان کرد: سواد رسانه ای به معنای توانایی شناخت و بررسی اخباری است که به درستی منتشر می شود و در نظر گرفتن تمام جوانب حادثه ، نه بخشی از آن است. فیلم منتشر شده از این داستان حدود یک دقیقه و کمی بیشتر به طول می انجامد ، ممکن است داستان اصلی در 10 دقیقه اتفاق افتاده باشد ، اما فقط بخشی از آن را می بینیم. ما به عنوان یک فرد مسئول باید مردم یا رسانه ها را به عنوان یک کل در نظر بگیریم. سخنگوی ناجا خوب صحبت کرد و گفت که باید ابعاد مختلف این موضوع بررسی شود.

امامی در پایان درباره حوادثی مانند آنچه در روزهای گذشته برای پلیس راهنمایی و رانندگی رخ داده است ، گفت: تجربه نشان داده است که ابعاد این حوادث هرگز برای عموم کاملاً مشخص نیست. به عنوان مثال ، سربازی که در یکی از شهرها توسط بازپرس و قاضی مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، یا یک مقام دولتی که مدت ها توسط یکی از نمایندگان مجلس مورد تهدید و آزار قرار گرفته بود ، سرانجام از این پرونده عذرخواهی کرد یا عذرخواهی کرد. تکمیل شد و سپس همان نماینده به عضویت هیئت علمی دانشگاه درآمد. این نشان می دهد که ما هنوز از حکومت امام علی (ع) ، آرمان های انقلاب اسلامی ، منوی مقام معظم رهبری و آرمان های حضرت علی (ع) بسیار دور هستیم.

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.