مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید https://maanews.ir/مریخ‌نورد-ناسا-فردا-در-سیاره-سرخ-فرود/ اخبار ما Fri, 19 Feb 2021 08:48:25 0000 سلامت https://maanews.ir/مریخ‌نورد-ناسا-فردا-در-سیاره-سرخ-فرود/ به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی نسل های فضایی در حمایت از برنامه اجرای فضا سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره زمان نشستن مریخ نورد ناسا در مریخ گفت: “این سومین مأموریت امسال کاروان مریخ نورد است که برنامه ریزی قرار است در ساعات پایانی فردا ، …

به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی نسل های فضایی در حمایت از برنامه اجرای فضا سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره زمان نشستن مریخ نورد ناسا در مریخ گفت: “این سومین مأموریت امسال کاروان مریخ نورد است که برنامه ریزی قرار است در ساعات پایانی فردا ، پنجشنبه ، 20 فوریه بر روی این سیاره فرود آید.

جعفری ادامه داد: اولین مأموریت امسال ارسال کاوشگر توسط امارات متحده عربی با کاوشگر Mysbar al-Amal (امید) به مریخ بود و دومین مأموریت چین با فضانورد تیانا وان 1 بود که پس از هفت ماه کره زمین گذشته در مدار اطراف مریخ واقع شده است.

دبیر اجرایی شورای مشورتی خاورمیانه در زمینه خلق فضا در حمایت از برنامه اجرای فضا سازمان ملل (SGAC) گفت: مأموریت مارس 2020 ، Perseverance Rover ، از 9 آگوست در مریخ راه اندازی می شود. این فضانورد با خود یک هلی کوپتر به نام نبوغ برای سیاره سرخ حمل می کند.

وی ادامه داد: این هلی کوپتر با وزنی کمتر از دو کیلوگرم از سیستم شمشیرهای دو لبه در جهت مخالف استفاده می کند که در جو با غلظت یک درصد جو زمین اجازه می دهد تا اولین هلی کوپتر ناسا از این سیاره صعود کرده و پرواز کند. “

جعفری افزود: “قبل از اینکه یک غواص استقامت بخواهد فعالیت های علمی خود را در این کره خاکی آغاز کند ، باید با موفقیت در دریاچه دهانه فرود بیاید.”

دبیر اجرایی شورای مشورتی تولید فضا در خاورمیانه در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “هیچ تضمینی برای نجات فضانورد از این آزمایش هولناک وجود ندارد.” در طول این سالها ، فقط 40٪ از کل فضانوردانی که در سطح مریخ فرود آمدند ، با موفقیت فرود آمدند.

جعفری افزود: این رقم ناامید کننده در بسیاری از شکستگی ها در چند دهه اول عصر فضا افزایش یافته است. با این حال ، با توجه به ماموریت های موفق ناسا در سال های اخیر ، نتایج فرود بسیار دلگرم کننده بوده است.

وی افزود: صحنه ای که فردا پنجشنبه شب (به وقت ایران) به طور زنده در اتاق کنترل ماموریت در مارس 2020 در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) مشاهده خواهیم کرد ، کاوشگری در حال نزدیک شدن به سیاره سرخ و ورود به جو است. مریخ و فرود آن مهیج.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “توجه به این نکته مهم است که فضانورد مارس 2020 می تواند بدون تماس با زمین با خیال راحت روی مریخ فرود بیاید.” دستورالعملهای فرود برنامه ریزی شده و با استفاده از یک سری سنسورهایی که داده ها را به الگوریتم های تصویری خودرو می آورند ، مانند وسایل نقلیه خودران بر روی زمین حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام /

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.