وضعیت نارنجی ناوگان زرد – اخبار ما

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

وضعیت نارنجی ناوگان زرد – اخبار ما

وضعیت نارنجی ناوگان زرد – اخبار ما https://maanews.ir/وضعیت-نارنجی-ناوگان-زرد-اخبار-ما/ اخبار ما Fri, 26 Feb 2021 07:52:40 0000 عمومی https://maanews.ir/وضعیت-نارنجی-ناوگان-زرد-اخبار-ما/ این تاج آنقدر آسیب دیده است که بسیاری از رانندگان تاکسی و خانواده هایشان در معرض مشکلات اقتصادی قرار گرفته اند و هنوز نتوانسته اند از جای خود بلند شوند. به گزارش اخبار ما ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “وقتی کرونا به کشور آمد ، تعداد کمی از افراد جرأت سوار شدن با تاکسی …

این تاج آنقدر آسیب دیده است که بسیاری از رانندگان تاکسی و خانواده هایشان در معرض مشکلات اقتصادی قرار گرفته اند و هنوز نتوانسته اند از جای خود بلند شوند.

به گزارش اخبار ما ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “وقتی کرونا به کشور آمد ، تعداد کمی از افراد جرأت سوار شدن با تاکسی را داشتند ، اما با توجه به اینکه تاکسی ها نقشی مهم در حمل و نقل شهروندان دارند ، آنها به تدریج به چرخه حمل و نقل عمومی بازگشتند.” جداسازی پتو بین راننده و مسافر ، الزاماتی مانند جابجایی حداکثر سه مسافر ، استفاده از ماسک و دستکش و افزایش برنامه های پرداخت آنلاین باعث امنیت بیشتر مردم در گرفتن تاکسی شده است. در همین حال ، خطوط مختلف تاکسی در تهران احیا شده است ، اما کرونا چنان خسارت دیده است که بسیاری از رانندگان تاکسی و خانواده های آنها تسلیم فشارهای اقتصادی شده اند و هنوز بلند نشده اند.

اما جدا از بحث وسایل معیشت رانندگان تاکسی ، قسمت مهمی از ناوگان تاکسی در کشور به ویژه در کلانشهر تهران فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارد. در تهران حدود 80 هزار تاکسی وجود دارد و 320 هزار نفر با عمر این ناوگان گره خورده اند. در یک سال گذشته ، به دلیل کاهش تعداد مسافران به دلیل تاج ، شرایط زندگی رانندگان تاکسی دشوارتر از قبل شده است. این روزها رانندگان تاکسی نگران امنیت نان و شغل و البته بهداشت و ایمنی هستند. وقتی با رانندگان تاکسی در تهران صحبت می کنیم ، بیشتر آنها از بی احتیاطی شکایت می کنند و می گویند: “در همه سازمان ها ، ارگان ها و نهادها ، مدیران ترجیح می دهند از کارمندان و کارمندان خود مراقبت کنند ، اما ما نمی دانیم که باید از چه کسی توجه کنیم پشتیبانی.”؟ “

ما یک انجمن حقوقی می خواهیم

این روزها رانندگان تاکسی قلبی غمگین دارند و وقتی سراغ آنها می رویم همه چیزی می گویند. محمود عباسی ، سخنگوی انجمن رانندگان تاکسی تهران که سالها پیگیر مطالبات رانندگان تاکسی بوده است ، گفت: “مشکل اصلی ما این است که نمی دانیم در جامعه به کدام سازمان و ارگان تعلق داریم. اگر ما چرا یکی از اصناف در تهران است ، پس چرا؟ اگر سازمانها متولی ما هستند ، چرا خدمات صحیحی را به ما ارائه نمی دهند؟ “چرا استانداری ، استانداری و مجلس در زمان نوشتن مقاله به نفع ما هستند قانون ، اما آنها مسئولیت اجتماعی ما را قبول نمی کنند؟ “

وی در پایان با این پیشنهاد اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که ما یک انجمن حقوقی داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات خود را به مسئولان هشدار دهیم.

شرکت های اینترنتی به تاکسی ها آسیب می رسانند

مشکلات رانندگان تاکسی به اینجا ختم نمی شود و حسن سالک غلامی ، یکی دیگر از اعضای انجمن رانندگان تاکسی تهران ، به موضوع شرکت های اینترنتی می پردازد و می گوید: “مشکل اصلی از زمان راه اندازی شرکت های اینترنتی آغاز شد. شرکت هایی که فعالیت آنها حدود 5 سال قانونی شده است. “اگر این شرکتها قصد دارند با ناوگان حمل و نقل عمومی کار کنند ، باید از این قانون استفاده کنند و همچنین ناوگان دیگری از جمله اتوبوس ، مترو و تاکسی نیز دارند.”

علاوه بر شرکت های اینترنتی ، هجوم اتومبیل های شخصی به ترافیک مسافران از یک سو و تاج از سوی دیگر آسیب جدی به رانندگان تاکسی وارد کرد که به گفته غلامی ، فعالیت رانندگان تاکسی را تا حد زیادی کاهش داد: “کرونا کار را کند کرده است “اگر قانون تصویب تعرفه داریم ، قطعاً همین قانون باید در شرایطی از ما محافظت کند که متاسفانه هیچ کاری انجام نشده است و ما روزانه با تعداد بیشتری مسافر شخصی و راننده تاکسی روبرو هستیم.”

پشتیبانی تاج کوچک

پس از فوران تاج ، دولت بسته های حمایتی برای افراد آسیب دیده از تاج را پیش بینی كرد كه به گفته محمد رستمی ، وام 6 میلیون تومانی از رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است. وی که در خط چهار راه هفیتر-آجرانتین کار می کند ، گفت: “این یک وام 4٪ بود و ما در ابتدا خوشحال بودیم ، اما وقتی از شرایط پذیرایی مطلع شدیم ، از دریافت آن ناامید شدیم.” شرایط دریافت این وام به قدری دشوار بود که بسیاری از پذیرش آن خودداری کردند. “به راحتی می توانم بگویم که تعداد کمی از رانندگان تاکسی موفق به دستیابی به او شدند.”

به گفته رستمی ، با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ، این مبلغ قطعاً قابل توجه نیست: “هزینه زندگی در شرایط فعلی بسیار زیاد است و با این 6 میلیون وام نه تنها نمی توان گره ای از زندگی باز کرد ، بلکه ما او با مشکلات دیگری روبرو خواهد شد همچنین شایعه شده است که یک وام 2 تا 5 میلیون تومانی از سازمان راننده تاکسی دارد که باید برای تعمیر تاکسی ، آسیب های ناشی از بیکاری و بیماری به رانندگان تاکسی داده شود ، که خبر خوبی است ، اما خواست ما این است که شما آن را دقیق پرداخت کنید “این نباید اتفاق بیفتد.”

تجدید تاکسی به مبلغ 110 میلیون تومان

قدمت بسیاری از تاکسی های تهران بیش از 10 سال است و باید مطابق با قانون هوای پاک نوسازی شوند. به گفته علی سلیم زاده ، یکی از رانندگان اصلی تاکسی ، در سال های گذشته این کار با 25 تا 35 میلیون تومان انجام می شد ، اما امروز در شرایط فعلی ، حداقل 110 میلیون تومان برای بازسازی نیاز است. وی گفت: “دولت مدام تکرار می کند که به رانندگان تاکسی وام می دهد ، اما هیچ بانکی به رانندگان تاکسی وام نمی دهد.” اخیراً بخش خصوصی با سازمان مذاکره کرده و 90 میلیون تومان باید با سود 4 درصد به رانندگان تاکسی داده شود و اگر فرض کنیم مقدار خودروها بین 15 تا 20 میلیون تومان پراکنده است ، می توانیم یک ماشین جدید تهیه کنیم . “اما مهم این است که آیا خودرویی که به رانندگان تاکسی داده می شود از کیفیت خوبی برخوردار است.”

تعداد تجهیزات خارج است

توزیع پتو یا جداکننده یکی از موارد اساسی مورد نیاز رانندگان تاکسی در طول کرونا بود ، امیر حجتی ، یکی از رانندگان تاکسی که در مرکز شهر کار می کند ، می گوید: “در روزهای ابتدایی اپیدمی کرونا ، توزیع ماسک و ضد عفونی کننده ها به طور منظم و مداوم در ایستگاه های تاکسی مستقر می شدند ، اما توزیع این موارد به تدریج کاهش می یابد. “تا زمانی که محافظت از جداسازی برای همه رانندگان تاکسی در دسترس نبود و وقتی ما اعتراض کردیم ، آنها گفتند که کافی نیست.”

به گفته وی ، رانندگان تاکسی از روزهای اول شیوع کرونا حتی یک روز هم عزیمت نکردند و مانند نگهبانان بهداشتی در سنگر دوم به مسافران سرویس می دادند. حجتی می گوید: “رانندگان تاکسی وظیفه خود را انجام داده اند و این موضوع مربوط به مردم و مسافران نیست ، اما حمایت مدیران و کمیساریان کمترین انتظاری است که داریم. هر روز در معرض خطر بزرگی هستیم و بسیاری از همکاران ما جان خود را از دست داده اند. “به بیماری عروق کرونا ویروس قلب.” این امر مستلزم آن است که ضدعفونی کننده ها و ماسک های منظم به ما ارائه شود و ما نسبت به واکسن کرونا از اولویت برخوردار شویم. “

برگ معاینه فنی به قیمت 300 تا 500 هزار تومان

تاکسی برای تاکسی مورد نیاز است ، بنابراین تاکسی ها هر سه ماه یک بار در مراکز معاینه فنی آزمایش می شوند. این در کمتر از 15 دقیقه و در نهایت با 37000 تومان محقق می شود اما رانندگان تاکسی به دلیل صرف تاکسی مجبورند حدود 300 تا 500000 تومان هزینه کنند و پس از دریافت عیب کارت معاینه فنی دریافت می کنند. رضا اکبرزاده ، راننده تاکسی ، این موضوع را تأیید می کند و می گوید: “قسمت بزرگی از ناوگان تاکسیرانی تهران فرسوده است و معمولاً در تست های معاینه فنی مردود است. از طرف دیگر ، داشتن کارت معاینه فنی نیز برای رانندگان تاکسی الزامی است که هزینه آن حداقل 300000 تومان. “مدیران از شرایط این ناوگان مطلع هستند ، بنابراین ما از رانندگان تاکسی کمک می گیریم.”

بیمه تاکسی در هاله ای از ابهام است

حل مشکلات بیمه یکی از اصلی ترین نیازهای رانندگان تاکسی است. حسین خندان راننده تاکسی گفت: “ناامنی بدترین وضعیت برای یک انسان است.” به محض اینکه می گویند ما خود را بیمه می کنیم ، چند روز پس از این تصمیم منصرف می شوند و سال دیگر دوباره این موضوع را مطرح می کنند. “ما نمی دانیم اکنون وضعیت بیمه ما چگونه است.”

بسیاری از رانندگان تاکسی از این مشکل ناراضی هستند و از مشاغل خندان پشتیبانی می کنند و خواستار این هستند که مدیران مربوطه درگیر این موضوع شوند و مشکل بیمه تاکسی را یک بار برای همیشه حل کنند.

خانم ها؛ هیچ سندی در آن گنجانده نشده است

علاوه بر مشکلات رانندگان تاکسی مرد ، رانندگان تاکسی زن با مشکل فقدان گواهی مالکیت تاکسی خود نیز روبرو هستند. نسرین شکرایی با 12 سال سابقه کار به عنوان نماینده زنان می گوید: “مشکل سند تاکسی زن به سال 1986 برمی گردد. در آن سال ما با پرداخت 4 میلیون و 500 هزار تومان تاکسی تحت شرایط مالکیت از طریق شرکت دریافت کردیم. . “هزینه نهایی پراید در آن سال 12 میلیون تومان تعیین شد و مدیران این شرکت تصمیم گرفتند که بقیه پول را به صورت اقساط پرداخت کنیم و همزمان با پرداخت آخرین اقساط ، آنها اسناد را تعیین و ارسال می کنند. “

سال 92 تقلب این شرکت را آشکار می کند و شکرایی می گوید: “سال 1992 آغاز انتقال اسناد بود ، وقتی شنیدیم که مدیرعامل شرکت ، بدون اطلاع ما ، اسناد خودرو را در بانک رفاه قرار داده و وام گرفته است.” مقامات مختلف سالها شکایت کردند و شکایت کردند ، اما تاکنون هیچ نهاد یا ارگانی در قبال ما پاسخگو نبوده است. “

مشکلات در اینجا متوقف نمی شود و رانندگان تاکسی زن با مشکلات دیگری دست و پنجه نرم می کنند زیرا سند یکسانی ندارند ، که در ادامه شکرایی توضیح می دهد: “این سازمان تجهیزات و ملزومات مانند لاستیک را با نرخ دولتی در اختیار رانندگان قرار می دهد که می تواند با ارائه سند بدست آمده است. ما از دریافت این اقلام محروم هستیم زیرا سندی نداریم. “ما همچنین نمی توانیم تاکسی های خود را که اکنون فرسوده هستند دوباره بسازیم.”

خدمات تاکسی در کرونا

مرتضی ضامنی ، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور: “اول از همه باید بگویم که رانندگان تاکسی مانند متخصصان مراقبت های بهداشتی در خط خدمات حضور داشتند و با رعایت پروتکل های بهداشتی سعی در محافظت از سلامتی خود و مسافران داشتند. از ابتدای شیوع کرونا. 1380 راننده تاکسی به Covid-19 آلوده شدند ، اما متأسفانه بیش از 150 نفر از آنها فوت کردند. در چنین شرایطی ، ما می پذیریم که مشکلات رانندگان تاکسی افزایش یافته است ، و مهمترین نگرانی رانندگان تاکسی ، که درست است ، مسئله بیمه آنهاست.

این در سال 1988 جدی شد که دولت قول پرداخت 50٪ حق بیمه رانندگان تاکسی را داد. متعاقباً بخشی از بیمه راننده با تأیید وزارت کشور ، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به سازمان تأمین اجتماعی منتقل شد ، اما از سال 1992 دولت پرداخت 50٪ حق بیمه راننده به تأمین اجتماعی را متوقف کرد. و تأمین اجتماعی.

مسئله دیگر این است که طرح همپوشانی بیمه تأمین اجتماعی دریافت که تعدادی از افرادی که راننده تاکسی نیستند در لیست رانندگان تاکسی هستند و از طریق آن بیمه می شوند. به همین دلیل ، سازمان تأمین اجتماعی اسامی این افراد را از لیست حذف کرد و فرصت خوبی بود که بتوانیم اسامی جدیدی به لیست اضافه کنیم ، اما امکان پذیر نبود. بودجه ایالتی سال 1997 پرداخت مطالبات ایالتی مربوط به بیمه رانندگان تاکسی به بیمه های اجتماعی را پیش بینی نکرده و این مشکل همچنان ادامه داشت.

سال گذشته بودجه ای برای بیمه رانندگان تاکسی به بودجه اضافه شد و تأمین اجتماعی موافقت کرد که با عزیمت افراد بی تدبیر لیست را به روز کند. امروز رانندگان از تعاونی ها شکایت دارند. به این دلیل که برخی از تعاونی ها پول بیمه را از رانندگان تاکسی دریافت کرده اند اما آن را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نکرده اند ، بنابراین باید پاسخ دهند.

معاینه فنی همچنین نگرانی همه رانندگان تاکسی است. “ما تصدیق می کنیم که تعداد زیادی تاکسی فرسوده شده است ، اما یک آزمایش سه ماهه تاکسی در مراکز معاینه فنی توسط هیئت وزیران تأیید می شود و طبق گفته شهرداری ها ، با ترتیب های خاص ، از جمله کمک در تأمین مالی ، می توان به رانندگان تاکسی کمک کرد. بازرسی های فنی. “

انتهای پیام

۰ ۰
خواص بهار نارنج
۱. روشن کردن رنگ پوست
عرق بهار نارنج به دلیل اثرات شگفت انگیزی که روی پوست دارد، شناخته شده است. این عرق یک تونر عالی برای پوست‌های چرب است.

درعین حال عرق بهار نارنج بسیار ملایم است و به عنوان یک ماده‌ی تشکیل دهنده در محصولات تهیه شده برای نوزادان به کار می‌رود.

تونری را که استفاده می‌کنید با این ماده‌ی کاملا طبیعی جایگزین کنید، اما اطمینان حاصل کنید که عرق بهار نارنجی که دارید به شیوه‌ی تقطیر طبیعی به دست آمده و خالص است.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.