برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت دانشگاه‌های سطح یک کشور را دارند

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت دانشگاه‌های سطح یک کشور را دارند

برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت دانشگاه‌های سطح یک کشور را دارند https://maanews.ir/برخی-واحدهای-دانشگاه-آزاد-اسلامی-قابل/ اخبار ما Thu, 04 Mar 2021 19:24:34 0000 استان ها https://maanews.ir/برخی-واحدهای-دانشگاه-آزاد-اسلامی-قابل/ به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس ، غلامحسین رحیمی در جلسه با هیئت مدیره و مسئولان پژوهشی دانشگاه اسلامی آزاد از بندرعباس ، وی با تأکید بر اینکه آنها نگاه کلان به دانشگاه های کشور دارند گفت: : م institutionsسسات آموزشی باید در فعالیتهای علمی و پژوهشی خود فعالیت کنند. توانایی های قابل قبول …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس ، غلامحسین رحیمی در جلسه با هیئت مدیره و مسئولان پژوهشی دانشگاه اسلامی آزاد از بندرعباس ، وی با تأکید بر اینکه آنها نگاه کلان به دانشگاه های کشور دارند گفت: : م institutionsسسات آموزشی باید در فعالیتهای علمی و پژوهشی خود فعالیت کنند. توانایی های قابل قبول

وی افزود: اگر روند توسعه دانشگاه های کشور مبتنی بر توسعه و پیشرفت نباشد ، بدون شک طی چند سال آینده شاهد دانشگاه ها و دانشگاه های سطح اول توسعه یافته ای خواهیم بود که سطح اول محسوب نمی شوند ، نباید اجازه دهیم این شکاف بیشتر شود در کشورهای فضای آموزشی. “

معاون وزیر علوم تأکید کرد: بهبود کیفیت ، کسب مهارت ، تولید علم و … آنها باید به گونه ای باشند که مراکز علمی و م institسسات جایگاه خود را پیدا کنند ، و علاوه بر تأمین تقاضا ، در برنامه ریزی و توسعه علمی خود با تأکید بر بهبود کیفیت و تأثیر در منطقه.

اهمیت کارایی دانشگاه

رحیمی کارآیی اجتماعی دانشگاه را یکی از م componentsلفه های مهم در موفقیت و پیشرفت آن دانشگاه دانست و تأکید کرد: ارزیابی این کارآیی در زمینه های فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و … این رشته موفقیت یا عدم موفقیت آن دانشگاه در منطقه را نشان می دهد.

وی یادآور شد: امروز جامعه نه تنها به آموزش ، بلکه به توسعه زیرساخت ها ، سنجش عملکرد دانشگاه ، جذب منطقی دانشجویان با نیازهای کشور ، حرکت استراتژیک به معنای معنادار و شاخص های آموزش عالی و غیره از دانشگاه ها نیاز دارد. دانشگاه می تواند موقعیت علمی خود را حفظ کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت علوم و تحقیقات ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی را قابل قبول خواند و گفت: بسیاری از این دانشگاه ها توانسته اند خود را در بالاترین سطح علمی حفظ کنند و در آینده به دانشگاه های سطح اول تبدیل شوند برای ماندن و رسیدن به این موقعیت. “تلاش همه جانبه ، تلاش و جهاد علمی.

ارزیابی از پیشرفت دانشگاه بر اساس فعالیت اعضای هیئت علمی است

این مقام مسئول دانشکده دانشگاه را مهمترین شاخص توسعه و رشد آموزش عالی دانست و تأکید کرد: اگر دانشکده ما نتواند مقالات خود را در مجلات معتبر بین المللی به چاپ برساند ، نشانه ضعف و افت کیفیت علمی ماست که باید توجه زیاد و دقیق

توزیع دوره ها بر اساس نیاز هر منطقه در هرمزگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: دانشگاه آزاد استان تلاش کرد تا زمینه های مختلفی را متنوع و توزیع کند که نیاز به موفقیت در هر منطقه است.

احسان کامرانی افزود: رشته های فنی و مهندسی ، علوم پایه ، علوم انسانی ، هنر ، منابع طبیعی و کشاورزی بر اساس نیاز سنجی در شهرهای استان گسترده است و این دانشگاه 40٪ از بار آموزش عالی استان را به دوش می کشد.

وی اظهار داشت: ایجاد مراکز تحقیقاتی ، مزارع ، گلخانه های تحقیقاتی ، مراکز رشد ، مراکز نوآوری ، مراکز فناوری ، شرکت های دانش بنیان و ایجاد آزمایشگاه ها و مادران معتبر ، توجه به ظرفیت دریایی با راه اندازی نشانگرهای علوم دریایی و تحقیقات فناوری با تأکید بر امنیت غذایی. علم و تحقیقات به منظور ایجاد ثروت و توجه به نیازهای جامعه آغاز و در حال توسعه است.

دبیر هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی از استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تولید بذر هیبرید در استان ، توسعه مزارع تحقیقاتی در شمال ، شرق و غرب استان ، ایجاد مزارع تحقیقاتی به همراه مزارع پرورش میگو در بندرعباس و قشم ، توسعه و تولید بازاریابی تجاری و بهبود کیفیت ، از دیگر برنامه ها و فعالیت های دانشگاه در این زمینه است.

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس ، وجود اساتید مجرب ، فضای آموزشی قابل قبول ، انواع رشته ها ، امکانات و تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی بزرگ برای بیش از 18000 دانشجو ، 300 عضو هیئت علمی ، از دیگر امکانات این دانشگاه است.

به گزارش آنا ، معاون وزیر علوم با ورود به دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با حضور در گلزار شهدای گمنام این دانشگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی در بازدید از امکانات ، تجهیزات ، آزمایشگاه ها ، کارگاه ها و کتابخانه دانشگاه اظهار داشت: مسیر خوب و مناسبی در زمینه تحقیقات فراهم شده است که امیدواریم با تلاش و همدلی بیشتر از این امکانات و زیرساخت ها بهره مند شویم.

انتهای پیام / 4117/4062 /

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.