کمبود جهانی سرنگ برای واکسن کرونا

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

کمبود جهانی سرنگ برای واکسن کرونا

کمبود جهانی سرنگ برای واکسن کرونا https://maanews.ir/کمبود-جهانی-سرنگ-برای-واکسن-کرونا/ اخبار ما Sat, 06 Mar 2021 08:34:34 0000 عمومی https://maanews.ir/کمبود-جهانی-سرنگ-برای-واکسن-کرونا/ افزایش تعداد واکسن های تولید شده علیه بیماری Covid-19 و دارای مجوز برای استفاده اضطراری ، شکاف بزرگی در صنعت تجهیزات پزشکی جهانی ایجاد کرده است: کمبود سرنگ واکسن. به گزارش اخبار ما ، این روزنامه همشهری “با شروع بیماری همه گیر Covid-19 ، بسیاری از شرکت های تحقیقاتی پزشکی در سراسر جهان برای تولید …

افزایش تعداد واکسن های تولید شده علیه بیماری Covid-19 و دارای مجوز برای استفاده اضطراری ، شکاف بزرگی در صنعت تجهیزات پزشکی جهانی ایجاد کرده است: کمبود سرنگ واکسن.

به گزارش اخبار ما ، این روزنامه همشهری “با شروع بیماری همه گیر Covid-19 ، بسیاری از شرکت های تحقیقاتی پزشکی در سراسر جهان برای تولید واکسن برای این بیماری و ایمن سازی افراد در سراسر جهان شروع به کار کردند ، اما آنچه از قلم افتاد ، تولید تجهیزات واکسیناسیون هم تراز با تولید واکسن بود.

نیویورک تایمز گزارش داد: “این معضل از آنجا آغاز شد که در اواخر نوامبر سال 2020 ، ایمیل فوری به یکی از بزرگترین کارخانه های سرنگ سازی جهان ، هند ، کارخانه تولید سرنگ و تجهیزات پزشکی رسید. نامه الکترونیکی از یونیسف ارسال شد و حاوی یک نامه نیاز اضطراری به سرنگ واکسن Covid-19. نیاز آنها یک سرنگ کوچکتر از حد معمول بود ، اما در مقادیر بسیار زیاد. “راجیو نات ، مدیر شرکت در هند ، که میلیون ها دلار برای تهیه گیاهان تزریق هزینه کرد ، نوشت:” این مشکلی نیست. در راستای موج واکسیناسیون گسترده علیه Covid-19. “ما می توانیم این مقدار سرنگ را قبل از هر کارخانه به شما تحویل دهیم.”

تأخیر در توجه به مشکل کمبود سرنگ

معضلی که خود را در تمایل کور کشورهای جهان در مسابقه خرید واکسن نشان داد ، سرنگ بود. در صورت عدم وجود واکسن کافی در مراکز درمانی ، بطری های واکسن نیز بی فایده خواهند بود. مقامات ایالات متحده و اتحادیه اروپا می گویند که سرنگ واکسن کافی ندارند. در ژانویه ، برزیل صادرات سرنگ و سوزن را پس از کاهش واکسیناسیون عمومی محدود کرد. اما مسئله پیچیده کمبود سرنگ ، نوع خاص واکسن است. سرنگ های موجود در سراسر جهان برای واکسیناسیون علیه Pfizer مناسب نیستند. به عنوان مثال ، برای استفاده بهینه از هر ویال واکسن Pfizer ، سرنگ باید دوز صحیح 0.3 میلی لیتر داشته باشد. سرنگ ها همچنین باید فضای مرده کمی – فاصله کمی بین پیست و سوزن پس از تزریق دوز کامل – داشته باشند تا ضایعات را به حداقل برسانند. ژاپن ماه گذشته اعلام کرد که اگر سرنگ های مخصوص واکسن را به اندازه کافی تحویل ندهد ، باید بطری های واکسن Pfizer را ببندد. در ماه ژانویه ، سازمان غذا و دارو به مراکز پزشکی ایالات متحده گفت که می توانند چندین دوز را از بطری های Pfizer حذف کنند. زیرا برخی از بیمارستان ها به این نتیجه رسیده اند که هر بطری واکسن برای واکسیناسیون 6 یا 7 نفر کافی است. اینگرید کاتز ، مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد گفت: “بسیاری از کشورها سرنگ کم دارند.” طنز اساسی این است که زیرساخت های بسیاری از کشورهای جهان ، با وجود تولید واکسن های مناسب ، هنوز برای این نوع سرنگ آماده نیست. کارشناسان می گویند دنیا برای واکسیناسیون Covid-19 فقط به حدود 8 تا 10 میلیارد سرنگ نیاز دارد. پارشانت یداف ، یک مقام ارشد در مرکز پیشرفت جهانی و یک متخصص تجهیزات پزشکی ، گفت: “در سالهای گذشته ، فقط 5 تا 10 درصد از کل 16 میلیارد سرنگ تولید شده برای واکسیناسیون و ایمن سازی استفاده می شد.” کشورهای ثروتمندتری مانند ایالات متحده ، انگلیس ، فرانسه و آلمان میلیون ها دلار صرف واکسن Covid-19 و سرمایه گذاری کمتر دولت در سرنگ کرده اند.

بزرگترین تولید کنندگان سرنگ در جهان

صنعت سرنگ باید همگام با تقاضای جهانی باشد و باکتون دیکینسون ، تولید کننده عمده سرنگ در نیوجرسی ، می گوید طی چهار سال آینده بیش از 1.2 میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید سرنگ در صورت بروز بیماری همه گیر کرونا هزینه خواهد کرد. سابق.

ایالات متحده بزرگترین تامین کننده سرنگ از نظر فروش است. ایالات متحده و چین با محموله های ترکیبی سالانه به ارزش 1.7 میلیارد دلار بسیار به صادرات نزدیک هستند. اگرچه هند با 32 میلیون صادرات در سال 2019 در این امر نقش کمی دارد ، نات ، مدیرعامل سازنده سرنگ هند ، این را فرصتی بزرگ برای شرکت خود می داند. هر سرنگ وی فقط 3 سنت فروخته می شود اما کل سرمایه گذاری وی قابل توجه است. این کشور نزدیک به 15 میلیون دلار در تولید انبوه سرنگ های ویژه سرمایه گذاری کرده است که یک ششم فروش سالانه است. در ماه مه ، وی تولیدکنندگان جدید را در ایتالیا ، آلمان و ژاپن مأمور ساخت قالب های جدید برای ساخت انواع بدنه و پیستون برای سرنگ های خود کرد. همچنین 500 کارگر جدید به خط تولید خود اضافه کرد تا در هر دقیقه 5900 سرنگ تولید کند. طبق گفته یونیسف ، این شرکت به زودی 3.2 میلیون سرنگ واکسیناسیون ارسال می کند. آنها می گویند تاکنون 50 میلیون سرنگ به دولت ژاپن و بیش از 400 میلیون سرنگ واکسیناسیون به هندی ها فروخته اند. “بیش از این در خط تولید است که شامل یونیسف و برزیل است.”

انتهای پیام

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.