«یاور»؛ ترکیبی از زمان حال و گذشته همراه با معماهای غافلگیرکننده/خانواده «یاور» را شکل می دهد !

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

«یاور»؛ ترکیبی از زمان حال و گذشته همراه با معماهای غافلگیرکننده/خانواده «یاور» را شکل می دهد !

«یاور»؛ ترکیبی از زمان حال و گذشته همراه با معماهای غافلگیرکننده/خانواده «یاور» را شکل می دهد ! https://maanews.ir/یاور؛-ترکیبی-از-زمان-حال-و-گذشته-همرا/ اخبار ما Mon, 26 Apr 2021 23:28:47 0000 فرهنگی https://maanews.ir/یاور؛-ترکیبی-از-زمان-حال-و-گذشته-همرا/ به گفته بورنی؛ سریال “یاور” یک درام اجتماعی است که در ماه مبارک رمضان و به وقت افطار به عنوان یک سریال ویژه از شبکه سه سیم پخش می شود. معمولاً در این مواقع مناسب است سریالی داشته باشیم که نزدیکترین ارتباط را با فضای معنوی ماه مبارک رمضان داشته باشد و همچنین داستان و …

به گفته بورنی؛ سریال “یاور” یک درام اجتماعی است که در ماه مبارک رمضان و به وقت افطار به عنوان یک سریال ویژه از شبکه سه سیم پخش می شود. معمولاً در این مواقع مناسب است سریالی داشته باشیم که نزدیکترین ارتباط را با فضای معنوی ماه مبارک رمضان داشته باشد و همچنین داستان و مضمون خانوادگی را زمینه ساز تولید کند.

مجموعه “دستیار” نیز از هر دو ویژگی برخوردار است. این مجموعه به طور غیرمستقیم در قالب یک داستان خانوادگی به مفاهیم مختلف اخلاقی می پردازد. در این میان ، این مجموعه در پاسخ به خواسته های بینندگان ، بار دیگر زمانی برای روایت داستان خود در ماه رمضان مانند مجموعه قدیمی ماه های مقدس است و سعی در ارائه مفاهیم بالا و سازنده مربوط به این ایام معنوی به مخاطبان دارد .

یاور عنوان مبهم این مجموعه است؛ به شخصیت اصلی و کلیدی این مجموعه موسوم به یاور اشاره دارد و همچنین مضمون کلی این مجموعه را معرفی می کند و آن دوستی و کمک انسانها به یکدیگر است. داستان مردی از نسل آقایان قدیمی با رفتارهای سنتی بیولوژیکی که ظاهری ساده و به دور از مد روز از یک خیابان خیابانی دارند و گاهی اوقات تند و تیز ، اما به حقیقت ، صحت و وفاداری پایبند هستند. یاور چلوئی ، با بازی داریوش ارجمند ، نماینده تمثیلی این نسل است که در جامعه امروز و روابطش با چالش هایی روبرو است.

یاور چلوئی ، با بازی داریوش ارجمند ، نماینده تمثیلی این نسل است که به حقیقت و درستی و وفاداری پایبند است و در جامعه امروز و روابطش با چالش هایی روبرو است. بخشی از مشکل او در فرزند نامشروع اوست که با یک مددکار درگیر شده است. همچنین بخشی از نوه های وی نیز وجود دارد که مطابق میل وی در تلاش برای باردار شدن است. دردناک خواهد بود

“یاور” یک سری داستان سرایی است که مخاطب را در لحظات مختلف با شخصیت های مختلف و داستان های متعدد و مرتبط با خود درگیر می کند. ساختار داستان در این مجموعه مبتنی بر عدم اطمینان و معماها است. “یاور” پر از ماجراهای مرموز و پر از ماجراجویی است که در انتظار مخاطب است تا اسرار را کشف کند و آنها را تا پایان این روایت باز کند.

یکی از مراحل داستان سریال “یاور” پلیس است و رمز و راز قتل شامیز حل شده است. چندین نفر از جمله پسر و نوه امدادگر و برادر فروشنده مواد مخدر به این جنایت مشکوک هستند و کارآگاه این مجموعه باید رمز و راز قتل را حل کند. ماجراهای دیگری مانند ازدواج مجدد با پسر یاور ، دوستی نوه یاور با نوه دشمن پیر و خواستگاری از یک نوه دیگر از دیگر گره های این مجموعه است.

نحوه روایت داستان در مجموعه “یاور” به شکل بازگشت به گذشته و حال است. ریشه های بسیاری در داستان ریشه در وقایع قدیمی دارد. به همین دلیل در هر قسمت ، آنها برای چند دقیقه بازخورد عذرخواهی می کنند و خاطرات گذشته را مرور می کنند تا بسیاری از معماهای فعلی را حل کنند.

در این روایت ، مجموعه “یاور” به یکی از نیازهای حیاتی جامعه ما در این روزها می پردازد. دورانی که در آن تاج و خشم و وجود و چالش های اقتصادی زندگی برخی از مردم را مختل کرده و بر رنج برخی افراد افزوده است. در این شرایط ، دوستی ، اخلاق ، خانواده و از خودگذشتگی باعث نجات اکسیر می شود. دو نوع دوستی مثبت و منفی در این مجموعه نشان داده شده است. نوع مثبت معاشرت در “یاور” شبیه افسانه نیست. دوستی یاور و شمیز (شهمیرزادی) نمونه ای از دوستی است که در داستان ها و حکایت های قدیمی دیده می شود. دو همکار و یک شریک زندگی که دوستی آنها چنان تعمیق می یابد که هر یک منجر به نجات دیگری می شود. نمونه اش شمیز است که خود را فدای یک دستیار کرد. اما به موازات این دوستی ، یک رابطه دوستانه بین مددکار نوه و دوست مدرسه اش ایجاد شد که آسیب زننده است.

خانواده زمینه اصلی محتوای سریال “یاور” است. تمام تلاش شخصیت اصلی این سریال و دوست صمیمی او از دوران جوانی تاکنون حفظ کانون خانواده اش بوده است. زنان و مادران در این مجموعه جایگاه مقدس و شرافتمندانه ای دارند. “دستیار” همچنین به نوعی آسیب شناسی در روابط زناشویی می پردازد. رابطه پسر دستیار و عروس او نمونه ای از یک رابطه ناموفق است که طبق این مجموعه ، هر دو طرف مقصر هستند و در این داستان علل و ریشه های این شکست ارائه شده است. از طرف دیگر ، پیوند بین یاور و همسرش نیز به عنوان یک ازدواج ابدی و ابدی به تصویر کشیده شده است. این دو نوع ازدواج با دو نتیجه متفاوت فرصتی برای مقایسه در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

«یاور» مجموعه ای پر بازیگر است و شامل ترکیبی از بازیگران و بازیگران معروف و جدید از نسل های مختلف است. داریوش ارجمند ، ارسلان قاسمی ، محمد حاتمی ، اسماعیل مهرابی ، پرویز فلاحی پور ، شبنم فرشادجو ، مهوش افشارپناه ، زهرا سعیدی ، علی باقری ، محمد راشنو ، فقیهه سلطانی ، بهادر زمانی ، مزداآغازیواک قضاها.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.