قیمت گوشی شیائومی پوکو F3

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

قیمت گوشی شیائومی پوکو F3

قیمت گوشی شیائومی پوکو F3 https://mimalls.ir/product/poco-f3-price/ https://mimalls.ir/product/poco-f3-price/#respond نویسنده Wed, 02 Jun 2021 15:31:07 0000 https://mimalls.ir/?post_type=product&p=7526

> نمایشگر: 6.67 اینچی

> رزولوشن: 1080 در 2400

> اسنپ دراگون: 5G 870

> دوربین: 5 8 48

> سلفی: 20 مگاپیکسلی

> باتری: 4520 میلی آمپر ساعتی

 

برای اطلاع از بهترین تخفیف ها کانال تلگرام مارو دنبال کنید mimalls_ir@

The post قیمت گوشی شیائومی پوکو F3 appeared first on .

بررسی گوشی شیائومی پوکو اف 3

این گوشی در اولین رونمایی با عملکرد پیشرفته سطح بالا و صفحه نمایش براق و روانی که دارد، نظر همه را به خود جلب کرد و همچنین با طراحی شیک و قیمتی ارزانش رقیب جدی برای بسیاری از پرچمداران می باشد. اگر از طرفداران پوکو می باشید، در گذشته با خرید گوشی شیائومی سری پوکو شگفت زده شده اید، زیرا هر یک از آن ها یکی از شاهکار های شیائومی می باشند.

صرف نظر از دوربین 48 مگاپیکسلی، گوشی شیائومی Poco F3 از تمامی جهات یک سر و گردن بهتر از قیمت گوشی پوکو x3 می باشد و ریال به ریال افزایش قیمتی که داشته ارزشش را دارد.

بررسی گوشی شیائومی پوکو اف 3گوشی شیائومی Poco f3 معرفی شد

گوشی با برخورداری از اسنپدراگون بسیار سریع 870 و نمایشگر شفاف 120 هرتزی در قیمت زیر 400 تا 500 دلار احساس پرچمداری را برای کاربران به ارمغان می آورد، زیرا در سطح رقیبان با قابلیت هایی که دارد تمام گوشی ها را به چالش می کشد.

نقاط ضعف و قوت

از مهمترین ویژگی های گوشی قیمت آن است که تلاش زیادی شده است که در حد متوسط رو به پایین باقی بماند و از دیگر قابلیت هایش سرعت بالا، عملکرد قوی و نمایشگر خیره کننده می باشد.

از طرفی دیگر مهمترین نقطه ضعفش نبود شارژ بی سیم، نبود IP rating و فریم پلاستیکی به جای فلزی می باشد و نهایتا مربوط به دوربین هایش می شود. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است که در طول روز تصاویر با کیفیتی می اندازد، ولی در نور کم عملکرد چشمگیری ندارد و سایر دوربین ها در بهترین حالت در حد متوسط می باشند.

نقاط قوت و نقاط ضعف پوکو اف 3مزایا و معایب گوشی Poco F3

مورد آخر مربوط به رابط کاربری MIUI می باشد که اگر طرفدار گوشی های شیائومی هستید این مورد برای شما عادی است، اگرچه رابط کاربری نقاط قوت زیادی دارد و قابلیت سفارشی سازی های زیادی دارد، اما همچنان مشکل بلات ویر ها، تبلیغات و برنامه های از پیش نصب شده بر روی گوشی های شیائومی باقی است.

اما هیچ کدوم از معایب گوشی Poco F3 در حدی مهم و آزار دهنده نیستند که ویژگی های خارق العاده آن را  قیمتی به این خوبی زیر سوال ببرند، چون که این گوشی به سادگی مدلی مثل گوشی Samsung A52 را قورت می دهد.

تاریخ عرضه رونمایی و قیمت

  • دسترسی در بازار های جهانی در 12 ماه آوریل
  • شروع قیمت از 450 دلار

این گوشی در 22 مارس 2021 معرفی شد و پس از یک ماه در فروشگاه های آنلاین جهان به فروش رسید و از استقبال خوبی برخوردار شد. قیمت آن در حافظه 128 و رم 6 با 450 دلار شروع شد و در حافظه 256 و رم 8 به 480 دلار ختم شد. گوشی در این حیطه قیمتی با مدل هایی مثل Xiaomi Mi 11 lite و Samsung A52 رقابت می کند و به جرات می توان گفت آن ها را پشت سر می گذارد.

طراحی و ساخت

  • پشت شیشه ای، کناره ها پلاستیکی
  • ضخامت 7.8 میلی متری با وزن 196 گرمی
  • حسگر اثر انگشت جانبی

ظاهر گوشی پوکو اف تری به نوعی است که تصور می کنید بار ها و بار ها آن را دیده اید، اگرچه بار اول است که آن را دیده اید، زیرا ظاهر نرمالی که دارد بسیار شبیه سایر گوشی های سامسونگ و شیائومی می باشد.

طراحی و ساخت پوکو اف سهطراحی نمای پشتی پوکو اف تری

همانطور که پیش بینی می شد، گوشی ساختار شسته رفته ای دارد و ساختارش بی عیب و نقص و خوش دستی دارد. خوشبختانه به محافظ گوریلا گلس 5 در پشت و جلو مجهز شده است و شبیه گوشی های پرچمدار است. به علاوه دارای حسگر اثر انگشت جانبی می باشد که پاسخ گویی بسیار قدرتمندی دارد که هر کاربری را عاشق خود می کند.

تمام این ساختار شیشه ای ادغام شده اند تا وزن تسنبتا خوب 196 گرمی را داشته باشد که خیلی هم سنگین نمی باشد. در ضمن ضخامت آن تنها 8.6 میلی متر می باشد و تقریبا باریک است.

در قسمت جلویی، گوشی نمایشگر تمام صفحه را اتخاذ کرده است که البته در حاشیه پایین کمی پهن به نظر می رسد، با این حال نمایشگر تختی دارد. یکی از موارد دیگری که نباید در گوشی های پرجمدار باشد، مربوط به دوربین سوراخ پانچ جلویی است که اطراف آن کمی براق است که Poco F3 از آن برخوردار است.

در ادامه، پلاستیک جانبی محل قرار گیری حسگر اثر انگشت است که سریع است و گیرایی بالایی دارد، اما بهتر بود ساختارش به گونه ای باشد که کمی فرورفتگی یا برجستگی بیشتری داشته باشد تا سریع تر از این یافتنی می شد.

اسلات سیم کارت پوکو اف 3ارگونمی و محل قرار گیری سیمکارت

شما همچنین مجموعه ای قدرتمندی از بلندگوهای استریو را در گوشگیر ها و قسمت پایین موبایل خواهید یافت که حجم و باس مناسبی را برای یک گوشی میان رده ارائه می دهند و آنها را برای انجام بازی و پخش ویدیو محشر می کند.

یکی دیگر از مواردی که قیمت پوکو اف 3 را ارزان می سازد عدم وجود مقاومت IP هستش، در برخی از اخبار غیر رسمی اشاره شده است که موبایل دارای استاندارد IP53 است و برخی آن را انکار کرده اند، به هر خال حتی داشته باشد، تنها در مقابل پاشش آب مقاوم است نه بیشتر.

نمایشگر فوق العاده با کیفیت

  • صفحه نمایش قدرتمند 6.67 اینچی با نرخ تجدید تصویر 120 هرتزی
  • پشتیبانی از HDR10 و 100 درصد DCI-P3
  • نرخ پاسخگویی و واکنش 360 هرتزی لمسی مناسب برای گیمینگ و گیمر ها

یکی از المان های فوق العاده ای که گوشی را برای بازیکنان گیم و تماشای ویدیو فوق العاده می کند وجود نمایشگر با کیفیت است، اما چیزی که عیانه این است گوشی شفاف ترین نمایشگر را در بین تمامی محصولات سری پوکو دارد.

نمایشگر 120 هرتزی گوشی شیائومی پوکو اف 3نمایشگر فوق العاده با کیفیت مخصوص گیمینگ Poco F3 5G

موبایل دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED شفاف است که حداکثر روشناییش 1300 نیتی می باشد که این ویژگی در شرکت های دیگر حدود 3 برابر آن قیمت خورده است. اگر چه گوشی دارای برترین رزولوشن QHD نیست، اما دارای کیفیت FHD با رزولوشن 1080 در 2400 می باشد که از لحاض کیفیتی حرفی برای گفتن دارد.

در ضمن، نرخ تازه سازی 120 هرتزی دارد، بنابراین تمامی اسکرول ها به نرمی صورت می گیرند، همچنین می توانید از قابلیت MEMC استفاده کنید که ویدیو هایی با نرخ تازی سازی پایین را بهبود می بخشد.

ناگفته نماند ویژگی فوق العاده دیگر، میزان نمونه برداری لمسی 360 هرتزی موبایل است. این یک ویژگی است که پاسخگویی ورودی های لمسی گوشی را ارتقا می دهد و مخصوص گیمر ها تعبیه شده است. در حال حاضر، بیشتر گوشی های پرچمدار مدرن فررکانس 240 هرتزی را به کاربران می دهند!!!

بررسی کیفیت دوربین ها

  • دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی در روشنایی عالی است
  • دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض رضایت بخش نیست

گوشی دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بر اساس سنسور سونی IMX582 با گشودگی دیافراگم f/1.8 و PDAF یا تشخیص فوکوس خودکار فازی می باشد. این دوربین با یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی f/2.2 و لنز 5 مگاپیکسلی تله فوتو f/2.4 با سلفی قدرتمند 20 مگاپیکسلی و f/2.5 در قسمت جلویی می باشد.

به طور کلی، تصاویر گرفته شده با دوربین های این گوشی نرمال است ولی خاص نمی باشد و به دلایلی نسبت به مدل قبلی به دوربین توجه کمتری شده است، زیرا دوربین را فدای سایر ویژگی ها کرده است.

بررسی دوربین پشتی سه گانه پوکو اف 3 دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی پستی به همراه دوربین های کمکی

عکسبرداری در طول روز کاملا رضایت بخش است و تعادل و توزیع رنگ ها به خوبی صورت می گیرد. در طول روز هوش مصنوعی دوربین خیلی خوب عمل می کند و با تستی که انجام دادیم به خوبی توانست افراد را از بشقاب غذا تشخیص دهد.

لنز 8 مگاپیکسلی کمی ضعیف تر است و رتبه دوربین را کاهش می دهد. در عکس های گرفته شده تصاویر خیلی نرم هستند و عرض آن متناسب با میزان واقعی نیست و نویز نسبتا زیادی در حاشیه ها دیده می شود.

دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو تصاویر بهتری از لنز های 2 مگاپیکسلی که در بیشتر گوشی های ارزان یافت می شود می گیرد، اما هنوز ما انتظار داریم از لنز قدرتمند تری استفاده شود، زیرا همچنان کاربرد چندانی ندارد و افراد زیادی از آن استفاده نمی کنند.

دوربین سلفی در مسط نمایشگر با حاشیه براقدوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با حلقه براق

برخلاف لنز های فرعی، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی خروجی خوبی دارد و تصاویر واضح و دلنوازی را با توزیع رنگی و نوری می اندازد، اما پورتره سلفی با وجود هاله های عجیب ترکیبی خالی از اشکال نیست. از سویی دیگر، در دوربین اصلی این مشکل وجود ندارد و سوژه به خوبی از پس زمینه بوکه جدا می شود.

در ادامه، حالت شب عملکرد استانداردی دارد، گرچه فوق العاده نیست، اما به خوبی روشنایی شب را حفظ می کند و روشنایی مصنوعی ایجاد نمی کند، اما در قسمت هایی که خیلی روشن است وجود نویز را احساس خواهید کرد. نکته دیگر این است که دوربین فاقد لرزشگیر نوری است.

 

مشخصات عملکرد و سرعت

  • با برخورداری از اسنپ دراگون 860 عملکرد یک گوشی پرچمدار را تجربه کنید
  • بهترین گوشی گیمینگ در این بازه قیمتی

دست برنده گوشی Poco M3 علاوه بر نمایشگر فوق العاده، مربوط به قدرت خالص و فوق العاده سطح عملکردش می باشد که از تمام رقبایش قوی تر است و با گوشی هایی دو برابر قیمتش رقابت می کند.

این قدرت از چیپست اسنپدراگون 870 که اساساً یک اسنپدراگون 865 اورکلاک شده است که پردازنده پرچمدار سال گذشته بود همراه با 8 گیگابایت RAM LPDDR5 یا رم 6 گیگاباتی نشات می گیرد.

عملکرد عالی و اجرای بازی های سنگینبا وجود اسنپدراگون 870 تمامی بازی های نیازمند به سادگی اجرا می شود

تراشه اسنپ دراگون بر اساس امتیاز GEEKBENCH امتیاز چند هسته ای 3369 را کسب کرده است که از لحاض قدرت با گوشی گران قیمت سامسونگ گلکسی S21 برابری می کند. عالییههههه!!!!

در مورد عملکرد بازی ها، بدون شک تمام بازی ها را بدون مشکلی اجرا می کند و حتی در اجرای بازی ها در حداکثر فریم مشکلی ندارد. به همه این ها نمایشگر با کیفیت 120 هرتزی، نرخ پاسخ گویی قدرتمند لمس و صدای استریو را اضافه کنید، اینجاست که بازی ها رو می ترکونید.

همچنین دارای فضای ذخیره سازی زیادی از حافظه 125 یا 256 گیگابایت UFS 3.1 دارد که به خوبی نیاز های ذخیره سازی کاربر را مرتفع می کند و از پس وظایف چندگانه بر می آید، اما متاسفانه دارای اسلات رم خارجی نمی باشد. در ضمن اتصال 5G هم یکی از نکات خوبشه.

 

نرم افزار و رابط کاربری

  • اندروید 11 با MIUI 12
  • مشکلات همیشگی MIUI و بلات ویر ها
  • تم ها و سفارشی سازی متنوع و کاربردی

اگر تجربه استفاده از گوشی های شیائومی را داشته اید بدون شک با مشکلاتی که رابط کاربری MIUI و بلات ویرها دارند آشنا هستید که در اولین استفاده ممکن است کمی آذار دهنده باشد، اما اگر کاربر قدیمی باشید به آن عادت کرده اید. ولی چیزی که واضح است MIUI یک فناوری رو به رشد است.

استفاده از MIUI 12 مبتنی بر اندروید 11 به طور کلی سریع، روان و آسان است و پوسته های اندرویدی زیادی وجود ندارند که این همه گزینه سفارشی سازی را پشتیبانی کنند. فروشگاه تم شیائومی رنچ وسیعی از پوسته های زیبا و متنوع را دارد که می توانید به سلیقه خود یکی را انتخاب و خریداری نمایید و ظاهر نرم افزاری برنامه ها را تغییر دهید.

رابط کاربری و نرم افزار گوشی پوکو اف 3نمایی از پوسته تم، رابط کاربری و تنظیمات نرم افزاری

در کنار مزیت های زیاد رابط کاربری MIUI مشکلاتی نیز وجود دارد که مهمترین آن وجود برنامه های بسیار زیاد از پیش نصب شده می باشد که گاها برخی از آن ها قابل حذف شدن نمی باشند.

با اینکه MIUI رو به رشد است، به کندی روش های مدرن کاربری را پیش می گیرد. مثلا، به جای استفاده از نرخ تازه سازی 60 هرتزی نمایشگر به صورت پیش فرض از سبک اعلان سایه ای قدیمی استفاده می کند و یا به جای سیستم های مدرن از دکمه های نمایشگر مجازی استفاده  می کند و برای اینکه به تم و تنظیمات مناسبی برسید باید در همان ابتدای کار، سفارشی سازی های زیادی انجام دهید.

یکی از موارد آزار دهنده وجود اعلان های شیائومی هست که برای هر کاری مثل نصب شدن برنامه یک اعلان تمام صفحه ظاهر می شود و روند کار را مختل می کند، در صورتی که می توانست یک هشدار ساده باز و بسته شو باشد. مورد بعدی تنظیمات MIUI هستش که خیلی درهم برهم است و هیچی سر جایش نیست.

 

عمر و ظرفیت باتری سرعت شارژ

  • شارژر 4520 میلی آمپر ساعتی استفاده تمام وقت در طول روز را ممکن می سازد
  • فست شارژ 33 ساعتی در کمتر از 1 ساعت شارژ باتری را پر می کند.

گوشی شیائومی پوکو اف تری با مشخصات نزدیکی که به پرچمداران دارد با یک باتری درخور 4520 میلی آمپر ساعتی ظاهر شده است. البته در مدل قبلی خود شاهد شارژر 5160 میلی آمپر ساعتی بوده اید.

وجود این باتری باعث می شود یک دوام شارژ تمام وقت در طول روز داشته باشید که حتی با استفاده های سنگین به خوبی شارژ باتری را حفظ خواهد کرد. نا گفته نماند اگر استفاده های معمول دارید و از بازی های سنگین استفاده نکنید بیش یک روز و نیم عمر باتری خواهید داشت.

در تست صورت گرفته استفاده از رسانه ها نمی تواند شارژ زیاد را مصرف کند، به طوری که در اجرای یک ویدیو 90 دقیقه در حداکثر روشنایی تنها 7 درصد از شارژ مصرف شد. بر اساس اخبار رسمی Poco در شارژ کامل شما 268 ساعت شارژ در حالت استند بای، 10 ساعت گیمینگ، 14 ساعت ویدیو و یا 148 ساعت زمان پخش موسیقی خواهید داشت.

همچنین به همراه گوشی یک شارژر 33 واتی شیائومی دورن جعبه خواهید داشت، که اگرچه شارژر خارق العاده ای نیست، ولی همچنان برای بیشتر کاربران با شارژر های قدیمی یک شارژر قدرتمندی می باشد که در کمتر از 1 ساعت 0 تا 100 باتری را پر می کند.

 

آیا پوکو اف 3 را بخرم؟

  • اگر می خواهید حداکثر ویژگی ها و عملکرد را نسبت به پولی که پرداخت می کنید داشته باشید خرید Poco F3 در اولویت اول شما باشد. این گوشی دارای نمایشگر و تراشه اسنپ دراگون فوق العاده و رم 6 یا 8 گیگابایتی است که با قدرت گوشی های پرچمدار را دنبال می کند.
  • اگر گیمری هستید که نمی خواهید پول های هنگفت میلیونی هزینه کنید. تنها اسنپ دراگون 870 نیست که آن را مخصوص بازی کرده است، بلکه نمایشگر 120 هرتزی با نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتزی، صدای اسپیکر و شارژر 33 واتی آن را مجموعه ای مناسب برای گیمر ها ساخته است.
  •  

    چه کسانی نباید بخرند؟

  • افرادی که کیفیت دوربین در اولیت اصلی آن ها می باشد. گوشی دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی می باشد که در بهترین حالت در طول روز عملکرد متوسطی دارد. سایر دوربین ها بیشتر جنبه سرگرمی و تزیینی دارند.
  • افرادی که MIUI شیائومی آن ها را آذار می دهد. MIUI دارای پیچیدگی های زیادی می باشد و تنظیماتش برای افراد جدید حوصله بر می باشد و همچنین بلات ویر ها و برنامه های اضافی بسیاری وجود دارد که حذف آن ها چالش برانگیز است. هرچند MIUI روز به روز در حال ترقی است.
  •  

    The post قیمت گوشی شیائومی پوکو F3 appeared first on .

    https://mimalls.ir/product/poco-f3-price/feed/ 0

    منبع :فروشگاه اینترنتی می مالز
    ۰ ۰
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.