چند ویژگی حاکمان و مردم سنگاپور

تازه ترین اطلاعات تخصصی تکنولوژی و کامپیوتر را در اینجا جستجو کنید.

چند ویژگی حاکمان و مردم سنگاپور

چند ویژگی حاکمان و مردم سنگاپور https://maanews.ir/چند-ویژگی-حاکمان-و-مردم-سنگاپور/ Tue, 28 Sep 2021 13:17:53 0000 عمومی https://maanews.ir/چند-ویژگی-حاکمان-و-مردم-سنگاپور/ آقای رئیس جمهور ، در دوازده پاراگرافی که دو هفته پیش اعلام کرد ، یکی از این م isلفه ها شایسته سالاری است و نکته دیگر مبارزه با فساد در موضوع مبارزه با فساد است. اولین انتظار رئیس جمهور این است که اطمینان حاصل کند که این انتخاب در زیرمجموعه وزارتخانه ها و سازمان ها …

آقای رئیس جمهور ، در دوازده پاراگرافی که دو هفته پیش اعلام کرد ، یکی از این م isلفه ها شایسته سالاری است و نکته دیگر مبارزه با فساد در موضوع مبارزه با فساد است. اولین انتظار رئیس جمهور این است که اطمینان حاصل کند که این انتخاب در زیرمجموعه وزارتخانه ها و سازمان ها انجام می شود. البته اولین ، مهمترین و بارزترین ویژگی یک مدیر شایسته ، دارا بودن تخصص مربوطه در این زمینه است.

توجه به تخصص در صلاحیت ها یک اصل است ، مانند تعهد و سایر مسائل. اگرچه معتقدم که معمولاً افرادی که تخصص لازم را دارند و متعهد به حرفه خود هستند ، طبیعتاً برای داشتن آن تعهد حرفه ای تلاش خواهند کرد ، اما طبق قوانین و مقررات کشور ما ، ابعاد دیگر فداکاری مطرح می شود. با این حال ، مهم نیست که شخص چقدر متعهد است ، اگر صلاحیت لازم را نداشته باشد و تخصص لازم را برای پذیرش مسئولیت در آن زمینه نداشته باشد ، نه تنها به دولت یا مافوق من کمک نمی کند ، بلکه نقش اساسی در تاسیس آن ایفا می کند. کشور و سازمان

شاید به همین دلیل است که در ایمان ما ، تعیین و مسئولیت دادن به افرادی که سخت کوش هستند و قادر به انجام این کار هستند ، بسیار تأکید می شود و حتی قبول مسئولیت هایی که امکان پذیر نیست ، خیانت محسوب می شود. بیایید نگاهی به برخی از کشورها بیندازیم که سالها پیش شبیه ما بودند ، اما امروز به عنوان کشوری نمونه ظاهر می شوند. کشورهایی که تا 60 ، 50 سال پیش در جهان سوم بودند ، اما امروزه جهان اول نامیده می شوند.
یکی از این کشورها سنگاپور است که نام آن را با ویژگی های مختلف می شنویم. من نمی خواستم ژاپن را مثال بزنم زیرا ما همیشه فکر می کنیم بین ما و ژاپن فاصله زیادی وجود دارد ، اما سنگاپور کشوری است که منابع بسیار بیشتری از ما نداشت و به گفته مقامات و مردم سنگاپور ، چندین ویژگی ها در نظر گرفته شد

اول اینکه شایسته سالاری همه چیز را به افراد بزرگ واگذار کرده است. افراد بزرگی که شرافت ، تخصص و توانایی کار در آن زمینه را دارند و این افراد لزوماً شایسته اطرافیانشان نبودند. یکی از مشکلات کشور ما این است که هر فردی که منصوب می شود ، معمولاً جناح های سیاسی مربوطه مبنای انتصاب هستند و عموماً اینطور است و متأسفانه ما در همه دولت ها این شرایط را داشتیم و مختص این دولت و دولت قبلی و دولت قبلی در چهارده سال گذشته ، انتصابات تا حد زیادی بر اساس وابستگی سیاسی بوده است ، به ویژه که تغییرات در 10 تا 15 سال گذشته بیشتر آشکار شده است. اما سنگاپور به عنوان یک اصل پذیرفته می شود که همه با توجه به تخصص خود در مسئولیت ها به کار گرفته می شوند و بزرگان آنها در بین متخصصان استخدام می شوند. در واقع ، انتخاب افرادی که دارای این عملکرد هستند بسیار مهم است.

ویژگی دیگر ، معمولاً هنگام انتخاب افرادی که دارای مهارت ها ، توانایی ها و تخصص لازم هستند ، کسانی هستند که اقدام خواهند کرد. یعنی اگر فردی را پیدا کردیم که تخصص لازم را دارد ، باید عملگرایی در او وجود داشته باشد ، زیرا مردم از صحبت کردن خسته شده اند. مسئولیت را بپذیرید ، اجرا کنید.

سومین ویژگی در سنگاپور مبارزه با فساد بود ، بنابراین صداقت یک مسئله جدی بود. اگر معتقد بودیم که معمولاً مدیرانی که دارای این دو ویژگی هستند افراد صادق ضد فساد هستند و فاسد نیستند ، انتخاب مدیرانی که با مردم صادق هستند ، مدیرانی که در برابر فساد سکوت نمی کنند ، مدیرانی که شایسته دانستن تنگناها هستند مهم است. فساد و از تلاش برای مبارزه با فساد دریغ نمی کند. به منظور مبارزه با فساد ، ما نباید خود را به یک سری جرایم محدود کنیم. البته ، با آنها برخورد نکنید ، اما هرچه آنها با کارگران فاسد و یقه سفید جدی تر برخورد کنند ، مردم بدون شک از آن سازمان و وزارتخانه و دولت راضی خواهند بود.

* رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران
* چاپ شده در روزنامه آرمان / سه شنبه ، 26 آنلاین

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.